Poduszki mocujące dyferencjał + łożysko (TB)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez yogijager » 9 lis 2023, 14:49

Witam wszystkich,

Autko Mazda CX-9 2014 TB 3,7 AWD – super autko, ale obecnie ma dwa problemy na raz...

Temat 1.
Jakieś 4 miesiące temu w dość ciepły słoneczny dzień, podczas podróży (trasa około 500 km), postanowiłem zatrzymać się na chwilę odpoczynku na parkingu leśnym. Przejechałem wtedy ciągiem około 300 km. Wypicie kawki i rozprostowanie kości zajęło mi około 15 – 20 minut. Jakie było moje zdziwienie, gdy po wyjechaniu na asfalt zauważyłem, że coś wyje w przedniej części auta. Szybki zjazd na najbliższy parking i inspekcja, czy gdzieś nie utknęła jakaś szyszka, gałąź albo łasica. Nic nie znalazłem – czysto. Koła całe, ciśnienie w oponach prawidłowe. Buczenie nie powodowało żadnych oporów toczenia. Dojechałem do celu bez dalszych komplikacji. Spalanie nie wyszło poza moje "normy" ;) W domu pozamieniałem miejscami koła, nawet testowo założyłem drugi komplet kół z zimówkami, ale hałas nie zniknął.
Dwa tygodnie temu, zirytowany sytuacją, pojechałem na warsztat na diagnozę. Panowie przejechali się spory kawałek po równym asfalcie, wykonali kilka dynamiczniejszych i łagodnych skrętów, po czym stwierdzili, że chyba lewe łożysko winne, "bo przy skręcie w prawo hałas narasta". Podobno lewe też już dogorywa. Ale jak to mechanik stwierdził: "rozbierzemy, wymienimy i wtedy się okaże". Łożysko prasowane więc zabawa będzie trochę kosztowała – pewnie z 500-600 zł za sztukę. Nie miał bym nic przeciwko, jeśli była by pewność, że naprawa zakończy się ciszą podczas jazdy.
Macie jakieś pomysły, co by można było sprawdzić w ramach "sił własnych", aby wykluczyć inne możliwości?

Temat 2.
Podczas wcześniej opisanej analizy "buczenia", autko zostało podniesione celem naocznej weryfikacji problemu – nic nie znaleziono. To znaczy nic związanego z hałasowaniem – natomiast zwrócono mi uwagę, że poduszki mocujące dyferencjał praktycznie nie istnieją. Faktycznie, w gniazdach mocujących był jakiś zlepek czegoś czarnego, ale w żaden sposób nie przypominało to jakiegokolwiek elementu gumowego/sprężystego. Serwis przeszukał internet wzdłuż i wszerz, wszystkie hurtownie, katalogi i nic – nie ma części, a jak gdzieś jest wzmianka to magazyn pusty. Jedynie kontakt z centralą Mazdy zaskutkował propozycją wyprodukowania na zamówienie takiej części w kwocie 900 zł za sztukę plus koszty logistyczne. Z tego co wiem, są trzy takie "gumy". Wraz z kosztami sprowadzenia i montażu, koszt naprawy szacuje się w granicach 4 000 zł. Pomijam już czas produkcji, który oszacowano na 3-6 miesięcy plus czas transportu.
Ktoś z Was ma może namiary na lokalizację, gdzie mogę dostać te mocowania (nowe/używane)? Według Mazdy numer katalogowy to TD1139070C (2x) oraz TD1139040D (1x). Będę wdzięczny za pomoc.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2020, 09:38
Posty: 9 (1/0)
Auto: CX-9 2014 AWD 277KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9