Strona 1 z 1

Sworzeń wahacza

PostNapisane: 7 lip 2020, 18:36
przez yogijager
Witam wszystkich!
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem CX-9 AWD z 2014r. :D Niedawno pojawiły się stuki w przednim zawieszeniu. Na przeglądzie stwierdzono, że sworzeń przedniego wahacza do wymiany. Mechanik bez problemu podejmie się wymiany samego sworznia (dwie strony).
Pytanie do użytkowników: czy jest różnica między sworzniami/wahaczami w wersjach EU i USA?

Czeka mnie też wymiana hamulca awaryjnego. Konstrukcyjnie są to tarczo-bębny, ale czy dostępne na polskim rynku zestawy do CX-9 będą pasowały do wersji USA?

Wiadomo, że mechanik wyjmie i zamówi odpowiednią część. Ale czy części dostępne w kraju będą pasowały? Sprowadzenie ich z za granicy zajmie pewnie trochę czasu.

Ktoś z forumowiczów przechodził już takie naprawy?

Pozdrawiam

Re: Sworzeń wahacza

PostNapisane: 7 lip 2020, 21:20
przez sQubany
Kupisz wszystko bez problemu nawet na allegro .Co do sworznia to się nie ucieszysz.Bardzo słaba jakość.Wytrzymują 20-30 tys km.Ten podobno długo wytrzymuje bo idzie na pierwszy montaż Założyłem go też ale później oddałem samochód na gwarancyjną wymianę wahaczy i nie jestem w stanie powiedzieć co jest wart. https://allegro.pl/oferta/sworzen-wahac ... ApgoEALw_w
Jeżeli chodzi o hamulec rozumie postojowy to wątpię aby szczęki były do wymiany.W tarczo-bębnie jest otwór zaślepiony gumką .Tak jak na filmiku .Mechanik będzie wiedział .https://www.youtube.com/watch?v=ParLqhJ3uFc Tutaj widać jak to wygląda bez tarczobębna.Tylko w mazdzie ragulacja jest u góry https://www.youtube.com/watch?v=G6rINNGYK2A Wystarczy podregulować i będzie git

Re: Sworzeń wahacza

PostNapisane: 8 lip 2020, 07:45
przez yogijager
Dzięki za informacje.

W każdym aucie trafi się jakiś słaby punkt. Na szczęście można wymieniać sam sworzeń bez wahacza. Ważne że pasujące części są na miejscu, gdyż wymiana co 20tys km i do tego sprowadzanie z usa trochę by komplikowało temat.

Co do postojowego to na początku działał, ale teraz zero reakcji. Pedał wciśnięty w podłogę a koła kręcą się bez żadnych oporów (test na stacji diagnostycznej). Po rozebraniu okaże się co poszło nie tak.

Re: Sworzeń wahacza

PostNapisane: 15 lip 2020, 21:40
przez yogijager
Wynik prac serwisowych:

1. Sworzeń praktycznie nie istniał. Wahacz musiał iść do regeneracji – otwór wyrobiony ponad normę. Naprawa odbyła się bez większych problemów.
2. Hamulec postojowy podobno był w takim stanie, jakby od nowości nikt go nie używał. Hulały pająki i rdza. Po pracach "konserwatorskich" działa jak powinien.

Części dostępne na rynku faktycznie pasowały bezproblemowo.

Całość usługi zamknęła się w kilku stówkach <spoko>

P.S.
Przy okazji poprosiłem mechanika o wymianę oleju w PTU – jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że był tam zamontowany korek spustowy (?!)

Życzę wszystkim szerokiej drogi!

Re: Sworzeń wahacza

PostNapisane: 15 lip 2020, 21:52
przez sQubany
Jedna uwaga odnośnie wahacza i sworznia .Otwór nie jest wyrobiony w wahaczu to nowy sworzeń jest minimalnie mniejszy.Fajnie że udało się zrobić wszystko .Jak mechanik kumaty to i koszta mniejsze .Szerokości .

Re: Sworzeń wahacza

PostNapisane: 19 lip 2020, 21:30
przez rafik85
Nowy kpl wahacz 160zł

Re: Sworzeń wahacza

PostNapisane: 20 lip 2020, 21:33
przez sQubany
No tak zgadza się ze 160 zł tylko pada pytanie co to za jakość za taką cenę ?Jak zamontujesz taki wahacz to częściej go będziesz wymieniał jak olej <rotfl>

Re: Sworzeń wahacza

PostNapisane: 2 wrz 2020, 17:19
przez daronnn
Nie tak dawno była akcja serwisowa na wahacze. Wymienili mi za darmo całe wahacze zaraz po tym jak na własny koszt wymieniłem oba sworznie :)
Może podpytajcie w ASO czy Wasza cx9 się nie łapie.

Re: Sworzeń wahacza

PostNapisane: 25 lut 2022, 12:02
przez Śmigło75
Hejka. Powoli będę musiał wymienić wahacze w swojej Madzi...koszt w ASO powala więc szukam alternatywy...ktoś coś gdzie można zanabyć dobrej jakości części ale w relatywnie normalnych pieniądzach?