Witam wszystkich.
Pytanie moje dotyczy wszystkiego, co związane jest z holowaniem Mazdą Cx9. Czy macie jakieś złe doświadczenia (oczywiście techniczne, mam zamiar holować rzyczepe kempingową, Ok 1100 kg). Czy Mazda ma gdzieś wyprowadzoną oryginalnią instalację żeby się podpiąć. Czy w Waszych samochodach w tylnych podłużnicach gwinty do haka są w rozmiarze 12 mm czy 7/16" . To ostatnie bardzo mnie ciekawi, bo zakupiłem hak steinhofa i w zestawie były śruby 12 mm, które nie pasują do mojej. Sprawdziłem i okazuje się, że u mnie gwint jest 7/16". Sprzedawca w instrukcji wskazuje jaką siłą należy dokręcać m12 a majster montując mówi, że on odpowiedzialności nie weźmie za to, bo tam jasno stoi, że można tylko stosować ten hak z elementami dostarczonymi przez sprzedawcę i wg załączonej instrukcji. Pytałem sprzedawcę i twierdzi, że mój egzemplarz to jakaś przeróbka, bo oni projektowali ten hak w oparciu o model w wersji USA i nikt się nie skarżył. Może to głupota. Oczywiście kupiłem 6x 7/16" o twardości 8,8 i zamontuje sobie sam, jednak czy coś z moimi podłużnicami jest coś nie tak. Może skleili mój z kilku innych samochodów i stąd te różnice. Najlepiej jeśli znajdę gdzieś opis techniczny, gdzie będzie napisane jakie są średnice otworów do haka żeby pokazać producentowi.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Hak holowniczy do USA
Strona 1 z 1
Ja mam oryginalny hak z USA plus gniazdo płaskie. Blisko prawej lampy jest jakiś oryginalny (mazda) moduł sterujący oświetleniem przyczepy podpięty pod przewody lampy. Za przerobienie tego powiedzieli 350zl. Więc zrobię sobie sam. Hak mam dokładany (kwadratowy otwór)
- Od: 24 mar 2019, 16:01
- Posty: 38
- Auto: Cx9 2008
Ja właśnie parę dni temu zakładałem hak Steinhofa do swojej Madzi z 2011 roku z USA. Przy pierwszym podejściu też mi śruby nie chciały się wkręcać, dopiero po oczyszczeniu gwintownikiem 12x1,25 wkręciły się bez problemu chociaż z oporem. Musiałem też podciąć delikatnie kant tylnej belki bo hak nie bardzo pasował. Instalacji jeszcze nie podpiąłem ale po prawej stronie jest zapalniczka z dość grubym kablem i z niej wezmę zasilanie do modułu.
Wczoraj sam montowałem. Śruby się łatwo wkręcają, ale te do "ramy" wkręcane mają gęsty gwint!!!!! Te pozostałe gruby gwint. Jeśli Ci się z dużym oporem wkręcało, śmiem domniemywać, że zniszczyłeś gwint.
Samemu to można ogarnąć, zderzaka nie trzeba ściągać.
Samemu to można ogarnąć, zderzaka nie trzeba ściągać.
Koszalin 11. Dzięki za wskazówki. Dzisiaj zrobiłem dokładnie tak samo jak Ty i m12x1.25 wchodzą idealnie. Dwóch majstrów grzebło i diagnoza, że śruby nie te. Siara związana z dyskusją ze sprzedawcą haka. Jutro siadam i pisze maila z przeprosinami. A czy ten moduł po prawej stronie pod tapicerką w bagażniku to ma związek z instalacją do haka?
Powiem szczerze ze nie wiem dopiero w tygodniu się wezmę za podłączenie instalacji. Ja kupiłem hak z osobnym modułem który musi mieć osobne zasilanie i jak zdejmę z tylu plastiki to będę wiedział. Planuje podpiąć się pod zasilanie zapalniczki ale co wyjdzie to zobaczymy.
Po oględzinach okazało się,że pod schowkami w bagażniku po prawej stronie jest wyprowadzona kostka z sześcioma kabelkami do wiązki haka w niej jest min. zasilanie. Niestety nie ma w niej przeciwmgielnego.
Jutro będę miał trochę czasu to zobaczę. Z tego co zauważyłem to mam z tyłu lampę led i przeciwmgielne gdy się włączy to zapala się lewy stop – wlutowane są diody prostownicze-zrobię zdjęcie to wstawię ). Pomierzę wszystko to dam znać.
Dopisano 15 kwi 2019, 17:28:
Więc tak. Od zwykłego włącznika przy kierownicy idzie zasilanie do lampy tylnej i podłączone jest pod zasilanie stopu diodą prostowniczą i zasilanie stopu też ma diodę prostowniczą. Podłączyłem kabel przeciwmgielnego z modułu haka do zasilania przed diodą i wszystko śmiga. Poprzednik strasznie brzydko to polutował ale nie chciało mi się poprawiać – może kiedyś.
Fajny patent z tymi diodami prostowniczymi.
Resztę wziąłem z tej wyprowadzonej kostki, jest w niej wyjście kierunkowskazów, stopu, pozycyjnego oraz + i – .
Dopisano 15 kwi 2019, 17:28:
Więc tak. Od zwykłego włącznika przy kierownicy idzie zasilanie do lampy tylnej i podłączone jest pod zasilanie stopu diodą prostowniczą i zasilanie stopu też ma diodę prostowniczą. Podłączyłem kabel przeciwmgielnego z modułu haka do zasilania przed diodą i wszystko śmiga. Poprzednik strasznie brzydko to polutował ale nie chciało mi się poprawiać – może kiedyś.
Fajny patent z tymi diodami prostowniczymi.
Resztę wziąłem z tej wyprowadzonej kostki, jest w niej wyjście kierunkowskazów, stopu, pozycyjnego oraz + i – .
Witam.
Po zmianie na nowszy model cx9 z 2019 roku pytanko. Czy wiecie, gdzie znajduje się wiązka do podłączenia haka? W poprzednim modelu też się nalutowałem a później okazało się, że wszystko jest wyprowadzone.
Pozdrawiam
Po zmianie na nowszy model cx9 z 2019 roku pytanko. Czy wiecie, gdzie znajduje się wiązka do podłączenia haka? W poprzednim modelu też się nalutowałem a później okazało się, że wszystko jest wyprowadzone.
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9