Światła Full LED
Właśnie wróciłem jeździłem trochę i dupa.. Długie muszę ręcznie włączyć jak nic na drodze nie ma i wyłączyć jak coś jedzie.. Trochę dziwne skoro kamerę mam i w instrukcji jest napisane jakie 3 rzeczy ta kamera obsługuje... a długie tak czy siak trzeba obsługiwać ręcznie. Tak samo funkcja oświetlenia drogi do domu możliwa jest jej aktywacja tylko manetką od świateł długich wysiadając z auta, a wracając do auta idziemy o ciemku ...
Poprostu nie masz tej funkcji , zobacz w specyfikacji lub zadzwoń do ASO. Za darmo nic nie dają
Zobacz jeszcze tu https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&start=80
ale masz gwarancję i nie wiem czy zadziała?
Zobacz jeszcze tu https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&start=80
ale masz gwarancję i nie wiem czy zadziała?
Mateooo0 napisał(a):Właśnie wróciłem jeździłem trochę i dupa.. Długie muszę ręcznie włączyć jak nic na drodze nie ma i wyłączyć jak coś jedzie.. Trochę dziwne skoro kamerę mam i w instrukcji jest napisane jakie 3 rzeczy ta kamera obsługuje... a długie tak czy siak trzeba obsługiwać ręcznie. Tak samo funkcja oświetlenia drogi do domu możliwa jest jej aktywacja tylko manetką od świateł długich wysiadając z auta, a wracając do auta idziemy o ciemku ...
A świeci Ci ta kontrolka z literką A? (manetka na auto i przesunięta do przodu).
rinho napisał(a):Trochę dziwne skoro kamerę mam i w instrukcji jest napisane jakie 3 rzeczy ta kamera obsługuje...
Może sprawdź fizycznie czy jest kamerka ? to "pudło" na szybie jest na 5 zatrzaskach
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=199345
Nie mam pojęcia z jakich okolic jesteś? czy masz daleko ?, ale tel. do ASO nic nie kosztuje lub podjedź , ja nieraz byłem i mi wszystko tłumaczyli 

Mateooo0 napisał(a):Wychodzi na to że poprzedni klient tak sobie auto skonfigurował że nie brał świateł drogowych w automacie. Kamery mam. Nasuwa mi się pytanie czy może ASO za opłatą odblokowali by tą funkcję ?
Jeśli masz pakiet LED, to prawdopodobnie masz wersję SkyEnergy. Ta wersja nie ma automatycznych świateł drogowych – to system HBC i on występował tylko w pakiecie SAFETY dostępnym w wersji SkyPassion.
Kamerę masz, bo ona potrzebna jest do systemu LDW (system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu), który w wersji SkyEnergy jest w standardzie.
Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, jak jest wersja skyenergy z dokupionymi ledami, to długie NIGDY nie są światłami adaptacyjnych, tzn, nie włączają same, tak? Tak mają tylko skypassion, i jeszcze nie wszystkie tylko musi być jeszcze jakiś pakiet. Jaki? I czy poznać patrząc na ogłoszenia, że ten pakiet jest?
Dobrze myślisz
, jak ja zamawiałem autko (styczeń 2016) to w pakiecie Safety było dodatkowo to:
Eee, safety to nie tylko oprogramowanie. Z pamięci to masz:
– podgrzewaną kierownice – to chyba są inne kierownice?
– tempomat aktywny – wiec dodatkowo radar
– światła chyba są inne żeby można było drogowymi osobno 4 wiązkami światła sterować, tak samo tam muszą być jakieś układy może PWM albo DC-DC które płynnie to wygaszają. Nie jest tanie więc nie sądzę że w każdym modelu z LED-ami to jest tylko nie używane....
– bose – to są inne głośniki czy jeszcze jakiś wzmacniacz?
– jest chyba jest jakieś awaryjne hamowanie do tyłu ale to pewnie już sam soft
– rozpoznawanie znaków to powinno się chyba nazywać baza znaków (bo nie jestem przekonany czy to w ogóle coś rozpoznaje) – soft
– Drive alert – to jakaś lipa wystarczy się zbliżyć po 2h jazdy ze 2-3 razy do linii celem wyprzedania na drodze jednojezdniowej i pyk kawka na wyświetlaczu – soft
– podgrzewaną kierownice – to chyba są inne kierownice?
– tempomat aktywny – wiec dodatkowo radar
– światła chyba są inne żeby można było drogowymi osobno 4 wiązkami światła sterować, tak samo tam muszą być jakieś układy może PWM albo DC-DC które płynnie to wygaszają. Nie jest tanie więc nie sądzę że w każdym modelu z LED-ami to jest tylko nie używane....
– bose – to są inne głośniki czy jeszcze jakiś wzmacniacz?
– jest chyba jest jakieś awaryjne hamowanie do tyłu ale to pewnie już sam soft
– rozpoznawanie znaków to powinno się chyba nazywać baza znaków (bo nie jestem przekonany czy to w ogóle coś rozpoznaje) – soft
– Drive alert – to jakaś lipa wystarczy się zbliżyć po 2h jazdy ze 2-3 razy do linii celem wyprzedania na drodze jednojezdniowej i pyk kawka na wyświetlaczu – soft
Tak mam wzmacniacz pod fotelem pasażera i suba w kole zapasowym 
Tak to wygląda:
Wszystkie systemy u mnie działają super i tak jak powinny , ani lepiej ani gorzej
Dopisano 18 lut 2019, o 00:50:
Jest ostrzeganie dźwiękowe i na wyświetlaczu-tablecie ,hamowania nie ma
,po to są te radary w tylnym zderzaku – gdzieś wklejałem screena 
Oczywiście ja piszę o modelu z rocznika 2016
Tak to wygląda:
Wszystkie systemy u mnie działają super i tak jak powinny , ani lepiej ani gorzej
Dopisano 18 lut 2019, o 00:50:
krzychun napisał(a):jest chyba jest jakieś awaryjne hamowanie do tyłu ale to pewnie już sam soft
Jest ostrzeganie dźwiękowe i na wyświetlaczu-tablecie ,hamowania nie ma
Oczywiście ja piszę o modelu z rocznika 2016
- Załączniki
-
Bose Premium System_Mazda CX-3.pdf
- (123.53 KiB) Pobrane 94 razy
kalios napisał(a):Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, jak jest wersja skyenergy z dokupionymi ledami, to długie NIGDY nie są światłami adaptacyjnych, tzn, nie włączają same, tak? Tak mają tylko skypassion, i jeszcze nie wszystkie tylko musi być jeszcze jakiś pakiet. Jaki? I czy poznać patrząc na ogłoszenia, że ten pakiet jest?
To chyba są inne lampy. Matryca ledowa adaptacyjna ma wtedy po 4 zestawy led dla świateł długich w każdym reflektorze. W "zwykłych" LEDach tego nie ma.
Dopisano 18 lut 2019, 14:52:
kalios napisał(a):Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, jak jest wersja skyenergy z dokupionymi ledami, to długie NIGDY nie są światłami adaptacyjnych, tzn, nie włączają same, tak? Tak mają tylko skypassion, i jeszcze nie wszystkie tylko musi być jeszcze jakiś pakiet. Jaki? I czy poznać patrząc na ogłoszenia, że ten pakiet jest?
W nowych, musi być pakiet Safety. Rozpoznasz go po znaczku Mazdy – jest płaski, jeżeli pod nim schowany jest radar, a więc auto ma pakiet Safety.
Dodatkowo w opisie będzie asystent pasa ruchu i tempomat aktywny.
Czyli jeśli auto nie ma aktywnego tempomatu nie ma szans, żeby przy okazji były światła ledowe matrycowe, tak?
np. ta sky passion nie matrycowych, tak?
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-cx- ... a89185a3bd
np. ta sky passion nie matrycowych, tak?

Na pewno nie ma radaru za logo, bo ma metalowe a to robi zakłócenia (tak mi wytłumaczono)
Ja mam plastikowe, płaskie "3D"
Ja mam plastikowe, płaskie "3D"
kalios napisał(a):Czyli jeśli auto nie ma aktywnego tempomatu nie ma szans, żeby przy okazji były światła ledowe matrycowe, tak?
np. ta sky passion nie matrycowych, tak?https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-cx- ... a89185a3bd
Dziwna ta oferta.
Piszą, że ma BSM i RCTA, a one występują tylko w SkyPassion z pakietem Safety. Nie wspominają zaś o pozostałych elementach, które przy Safety również powinny być: MRCC (aktywny tempomat), HBC, SBS i ALFS. Nie wspominają też o BOSE, które jest razem z Safety.
Sądząc po kierownicy – ten samochód nie jest wyposażony w tempomat aktywny (brakuje dwóch przycisków).
Na stronach 19-20 masz szczegółowo rozpisane.
https://www.mazda.pl/assets/poland/cars ... a_cx-3.pdf
W ogłoszeniach na pewno trzeba brać poprawkę na:
– to że sprzedawca nie wie co sprzedaje
– to że samochód jest powypadkowy i np. radaru z przodu już nie ma
Ktoś już zauważył, że znaczek jest "przestrzenny", a kierownica nie ma regulacji odległości...
Dopisano 19 lut 2019, 08:56:
No pytanie czy to jest lepiej albo gorzej. Ale jak jedziesz 1 jezdniową drogą i się zbliżasz do linii to nie dość, że asystent linii atakuje pikami (no niby działa ok), a ten drive alert to miał się uczyć jazdy. No może się nawet uczy tylko jedziesz autostradą godzinę czy dwie. Potem zjeżdżasz na jednojezdniową 2-3 zbliżenia do linii żeby zobaczyć czy jest wolne i cyk "kawę se zrób"... Po prostu może warunki drogowe w PL nie do końca pasują do tego algorytmu. Nie jest to problem bo alert po chwili znika i tyle.
Dopisano 19 lut 2019, 09:00:
U mnie chyba jest, ale nie testowałem. Tutaj to gość pokazuje na CX-5 (pewnie filmik znasz):
https://www.youtube.com/watch?v=jl2vXIUX13U
– to że sprzedawca nie wie co sprzedaje
– to że samochód jest powypadkowy i np. radaru z przodu już nie ma
Ktoś już zauważył, że znaczek jest "przestrzenny", a kierownica nie ma regulacji odległości...
Dopisano 19 lut 2019, 08:56:
andrep napisał(a):Wszystkie systemy u mnie działają super i tak jak powinny , ani lepiej ani gorzej
No pytanie czy to jest lepiej albo gorzej. Ale jak jedziesz 1 jezdniową drogą i się zbliżasz do linii to nie dość, że asystent linii atakuje pikami (no niby działa ok), a ten drive alert to miał się uczyć jazdy. No może się nawet uczy tylko jedziesz autostradą godzinę czy dwie. Potem zjeżdżasz na jednojezdniową 2-3 zbliżenia do linii żeby zobaczyć czy jest wolne i cyk "kawę se zrób"... Po prostu może warunki drogowe w PL nie do końca pasują do tego algorytmu. Nie jest to problem bo alert po chwili znika i tyle.
Dopisano 19 lut 2019, 09:00:
andrep napisał(a):Jest ostrzeganie dźwiękowe i na wyświetlaczu-tablecie ,hamowania nie ma,po to są te radary w tylnym zderzaku – gdzieś wklejałem screena
Oczywiście ja piszę o modelu z rocznika 2016
U mnie chyba jest, ale nie testowałem. Tutaj to gość pokazuje na CX-5 (pewnie filmik znasz):
https://www.youtube.com/watch?v=jl2vXIUX13U
Wątek dotyczy świateł ale odpowiem
U mnie działa ostrzeganie przed zmianą pasa powyżej 60 km/h, działa tak że jak na niego-pas wjadę np. kołami kierowcy to buczy i wibruje w głośnikach po lewej a jak kołami pasażera to buczy po prawej
i za każdym razem na hedapie wyświetla się droga i samochodzik zależnie z której strony wjadę na linię-nic nie hamuje kawa dalej w kubku
. Nie działa jak włączę migacz , ale wtedy jak coś jest w martwym punkcie to pika i miga na lusterku , gdy nie włączę kierunku to ostrzeganie o martwym punkcie tylko wyświetla w lusterku bocznym prawym lub lewym. Tak że należy używać kierunkowskazów
i patrzeć w lusterka 
Jeśli chodzi o cofanie to mam "ostrzeganie przed ruchem poprzecznym" nie hamowanie !, jest napisane(monitorowanie) wyraźnie w specyfikacji pakietu safety z mojego rocznika (wkleiłem wyżej).Hamowanie mam przy jeździe do przodu
,ale o tym już jest inny wątek.
Pozdrawiam
U mnie działa ostrzeganie przed zmianą pasa powyżej 60 km/h, działa tak że jak na niego-pas wjadę np. kołami kierowcy to buczy i wibruje w głośnikach po lewej a jak kołami pasażera to buczy po prawej
Jeśli chodzi o cofanie to mam "ostrzeganie przed ruchem poprzecznym" nie hamowanie !, jest napisane(monitorowanie) wyraźnie w specyfikacji pakietu safety z mojego rocznika (wkleiłem wyżej).Hamowanie mam przy jeździe do przodu
Pozdrawiam
krzychun napisał(a):Eee, safety to nie tylko oprogramowanie. Z pamięci to masz:
– podgrzewaną kierownice – to chyba są inne kierownice?
– tempomat aktywny – wiec dodatkowo radar
– światła chyba są inne żeby można było drogowymi osobno 4 wiązkami światła sterować, tak samo tam muszą być jakieś układy może PWM albo DC-DC które płynnie to wygaszają. Nie jest tanie więc nie sądzę że w każdym modelu z LED-ami to jest tylko nie używane....
– bose – to są inne głośniki czy jeszcze jakiś wzmacniacz?
– jest chyba jest jakieś awaryjne hamowanie do tyłu ale to pewnie już sam soft
– rozpoznawanie znaków to powinno się chyba nazywać baza znaków (bo nie jestem przekonany czy to w ogóle coś rozpoznaje) – soft
– Drive alert – to jakaś lipa wystarczy się zbliżyć po 2h jazdy ze 2-3 razy do linii celem wyprzedania na drodze jednojezdniowej i pyk kawka na wyświetlaczu – soft
dlugie swiatla korzystaja z tego samego radaru co chyba awaryjne hamowanie sbsc czy jak to sie nazywa. Rosjanie probowali to odblokowac ale chyba do dzisiaj im sie to nie udalo. w pierwszych cx3 dlugie automatyczne polegaly chyba tylko na auto atycznym wlaczaniu a nie jak w poliftowej 3 na wycinaniu sektorow.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9