Kampania – wątek dyskusyjny.

NA PRZEJŚCIU NIE MA LEPSZYCH!

Postprzez tadziol » 4 mar 2019, 20:20

realgs napisał(a):Apropo filmiku, który ktoś wrzucał z dziwnymi zachowaniami na przejściach – jest też mnóstwo filmików dokładnie przeciwnych, gdzie auta się zatrzymują na jednym pasie a auta obok chcą wyprzedzić(nawet czasem omijając prawym pasem) i kończą potrącając / niemal potrącając kogoś na pasach.

I takie zachowanie kierowców potępiam. Nie wolno wyprzedzać na przejściu i szlus !
Ale rowerzyści też nie maja prawa jeździć po chodnikach i przejeżdżać przez przejścia.

Bigbluee napisał(a):Akcja fajna, popieram, ale w tym kraju nie przyniesie efektu.

Dokładnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez WisniaUs » 4 mar 2019, 20:25

realgs napisał(a):Tak jak moi poprzednicy- mam nadzieję, że kampania jest szczera i rzeczywiście ma na celu zwiększenie pokory po OBU stronach konfliktu, a nie uświadomienie, że piesi są źli i "powodują" wypadki.


Jak pisałem wczesniej – POLAKA GŁUPOTA I MENTALNOŚĆ NIE POZWALA NA TO ABY DAĆ PRZYWILEJE SLABSZYM BO CI MENTALNIE LEPSI ICH ROZJADĄ
WisniaUs
 

Postprzez Norreca » 4 mar 2019, 20:28

realgs napisał(a):ma na celu zwiększenie pokory po OBU stronach konfliktu, a nie uświadomienie, że piesi są źli i "powodują" wypadki.


do pewnych wniosków trzeba dorosnąć a nie każdy w życiu dorośnie co widać w wypowiedziach, powyżej innych użytkowników.
dla mnie jest śmieszne że kierowcy chcą mieć pierwszeństwo przed pieszymi na przejściu dla pieszych a przykłady z pociągiem są "idiotyczne" bo inaczej tego nie idzie ująć.

nikt nie mówił że pieszy ma mieć pierwszeństwo na drodze.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez tadziol » 4 mar 2019, 20:32

Norreca napisał(a):dla mnie jest śmieszne że kierowcy chcą mieć pierwszeństwo przed pieszymi na przejściu dla pieszych

A co w tym śmiesznego ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez WisniaUs » 4 mar 2019, 21:08

Norreca napisał(a):dla mnie jest śmieszne że kierowcy chcą mieć pierwszeństwo przed pieszymi na przejściu dla pieszych


Zobaczcie jak to czlowiek musi sie kopać z koniem.


Jasna pała Norreca Przechodzisz przez droge!!!! Jak przejezdzam autem przez chodnik to czy wymagam pierwszenstwa od pieszych aby jechac po chodniku ktory jest dla nich przeznaczony???!!!!! Masz bezpiecznie przejsc przez droge i ja mam ci to umożliwic jako kierowca ale nie mozesz miec pierwszenstwa przed autem ktore jest 2 m przed tobą!!!!! Poczytaj moze do czego sluzy DROGA ,Ulica a do czego Chodnik.Wjedz autem na przejezdzie 2 m przed pociag jak ci nasza wladza da takie pierwszenstwo przed nim bo on ma tobie ustapic.Tłumacze jak dziecku a ty dalej jakk we mgle.
WisniaUs
 

Postprzez Neonixos666 » 4 mar 2019, 21:15

Ja proponuje inne rozwiązanie. Strefa przed przejściem która jest po to by kierowca miał szansę wyhamować przed przejściem a jednocześnie pomaga pieszemu w ocenie odległości od nadjeżdżającego auta. Jeśli auto jest przed strefą to można wbijać na pasy jak się chce a kierowca musi wyhamować, natomiast jeśli auto jest w strefie to przechodzień może przejść tylko na wyraźny sygnał auta że może on przejść lub zatrzymanie przed pasami a kierowca musi ustąpić. Jeśli auto jest w strefie a kierowca nie daje sygnału że przechodzień może przejść i jedzie dalej to przechodzeń nie może wejść na pasy ale za to kierowca popełnia wykroczenie. Strefa ta jest np 20m przed przejściem żeby auto jadące z prędkością 50-60 km/h miał szanse wyhamować do zera. Pasy które są od siebie np. 50 m traktowane jest jako jedna strefa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bigbluee » 4 mar 2019, 21:17

kinki napisał(a):
Bigbluee napisał(a):"Spójrz w prawo albo giń. Twój wybór".

Chyba w lewo
Zależy z której strony stoisz na pasach ;) Obejrzyj film tadziola. Raz w lewo a raz w prawo :)
Ostatnio edytowano 4 mar 2019, 21:20 przez Bigbluee, łącznie edytowano 1 raz
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez macvas » 4 mar 2019, 21:18

Neonixos666 napisał(a):Ja proponuje inne rozwiązanie. Strefa przed przejściem która jest po to by kierowca miał szansę wyhamować

Zrobiliśmy już nawet z kotem pierwsze testy jak taka strefa by w praktyce działała.

Obrazek
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Norreca » 4 mar 2019, 21:18

możesz sobie tłumaczyć swoje zdanie, ja się z nim nie zgadzam.
na drodze w mieście auto powinno się zatrzymać a prędkości powinny być bardzo male 50 to zdecydowanie za dużo ! 30 max.
byłby przepis, że trzeba ustąpić i żadne auto lub znaczna większość jechała by powoli i zwalniała przed przejściem do możliwości zatrzymania się.

Jeżeli kierowca widzi przed przejściem człowieka jakieś spokojne 15-20 metrów (stojącego przy pasie) i nie hamuje i nie zwalnia i potem mówi, że mu wyskoczył to jest totalnym imbecylem i kretynem.
bo pieszy się kurka przeteleportował...

nie popieram Twojego rozumowania i tyle.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez tadziol » 4 mar 2019, 21:29

Najlepiej będzie jak całkowicie podporządkujemy ruch pojazdów pieszym i rowerzystom. Generalnie powinno być bezpiecznie bo wątpię czy ktoś będzie miał odwagę usiąść za kierownice.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Płomień » 4 mar 2019, 21:33

Zaczynam się zastanawiać czy Norreca Was tutaj nie trolluje grając obrońce uciśnionych <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Norreca » 4 mar 2019, 21:34

tadziol napisał(a):Najlepiej będzie jak całkowicie podporządkujemy ruch pojazdów pieszym i rowerzystom. Generalnie powinno być bezpiecznie bo wątpię czy ktoś będzie miał odwagę usiąść za kierownice.


dokładnie tak, i w DE nikt nie jeździ samochodami, jest ich mniej niż w Polsce i taki przepis zniszczył całą gospodarkę transportową....
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez realgs » 4 mar 2019, 21:57

Tadziol, Norreca, WisniaUS – cieszy mnie, że nie wszyscy na tym forum są jednoznacznego zdania, że kierowcy mają pierwszeństwo i kropka;) Jestem kierowcą, jestem pieszym, jestem rowerzystą i widzę sprawę z tych trzech perspektyw na codzień.

Tadziol- apropo wyprzedzania na przejściach- miałem na myśli co innego, z pozoru nieco "mniejsze" acz równie niebezpieczne wykroczenie. Wyprzedzanie auta, które "jedzie powoli", "wlecze się" a w rzeczywistości ono się zatrzymuje by puścić pieszego (na drodze o >=2 pasach w jednym kierunku). Tymczasem 'rajdowiec' od siedmiu boleści tego puszczanego pieszego/rowerzystę rozjeżdża na miazgę. Wiele nie trzeba. Wystarczy nerwowość i pośpiech. To trzeba tępić, bo widzę na prawdę dużo takich zachowań, na szczęście w większości potencjalnym ofiarom udaje się uskoczyć i ujść z życiem. Raz widziałem jak się nie udało... :(

Co do roweru na chodniku- to nieprawda, że nie można jechać, zależy od warunków pogodowych + warunków na drodze (lub jeśli jedziecie z dzieckiem). Ja kiedyś trafiłem we Wrocławiu na Wyszyńskiego na kierowcę autobusu 914, łysego, z kabiną obwieszoną szalikami WKS, który chciał mnie nauczyć, że rowerem nie jeździ się po ulicy. Wyprzedził mnie autobusem po czym zaczął spychać na wysoki krawężnik zostawiając 30cm i powodując, że zatrzymałem się na chodniku, cudem nie wywalając. Dogoniłem go żeby z idiotą porozmawiać – skończyło się na tym samym – zepchnął mnie z drogi po raz drugi. To jest odcinek, na którym nie ma drogi rowerowej, a chodnik jest niebezpiecznie wąski z wyjściami z klatek bezpośrednio na chodnik (łatwo o potrącenie kogoś rowerem) i tam zawsze jeżdżę ulicą, ale muszę przyznać jest niebezpiecznie. Moja Mama, która swoje lata ma, jeździ tam chodnikiem wolno lub całkiem schodzi z roweru i prowadzi 300m, a najczęściej w ogóle z daleka omija to miejsce nadrabiając 15min inną drogą. Miejcie proszę więcej pokory i wdzięczności dla rowerzystów, sporo z nich, tak jak ja, wybiera ten środek transportu w mieście ze względu na czystsze powietrze oraz potrzebę odkorkowania miasta. Nawet nie wiecie jak mi się czasem nie chce wsiadać na rower i pojechać wygodnie moim nowym autkiem. Staram się auto używać w trasy, gdy mam coś dużego przewieźć, w dnie wyjątkowo złej pogody lub wyjątkowego lenistwa;) Na co dzień poza tymi dniami robię średnio 20km po mieście, tak od ~15 lat i spotykam się z setkami nieprzychylnych zachowań. Fakt, że z wolną prędkością i w sposób bardzo kontrolowany, obserwując zachowanie kierowcy przejadę rowerem na pasach w miejscu gdzie miasto nie miało pieniędzy na czerwoną farbę, na prawdę nikogo nie zbawi- samochód szybciej przejedzie, rowerzysta szybciej przejedzie. W tej akcji chodzi o wyeliminowanie zachowań ryzykownych, czyli za szybka, chamska jazda czy niebezpieczne przekraczanie skrzyżowań/przejść dla pieszych zarówno przez rowery, pieszych jak i auta. Przywołująć powyższy przykład, dla mnie mówienie o całkowitym zakazie przejeżdżania rowerów przez przejścia jak egzekwowanie równo 50km/h wszędzie gdzie obowiązuje. W moim mniemaniu tak samo dopuszczam niewielkie przekroczenie dozwolonej prędkości autem (np 60km/h) jak i przejazd przez przejście rowerem, ale obie czynności w sposób rozsądny i kontrolowany- ze względem na otaczające nas warunki. Wiadomo- jesteśmy ludźmi i przepisy łamiemy, chodzi o to, by nie łamać ich w sposób ryzykowny, szczególnie jeśli ryzykujemy czyjeś a nie swoje zdrowie! Wyeliminowanie ryzyka oraz wzajemny szacunek. Zmianę zawsze powinno zaczynać się od siebie. Ja obiecuję uważać i jeździć ostrożniej + wolniej + cierpliwiej.

Do zacietrzewionych – więcej pokory, przemyślcie temat na zimno + zwolnijcie, na zawsze, nie na chwilę. Więcej współpracy. Proszę.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2012, 17:44
Posty: 25 (3/1)
Skąd: Wrocław, Śródmieście
Auto: 323S BA 1.5 LPG 97'

Postprzez tadziol » 4 mar 2019, 22:13

Norreca napisał(a):
tadziol napisał(a):Najlepiej będzie jak całkowicie podporządkujemy ruch pojazdów pieszym i rowerzystom. Generalnie powinno być bezpiecznie bo wątpię czy ktoś będzie miał odwagę usiąść za kierownice.


dokładnie tak, i w DE nikt nie jeździ samochodami, jest ich mniej niż w Polsce i taki przepis zniszczył całą gospodarkę transportową....


Aaaas....to już wiemy skąd te olejożerne mazdy w Polsce się wzięły :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Adoz » 5 mar 2019, 22:22

Moje zdanie na temat pieszych jest takie że nigdy nie powinni mieć pierwszeństwa z wielu powodów np. chociażby wyobraźmy sobie jesień godzina 17 deszczyk i pieszy ubrany na czarno bez żadnego światełka ma peirwzeństwo na przejściu ja jego nei widzę bo widoczność każdy wie jaka jest on wchdozi pod samochód bo myśli że ja go widzę ja go zabijam i co ?ide do ciupy bo jakiś kretyn wymyślił durny przepis o pierwszeństwie pieszego.

Dla poprawy bezpieczeństwa powinni robić większe kontrole pieszych. Policja powinna stać i obserwować zachowania pieszych i np. tych co nie rozglądają sie przed wejściem na pasy karać mandatem w dużej wysokości żeby mocno odczuli. Poprawiłoby się bezpieczeństwo a zarazem poprawiłby się budżet.

Tam widziałem spora ilość pisała o haśle kampanii szczerze powiedziawszy ja też slabo to wszystko rozumiem jaki jest dokładny cel czy za pierwszeństwem pieszych czy nie. To co ja zrozumiałem to to że chcecie jakby polepszyć zachowanie u obu stron ? kierowcy i piesi bardziej uważnie przy przejściach ?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez Koci@k » 6 mar 2019, 01:07

Adoz napisał(a):To co ja zrozumiałem to to że chcecie jakby polepszyć zachowanie u obu stron ? kierowcy i piesi bardziej uważnie przy przejściach ?


Dokładnie :) Oczywiście nikt nie neguje, że to pieszym często zdarza się wtargnąć na jezdnię oraz, że to auto jest "silniejsze" i że pieszemu się łatwiej zatrzymać – ot, prawa fizyki. Ważne natomiast by kierowcy byli bardziej uważni widząc przejście dla pieszych, a piesi byli bardziej roztropni.
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 10:04
Posty: 5496 (435/228)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez kinki » 6 mar 2019, 06:45

Żaden przepis nie pomoże jak ktoś nie ma zdrowego rozsądku. Chcę przejść po pasach to się rozglądam czy nic nie jedzie, nawet gdy na sygnalizatorze zielone. Chodzi bowiem o moje zdrowie/życie. Zbliżając się autem do pasów/szkoły rozglądam się czy aby ktoś nie wchodzi.
Wielokrotnie miałem sytuacje że zbliżam się autem do przejścia. Przed pasami stoi pieszy. Zatrzymuje się żeby spokojnie przeszedł a on mi każe jechać bo on/ona czeka tu za koleżanką <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 22:08
Posty: 6076 (447/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Grzyby » 6 mar 2019, 10:09

WisniaUs napisał(a):WSZYSCY KIEROWCY TO PIESI ALE NIE WSZYSCY PIESI TO KIEROWCY!!!!!! ZAPAMIETAJCIE TO SOBIE WRESZCIE!!!!!!!

Tym hasłem sobie zaprzeczasz niestety. Nie pojmujesz jego kretynizmu?
To że nie wszyscy piesi to kierowcy jest oczywiste. I oczywistym jest również, że nie mają często pojęcia jak zachowa się auto czy ile potrzebuje miejsca do zatrzymania się.
To kierowcy – jako bardziej "oświeceni" – mają tą świadomość i to na nich powinien spoczywać obowiązek pilnowania się i myślenia za tych, którzy tej wiedzy nie mają.

Niemieckie przepisy w tym względzie zawsze budziły we mnie zazdrość. Często spacerując z dziećmi szlag mnie trafia jak stojąc na przejściu i patrząc na swoje dzieci które podniesionymi rękami sygnalizują chęć przejścia i na sznur NIEZATRZYMUJĄCYCH się aut, czasem udaję że wchodzę na pasy – tylko po to żeby ktoś wreszcie k....wa się zatrzymał i nas przepuścił!
Tak ma wyglądać "ważniejszość" kierowców i ich "troska o pieszego"?
Powiem Wam tak – cholerni z Was hipokryci !

Jakoś nie słychać żeby niemieckie więzienia pełne były "niechcących zabójców" którzy to zostali przez nieżyciowy przepis podstępnie wtrąceni do więzienie z nie swojej winy.
Akurat pragmatyzm tej nacji jest taki, że jak przepis byłby kiepski, to błyskawicznie zostałby zmieniony.

P.S. Kiedyś słyszałem o statystykach (nie mam aktualnych danych) ilu pieszych ginie czy zostaje rannych w wypadkach drogowych. U nas był to bodajże kilkaset razy wyższy odsetek. Z czego wynikał jak nie z przeświadczenia kierowców że nie ma równiejszych? Wg Waszych teorii, u nas powinno być tych wypadków malutko, a za zachodnią granicą trup powinien ścielić się gęsto. Co nie zadziałało???


Słabe hasło i słaba akcja.
loockas napisał(a):brii napisał(a):
Skoro "na przejściu nie ma lepszych" to czemu kierowcy mają być faworyzowani? Cała kampania wraz z jej nazwą to jedna wielka hipokryzja


Dokładnie. Mnie tytuł tej kampanii nieco szokuje i dziwię się, że ktoś to zaklepał... I jeszcze ten bazarek z zapachami

W dziesiątkę. Mam takie same odczucia.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 6 mar 2019, 10:50

Kompletnie nie chcę się odnosić do całej kampanii ani podzielać jakiegokolwiek punktu widzenia. Odpowiem tylko na to:
Grzyby napisał(a): Wg Waszych teorii, u nas powinno być tych wypadków malutko, a za zachodnią granicą trup powinien ścielić się gęsto. Co nie zadziałało???

Kilka lat temu przejeżdżałem przez Niemcy, ze 100 km (+100 powrót) drogami lokalnymi. Co mnie zaszokowało, to brak ludzi na ulicach – mniejsze miasta i wsie są jak wymarłe (w większych są światła na pasach). U nas mam wrażenie, że ludzie zawsze i wszędzie gdzieś się kręcą. Sytuacja nie jest taka jeden do jednego może? To naprawdę nie jest żadna zaczepna teoria i piszę o krótkich pobytach na wschodzie Niemiec.

Tak czy inaczej jadąc te kilka godzin jako kierowca tymi lokalnymi drogrami nie miałem okazji zabić pieszego, bo żadnego nie było, chociaż przejazd przypadał w godzinach rozpoczęcia pracy, a powrót zakończenia.

Podobne wrażenie miałem w Austrii, ale tam raczej przelatywałem w bardzo wczesnych godzinach porannych, więc może dlatego.
Resztę kilometrów po obu krajach śmigałem autostradami, więc tam nie ma punktu odniesienia :)


Nie posiadając właściwie zdania zastanawiam się tylko, czy sytuacja w Polsce i Niemczech/Austrii jest taka sama... Chyba występują różnice w stylu życia, mentalności etc. Może mieszkańcy mogą powiedzieć więcej.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez sewo » 6 mar 2019, 11:04

W sumie nemi coś w tym jest. 2tygodnie siedziałem w Bawarii i faktycznie bardzo mało ludzi. W większych miastach jedynie typu Monachium było gęsto. A tak to żywej duszy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Koordynatorzy, Zarząd