Olej w skrzyni biegów – wymieniać/nie wymieniać ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mikemiki » 27 sty 2020, 22:17

Mojej Madzi stuknęło już prawie 70 tys km i pomyślałem o wymianie oleju w skrzyni biegów.
Serwis Mazdy w temacie stwierdził co następuje: Producent skrzyni nie zaleca wymiany, ale my serwis Mazdy jeśli mamy wymieniać to tylko do przebiegu max 70 tys km. (koszt ok 500 zł)
Jeśli auto ma więcej przejechane odradzają ... no i bądź tu mądry.
Proszę o Wasze opinie, czy wymieniacie olej w skrzyniach biegów ?
Logika wskazuje że każdy olej się zużywa, ale skoro tak to czemu producent nie zaleca ?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2019, 22:00
Posty: 13
Auto: MAZDA CX9, 3.7, 2015, PL

Postprzez zadra » 28 sty 2020, 00:17

może dlatego, że jesteś może jeszcze na gwarancji mechanicznej, a jeśli krótko przed końcem gwarancji by wymienili, niedługo później skrzynia by się posypała, to klient miałby większe szanse na wymianę/naprawę skrzyni na koszt serwisu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafik85 » 28 sty 2020, 09:09

Nie słuchaj filozofii z tyłka. Wymieniaj olej dla własnego dobra. Olej w ASB wymienia się co 50-60kkm.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez mikemiki » 28 sty 2020, 12:36

dzięki Panowie,
umawiam się zatem na wymianę, przy okazji gość z serwisu wskazał że wymiana oleju w skrzyni kątowej co 90 tys a w [jakim?] dyfrze co 120 tys.
Zgadza się to z Waszą wiedzą i praktykami... Mazda jest super i nie chciałbym jej zaszkodzić :)
Początkujący
 
Od: 3 sty 2019, 22:00
Posty: 13
Auto: MAZDA CX9, 3.7, 2015, PL

Postprzez matylda » 31 sty 2020, 00:03

Czyli zgodnie z nowymi trendami olejów już się nie zmienia, jeździ się do zarżnięcia.
Aż się wierzyć nie chce, że takie rzeczy gadają w ASO. Smuteczek.

Jeśli dobrze pamiętam w instrukcji, olej w skrzyni co 60tys., olej w dyfrze co 60 tys, olej w skrzynce rozdzielczej wcale, ale wiemy jak jest. Kto nie słucha nowych trendów, jeździ dłużej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Remus1980 » 15 wrz 2020, 14:15

Powiedzcie mi proszę, czy chodzi o wymianę statyczną czy dynamiczną po przejechaniu 60k.
I którą polecacie, bo wszędzie zdania są podzielone. Ja mam w swojej 190k, na 160k miałem wymianę statyczną przez poprzedniego właściciela. Przejechał potem koło 2k i raz jeszcze wymienił statycznie.
O pozostałe wymiany się nie martwię bo mam FWD, skrzynia pracuje płynnie, nic nie szarpie czy zgrzyta.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2020, 14:25
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda CX9 FWD
3.7 LPG
2008

Postprzez Kubus88 » 15 wrz 2020, 20:44

Remus1980 napisał(a):Ja mam w swojej 190k, na 160k miałem wymianę statyczną przez poprzedniego właściciela. Przejechał potem koło 2k i raz jeszcze wymienił statycznie.


Zrobił to więc bez sensu bo kosztowało go to tyle co wymiana dynamiczna gdzie był by w skrzyni nowy olej a tak i tak został znaczny % starego.

...przy 60 tys pewnie chodzi o wymianę statyczną i spokojnie wystarczy taki interwał i taki zabieg do znacznego wydłużenia życia skrzyni...jesli jesteśmy pierwszym właścicielem lub znamy historie auta. Natomiast jeśli mamy niepewne auto z niepotwierdzonym przebiegiem lepiej zrobić wymianę dynamiczna niż mieszać nowy olej z syfem o niewiadomym przebiegu i jakości.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 132 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Remus1980 » 16 wrz 2020, 08:28

Dzięki za informacje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2020, 14:25
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda CX9 FWD
3.7 LPG
2008

Postprzez rafik85 » 16 wrz 2020, 19:21

Kubus88 napisał(a):
Remus1980 napisał(a):Ja mam w swojej 190k, na 160k miałem wymianę statyczną przez poprzedniego właściciela. Przejechał potem koło 2k i raz jeszcze wymienił statycznie.


Zrobił to więc bez sensu bo kosztowało go to tyle co wymiana dynamiczna gdzie był by w skrzyni nowy olej a tak i tak został znaczny % starego.

...przy 60 tys pewnie chodzi o wymianę statyczną i spokojnie wystarczy taki interwał i taki zabieg do znacznego wydłużenia życia skrzyni...jesli jesteśmy pierwszym właścicielem lub znamy historie auta. Natomiast jeśli mamy niepewne auto z niepotwierdzonym przebiegiem lepiej zrobić wymianę dynamiczna niż mieszać nowy olej z syfem o niewiadomym przebiegu i jakości.

Tylko statyczną zrobisz sam, a za dynamiczną parę stów trzeba zabulić. Poza tym wiem że jeśli nie wiesz kiedy był olej wymoeniany to statyczna może ubić skrzynię. Potwierdzone w kilku markach aut.
Dodam że wymiana dynamiczna nie ma sensu bez wymiany filtra.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez matylda » 17 wrz 2020, 22:56

Rafik – dlaczego bez sensu? Filtr jest w skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez rafik85 » 19 wrz 2020, 14:36

Filtr jest pod miską.
A po co wymieniać filtr oleju silnika? Odpowiedź taka sama :)
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez sQubany » 20 wrz 2020, 16:55

rafik85 napisał(a):Filtr jest pod miską.
A po co wymieniać filtr oleju silnika? Odpowiedź taka sama :)


Tak pod miską ?Srutu tutu srały muszki będzie wiosna . W Madziach z silnikami 3,5 i 3,7 filtr jest w skrzyni i nie mam możliwości wymiany go bez wyjęcia i rozpołowienia skrzyni!!!!!! No chyba że piszesz o nowej generacji z silnikiem 2,5 to tutaj się nie wypowiadam bo nie znam budowy .
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 20:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez Kubus88 » 20 wrz 2020, 17:44

sQubany napisał(a):Tak pod miską ?Srutu tutu srały muszki będzie wiosna . W Madziach z silnikami 3,5 i 3,7 filtr jest w skrzyni i nie mam możliwości wymiany go bez wyjęcia i rozpołowienia skrzyni!!!!!!


?? ?? ??

Tutaj:
https://slusarczyk-auto.pl/oferta/dynam ... iana-oleju
Macie opisaną procedurę i jasnym jest, że filtr wymieniamy po dynamicznej wymianie oleju. Czyli defacto wylewamy połowę nowego oleju żeby dostać się do filtra...wiec albo tanio albo dobrze. Zazwyczaj ma być tanio a później labidzenie, że automaty padają.
*zdjęcie poglądowe.
Załączniki
carpedia.club-mazda-3-reglamentnoe-tehnicheskoe-obslyguvanie-1260105cb9.jpg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 132 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez sQubany » 20 wrz 2020, 19:38

Kubus88 napisał(a):Macie opisaną procedurę i jasnym jest, że filtr wymieniamy po dynamicznej wymianie oleju. Czyli defacto wylewamy połowę nowego oleju żeby dostać się do filtra...wiec albo tanio albo dobrze. Zazwyczaj ma być tanio a później labidzenie, że automaty padają.
*zdjęcie poglądowe.


No tak wszystko ok. Ja się zgadzam że przy dynamicznej wymianie filtr należy wymienić. Ja tylko zwracam uwagę że w mazdzie cx9 2007-2015 nie ma możliwości wymiany filtra tak jak jest to pokazane na obrazku który wkleiłeś gdyż pod pokrywą elektrozaworów go nie ma . Przecież jak by tam był nie było by żadnego problemu go wymienić .Jak ktoś chce może sobie kupić filtr z uszczelką za 80 zł .Zlać olej ze skrzyni korkiem spustowym .Odkręcić pokrywę elektrozaworów i zakręcić ją na nowej uszczelce bo tam na pewno nie ma filtra . Aby wymienić filtr trzeba zdemontować i rozpołowić skrzynię biegów. NIE MA FILTRA POD MISKĄ!!!!! Wiem bo skrzynię rozbierałem podczas roboty frezu. Mam tylko takie zdjęcie ale może pomoże. Widzę dwa wyjścia. Albo zrobić dynamiczną wymianę bez płukania (czyszczenia )ASB. Jak się zdecydujemy na czyszczenie skrzyni i ruszymy stare osady złogi to istnieje ryzyko zapchania filtra i uszkodzenia skrzyni. Nie znam kosztów ale podejrzewam ze ok 1200 +olej. Druga opcja .Zdemontować skrzynię rozpołowić wymienić filtr (przy okazji wyczyścić wymyć środek i zalać. Myślę że koszt ok 2000+filtr i olej .
Załączniki
420 (1).jpg
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 20:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez rafik85 » 20 wrz 2020, 23:32

Jaki jest więc sens pchania kasy w dynamiczną wymianę skoro filtr jest stary??? Przecież on już nie ma odpowiedniej przepustowości do jasnej ciasnej!!!
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Kubus88 » 21 wrz 2020, 09:03

W tym momencie dla mnie to jest porażka... Ciekawe czy wiele innych nowych aut ma tak samo. Jednak widzę producenci bardzo chcą napędzać sprzedaż nowych aut.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 132 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez rafik85 » 21 wrz 2020, 20:11

Lepiej wydać 2k na porządną robotę niż później 2xtyle za używkę którą i tak musisz otworzyć :) Nadmienię jednak że zrobiłem cx9-mi setki tysięcy km i skrzynie nie padły. Tylko ja kupowałem z przebiegami 20-30kkm i wymieniałem oliwę co 40-50kkm. Olej w reduktorze przy każdej wymianie silnikowego. Jak dbasz tak masz, chociaż jak duży przebieg to nie wiesz co robili przed tobą, niestety
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9