Nakrętki kół i problem po przejściu z 18 na 20 cali

Witam
Wczoraj w końcu zmieniłem felgi i opony z 18 cali na 20 wcześniej miałem opony o rozmiarze 245/60r18 teraz 255/50r20 czyli zalecane przy tej wielkości felgi.
Problem okazał się gdy odebrałem koła i założyłem pod domem po pierwsze zauważyłem że nakrętki kwalifikują się już do wymiany (ciężko już schodziły z nasadki korozja ) założyłem felgi i próba drogi okazała się porażka auto zdecydowanie zaczęło huczeć ( podejrzewam że napęd ) nawrotka po kilkuset metrach i tu pytanie felgi dedykowane do cx9 opony używki lecz w dobrym stanie wszystkie tego samego producenta rok itp jak myślicie w czym może leżeć problem
Drugie pytanie odnośnie nakrętek wychodzi na to że są tu m12 x1,5 obecnie mam na klucz 19 w necie praktycznie wszystkie to klucz 21 jeśli ktoś ma wiedzę jakie konkretnie kupić proszę o info
Wczoraj w końcu zmieniłem felgi i opony z 18 cali na 20 wcześniej miałem opony o rozmiarze 245/60r18 teraz 255/50r20 czyli zalecane przy tej wielkości felgi.
Problem okazał się gdy odebrałem koła i założyłem pod domem po pierwsze zauważyłem że nakrętki kwalifikują się już do wymiany (ciężko już schodziły z nasadki korozja ) założyłem felgi i próba drogi okazała się porażka auto zdecydowanie zaczęło huczeć ( podejrzewam że napęd ) nawrotka po kilkuset metrach i tu pytanie felgi dedykowane do cx9 opony używki lecz w dobrym stanie wszystkie tego samego producenta rok itp jak myślicie w czym może leżeć problem
Drugie pytanie odnośnie nakrętek wychodzi na to że są tu m12 x1,5 obecnie mam na klucz 19 w necie praktycznie wszystkie to klucz 21 jeśli ktoś ma wiedzę jakie konkretnie kupić proszę o info