Uzupełnianie klimy R1234yf
Strona 1 z 1
Cześć wszystkim
Kilka pytań, bo będę pierwszy raz uzupełniał klimę w naszej CX-3. Obecnie niestety nie czułem żadnego chłodzenia, kiedy temperatura na zewnątrz była w granicach 23'C. Zakładam natomiast, że będzie to kwestia tylko uzupełnienia (oby).
1. W ciągu roku ile ubywa czynnika, biorąc pod uwagę oczywiście sprawnie działającą klimę (szczelna)? Rozumiem, że będą jakieś widełki, bo jedni jeżdżą cały czas na włączonej (ja), drudzy włączają sporadycznie. Oczywiście mam jakieś doświadczenie z innych marek samochodów, a także informacje z prasy o CX-3, natomiast chciałbym to zweryfikować realnie wśród użytkowników. Macie jakieś dane, jak to u Was wygląda?
2. Czy ktoś próbował "nabijać" starym czynnikiem, a nie nowym R1234yf? Ja raczej bałbym się ryzykować, ale chciałbym znać Wasze zdanie.
3. Jak kształtują się koszty obsługi naszej klimatyzacji? Dodam, że mnie zaproponowano full serwis (sprawdzenie szczelności, odgrzybienie, ozonowanie) za 250 zł + 78 zł za każde 100ml odczynnika. Jeśli miałbym do napełnienia całe 360ml (taka chyba jest całkowita pojemność), to wyniosłoby mnie to razem 530 zł. Nie mam pojęcia kiedy poprzedni właściciel napełniał tą klimę, więc biorę pod uwagę każdy scenariusz. Nie wiem również, czy jest szczelna lub istnieje inny powód obecnego braku chłodzenia...
4. Czy jeśli w klimie zostało powiedzmy 150ml, które w serwisie zostają ściągnięte przy obsłudze
, to czy o tyle zmniejsza się koszt zapłaty za uzupełnianie klimy zgodnie z cennikiem?
5. Ostatnie pytanie, czy są jakieś usterki klimatyzacji, które powtarzają się w naszych modelach i musimy szczególnie zwracać uwagę właśnie na nie?
Pozdrawiam, Tomek
Kilka pytań, bo będę pierwszy raz uzupełniał klimę w naszej CX-3. Obecnie niestety nie czułem żadnego chłodzenia, kiedy temperatura na zewnątrz była w granicach 23'C. Zakładam natomiast, że będzie to kwestia tylko uzupełnienia (oby).
1. W ciągu roku ile ubywa czynnika, biorąc pod uwagę oczywiście sprawnie działającą klimę (szczelna)? Rozumiem, że będą jakieś widełki, bo jedni jeżdżą cały czas na włączonej (ja), drudzy włączają sporadycznie. Oczywiście mam jakieś doświadczenie z innych marek samochodów, a także informacje z prasy o CX-3, natomiast chciałbym to zweryfikować realnie wśród użytkowników. Macie jakieś dane, jak to u Was wygląda?
2. Czy ktoś próbował "nabijać" starym czynnikiem, a nie nowym R1234yf? Ja raczej bałbym się ryzykować, ale chciałbym znać Wasze zdanie.
3. Jak kształtują się koszty obsługi naszej klimatyzacji? Dodam, że mnie zaproponowano full serwis (sprawdzenie szczelności, odgrzybienie, ozonowanie) za 250 zł + 78 zł za każde 100ml odczynnika. Jeśli miałbym do napełnienia całe 360ml (taka chyba jest całkowita pojemność), to wyniosłoby mnie to razem 530 zł. Nie mam pojęcia kiedy poprzedni właściciel napełniał tą klimę, więc biorę pod uwagę każdy scenariusz. Nie wiem również, czy jest szczelna lub istnieje inny powód obecnego braku chłodzenia...
4. Czy jeśli w klimie zostało powiedzmy 150ml, które w serwisie zostają ściągnięte przy obsłudze
, to czy o tyle zmniejsza się koszt zapłaty za uzupełnianie klimy zgodnie z cennikiem?
5. Ostatnie pytanie, czy są jakieś usterki klimatyzacji, które powtarzają się w naszych modelach i musimy szczególnie zwracać uwagę właśnie na nie?
Pozdrawiam, Tomek
Ostatnio edytowano 13 kwi 2020, 16:21 przez Kuzi1971, łącznie edytowano 1 raz
Tak , była akcja serwisowa opisałem w wątku dot. przeglądu okresowego w ASO
(mój post z 16 maja 2019, 16:05 )
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=180
Jest już wątek dotyczący klimy ,ale nie w dziale silniki...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=194058
Czy ta propozycja którą dostałeś to w ASO? , jeśli tak to które?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=180
Jest już wątek dotyczący klimy ,ale nie w dziale silniki...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=194058
Czy ta propozycja którą dostałeś to w ASO? , jeśli tak to które?
- Załączniki
-
Air Conditioner - No Cool Air (Evaporator Leakage).pdf
- (371.04 KiB) Pobrane 90 razy
andrep napisał(a):Tak , była akcja serwisowa opisałem w wątku dot. przeglądu okresowego w ASO(mój post z 16 maja 2019, 16:05 )
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=180
Jest już wątek dotyczący klimy ,ale nie w dziale silniki...![]()
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=194058
Czy ta propozycja którą dostałeś to w ASO? , jeśli tak to które?
Dziękuje andrep, przeczytałem już....niestety nie pocieszyłem się zdobytą wiedzą :–(
Wychodzi na to, że mój VIN łapie się w tą akcje, niestety. Dodatkowo właśnie teraz nasza CX-3 ma 57000km, bo ktoś tam mówił, że niby jak do 60000km nie wysiądzie, to już raczej nie wystąpi ta wada. Czy moge jeszcze mieć nadzieję, że to zwykłe uzupełnienie, a nie ta usterka :–)?
Mam w związku z tym pytanie, bo naszą Mazde sprowadzałem z Austrii, tam była serwisowana w ASO. Czy to kwalifikuje mój samochód do nieodpłatnego usunięcia tej wady? Czy mogę jakoś sprawdzić, czy mój egzemplarz miał usuniętą już tą wadę? Mam faktury z przeglądów, ale nie mam takiej informacji.
Andrep pytając o propozycje, masz na myśli ceny o których napisałem, to sa ceny podane przez firmę zajmującą się klimatyzacjami. To nie jest cena ASO.....
Dzięki za odp. jeśli chodzi o kompletną obsługę klimatyzacji to wcześniej bym zadzwonił (dzisiaj się nie da osobiście) do ASO i podając nr vin poprosić niech sprawdzą czy była akcja przeprowadzona. Szkoda płacić jak ma zaraz czynnik "wyparować" Ja pisałem o 2 wymianach parownika u mnie
chociaż klima była sprawna , czyli nie zawsze odnotowują 
Podsumowując:
Mówisz, że bez problemów powinni po nr VIN podać mi taką informacje? Jeśli nie była zrobiona akcja, czyli usterka nie została u mnie usunięta, to powinni umówić się ze mną w celu jej usunięcia, oczywiście nieodpłatnie. Nie ma znaczenia, że samochód kupiony był poza siecią polskich dealerów (dealer Austria)? Tak jak pisałem, był serwisowany w okresie gwarancji w austriackim ASO. Jaki jest w ogóle koszt wymiany tego skraplacza, jeśli zmuszony byłbym wymieniać go prywatnie? Bo to rozumiem kwestia samego skraplacza, tak?
Mówisz, że bez problemów powinni po nr VIN podać mi taką informacje? Jeśli nie była zrobiona akcja, czyli usterka nie została u mnie usunięta, to powinni umówić się ze mną w celu jej usunięcia, oczywiście nieodpłatnie. Nie ma znaczenia, że samochód kupiony był poza siecią polskich dealerów (dealer Austria)? Tak jak pisałem, był serwisowany w okresie gwarancji w austriackim ASO. Jaki jest w ogóle koszt wymiany tego skraplacza, jeśli zmuszony byłbym wymieniać go prywatnie? Bo to rozumiem kwestia samego skraplacza, tak?
Powinni to ustalić i na "chłopski rozum" jeśli nie było wymiany a autko serwisowane w ASO , to przecież bez łaski powinni wymienić (ich zarobek w końcu) ale czy to zrobią ?
Podobno cena wymiany to dobrze ponad 2 tyś. gdzieś to chyba na forum przeczytałem ale pewności nie mam. Szkoda że teraz ten trudny okres bo ASO mają ograniczenia w pracy
https://www.mazda.pl/aktualny_status/?u ... aignId=625
Podobno cena wymiany to dobrze ponad 2 tyś. gdzieś to chyba na forum przeczytałem ale pewności nie mam. Szkoda że teraz ten trudny okres bo ASO mają ograniczenia w pracy
https://www.mazda.pl/aktualny_status/?u ... aignId=625
Ok, piszesz, że to ich zarobek, mając na myśli że klienta (mnie) nie obciążają kosztem, a dostają kasę z od producenta? Powiedz mi andrep proszę, tak w skrócie, ta usterka skraplacza na czym polega? Co się dzieję, że nie chłodzi?
Z góry dziękuje
Z góry dziękuje
U mnie ta usterka nie wystąpiła , nie wiem – chodzi o jakieś rozszczelnienie...
Czytaj wątki do których linki podałem , tam było info o cenie
Już tu więcej nie piszę (regulamin) jest odpowiedni wątek.
Pozdrawiam
Czytaj wątki do których linki podałem , tam było info o cenie
Już tu więcej nie piszę (regulamin) jest odpowiedni wątek.
Pozdrawiam
Ok, dziękuje andrep. Czytałem wcześniej, to co wysłałeś teraz. Chciałem mieć potwierdzenie z innego źródła :–) i zaktualizować, bo minęło trochę czasu od tamtego wpisu.
Temat dla mnie pozostaje do rozwiązania, ale już teraz wiem zdecydowanie więcej, dzięki obecności tutaj
. Ciekawe, czy firma zajmująca się profesjonalnie klimatyzacjami (tam gdzie się umówiłem) może zaproponować zdiagnozowanie i usunięcie ewentualnej usterki, o której tutaj rozmawiamy....
Dam Wam znać, jak się skończyło.
Dopisano 14 kwi 2020, 09:35:
Cześć. Umówiony jestem na bezpłatną diagnostykę w celu sprawdzenia klimatyzacji pod kątem akcji serwisowej. Jeśli będzie usterka, to będą zamawiać skraplacz i umawiać na kolejną wizytę w celu wymiany. Tak wygląda sytuacja na dzisiaj
Dzwoniłem do firmy od klimatyzacji odwołać przyjazd. Powiedziano mi, że po podłączeniu do komputera oni nie zdiagnozowaliby ewentualnej usterki skraplacza, więc dobrze że jadę do Mazdy to sprawdzić.
Tak jak powiedziałem, dam Wam znać i zakończę ten wątek, jeśli już go umieściłem tutaj, aby pomóc innym w takich przypadkach moim doświadczeniem z załatwienia tej sprawy
Dziwię się, że dealer umawia mnie na diagnostykę i dopiero po stwierdzeniu usterki będzie mi ją usuwał zamiast od razu przeprowadzić całą akcję, bo mój nr VIN kwalifikuje mój samochód do tej usterki. Czyli jeśli nie stwierdzą usterki, to nic nie będą robić....
Dopisano 14 kwi 2020, 09:40:
a Twój VIN był wśród wymienionych do tej akcji serwisowej?
Temat dla mnie pozostaje do rozwiązania, ale już teraz wiem zdecydowanie więcej, dzięki obecności tutaj
Dam Wam znać, jak się skończyło.
Dopisano 14 kwi 2020, 09:35:
Cześć. Umówiony jestem na bezpłatną diagnostykę w celu sprawdzenia klimatyzacji pod kątem akcji serwisowej. Jeśli będzie usterka, to będą zamawiać skraplacz i umawiać na kolejną wizytę w celu wymiany. Tak wygląda sytuacja na dzisiaj
Dzwoniłem do firmy od klimatyzacji odwołać przyjazd. Powiedziano mi, że po podłączeniu do komputera oni nie zdiagnozowaliby ewentualnej usterki skraplacza, więc dobrze że jadę do Mazdy to sprawdzić.
Tak jak powiedziałem, dam Wam znać i zakończę ten wątek, jeśli już go umieściłem tutaj, aby pomóc innym w takich przypadkach moim doświadczeniem z załatwienia tej sprawy
Dziwię się, że dealer umawia mnie na diagnostykę i dopiero po stwierdzeniu usterki będzie mi ją usuwał zamiast od razu przeprowadzić całą akcję, bo mój nr VIN kwalifikuje mój samochód do tej usterki. Czyli jeśli nie stwierdzą usterki, to nic nie będą robić....
Dopisano 14 kwi 2020, 09:40:
andrep napisał(a):U mnie ta usterka nie wystąpiła , nie wiem – chodzi o jakieś rozszczelnienie...
a Twój VIN był wśród wymienionych do tej akcji serwisowej?
To jest standardowa usterka, u mnie zmieniali parownik 2x, wszystko łącznie z nabiciem klimy na koszt Mazdy. Nie ma co uzupełniać czynnika, bo to strata pieniędzy – drogi Ci on. Trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie, obstawiam na wartość 0. Zgaduję, że nawet nie będą oglądać parownika.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):To jest standardowa usterka, u mnie zmieniali parownik 2x, wszystko łącznie z nabiciem klimy na koszt Mazdy
Z ciekawości zapytam, czemu aż dwa razy i czemu parownik? Źle wykonali Ci usługę, czy niestety może się tak zdarzyć kolejny raz? Akcja dotyczy albo skraplacza albo parownika, czy muszą wymienić i to i to? Równocześnie, czy nie ma znaczenia?
Parownik, czyli chłodnica klimatyzacji. Skraplacz jest integralną częścią parownika, więc są zmieniane razem. A czemu 2x? Bo była partia walniętych, które się rozszczelniały po roku czy 2. Najwyraźniej miałem pecha i za 1szym razem włożyli jakąś padakę.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Cześć wszystkim.
Właśnie wróciłem z ASO i powiem Wam, jak zakończyła się sprawa.
Gdy umawiałem się w zeszłym tygodniu do serwisu powiedziano mi, że najpierw dokonają diagnostyki i ewentualnie jeśli stwierdzą usterkę zamówią skraplacz i dokonają wymiany podczas kolejnej wizyty. Niespodziewanie dzisiaj okazało się, że od razu wymienili skraplacz. Uzupełnili oczywiście odczynnik, zrobili ozonowanie – dwie godzinki i miałem samochód do odbioru. Temat zakończony pozytywnie na szczęście. Dzięki temu, że zapytałem Was tutaj, a Wy udzieliliście informacji, ja zadziałałem i parę stówek zostało w kieszeni można powiedzieć
Dzięki i pozdrawiam, Tomek
Właśnie wróciłem z ASO i powiem Wam, jak zakończyła się sprawa.
Gdy umawiałem się w zeszłym tygodniu do serwisu powiedziano mi, że najpierw dokonają diagnostyki i ewentualnie jeśli stwierdzą usterkę zamówią skraplacz i dokonają wymiany podczas kolejnej wizyty. Niespodziewanie dzisiaj okazało się, że od razu wymienili skraplacz. Uzupełnili oczywiście odczynnik, zrobili ozonowanie – dwie godzinki i miałem samochód do odbioru. Temat zakończony pozytywnie na szczęście. Dzięki temu, że zapytałem Was tutaj, a Wy udzieliliście informacji, ja zadziałałem i parę stówek zostało w kieszeni można powiedzieć
Dzięki i pozdrawiam, Tomek
Nawet nie wiesz jak się cieszę
Czyli "nasze" forum pomaga
, dobrze że napisałeś-zapytałeś zanim zacząłeś działać
i że szczęśliwy koniec nastąpił.
Pozdrawiam

Czyli "nasze" forum pomaga

Pozdrawiam
Założyłem, że moje wpisy na "naszym" forum powinny również przynosić jakąś wartość dla pozostałych użytkowników. Dlatego też każdy mój wątek, pytanie i problem, nie pozostawiam bez podzielenia się z Wami efektem końcowym. Cieszę się, że nie spotkałem się do tej pory tutaj z jakimiś złośliwymi wpisami, czy brakiem chęci pomocy. Fajnie żeby wszyscy mogli korzystać z dostępnych tutaj informacji i cieszyć się z użytkowania tej marki. Tak sobie wyobrażam sens bycia w tej społeczności :–)
Ale patosem zaleciało
Pozdrawiam wszystkich
Ale patosem zaleciało

Pozdrawiam wszystkich
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9