Problemy z automatem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wizer » 17 lut 2019, 23:37

Witam serdecznie.

Posiadam Mazde CX9 3.7l 2010r wersja europejska.

Od jakiegos czasu zaczynam obserwowac rozne symptomy z automatem:

1 – Najwczesniejszy objaw ktory jest powtarzalny w 95% przypadkach to efekt przyduszenia silnila przy redukcji z biegu 5 na 4... (podobny efekt jak w manualu wcisne sprzeglo, zmienie bieg i puszcze sprzeglo bez delikatnego dodania gazu)...

2 – Nie zawsze rowna zmiana biegu z 1 na 2, przy normalnej pracy i zmianie biegu obroty plynnie spadaja i auto jedzie, natomiast raz na 10 przypadkow nie ma plynnego spadku obrotow, tylko obroty najpierw pojda troszke do gory i dopiero po ok 0.5s obroty spadaja i auto jedzie dalej... dodam tylko ze nie ma szarpania

3 – kolejny efekt jest taki ze na wstecznym biegu z regoly jak dodaje gazu to auto plynnie powoli zaczyna ruszac, jednak czasami jest tak ze dodaje gazu, obroty ida w gore i dopiero po ok 0.5 skrzynia zaskakuje i auto zaczyna jechac.... rowniez nie ma szarpania...

4 – Najnowsza bolaczka to brak mocy w pewnym momecie.... jadac po autostrafzie ok 130km/h skrzynia jedzie na 6, ale jak delikatnie dodam gaz to zredukuje na 5, obroty beda ok 2k i auto nie ma mocy, obroty ida troszke do gory po czym spadaja do poprzedniego stanu.... auto sie nie rozpedza, natomiast jak zdedukuje na 4 to ladnie jedzie...


Dodam tylko ze poprzedni wlasciciel nie wymienial oleju w skrzyni... ja zaraz po kupnie auta wymienilem olej...

Bylem w dwoch roznych serwisach od skrzyn w Krakowie to nie potrafili stwierdzic co moze byc przyczyna i ze obstawiaja mechatronike... koszt naprawy ok 6000zl... wacham sie co do naprawy bo w serwisie nie byli dokonca przekonani j jak sami powiedzieli ze obstawiaja.... wydac 6k i jak sie ma okazac ze nie rozwiazalo to problemy to slabo :)

Dodam ze podczas diagnostyki skrzyni, komputer nie pokazywal bledow...

Czy ktos z was mial ktorys z obiawow ? Bede wdzieczny za kazde naprowadzenie...

Dziekuje,
Marcin
Początkujący
 
Od: 17 lut 2019, 23:16
Posty: 6 (1/0)

Postprzez Paweł » 18 lut 2019, 01:04

Wróżenie z fusów. Spróbuj ocenić zachowanie skrzyni w funkcji obrotów – czy zjawiska, które opisałeś, nie zależą przypadkiem bardziej od obrotów silnika, temperatury oleju i stopnia wciśnięcia pedału gazu, niż samych biegów. Czy przy jeździe ze stałą prędkością, obroty czasami nie falują delikatnie? Czy jest zauważalne załączanie się sprzęgła "lock-up" konwertera przy umiarkowanym przyspieszaniu (coś jak odpuszczenie półsprzęgła)? Czy podczas przyspieszania z w pełni otwartą przepustnicą biegi zmieniają się prawidłowo?

Opóźnione załączanie się wstecznego biegu może wskazywać na problemy ze sterowaniem, ale z własnego doświadczenia w bliźniaczej do twojej skrzyni (TF-80SC) objawia się to przede wszystkim szarpaniem przy zmianach biegów i redukcjach podczas jazdy do przodu. Dlatego bardziej prawdopodobny wydaje się brak ciśnienia oleju (które pojawia się chwilę po dodaniu gazu) – spowodowany pompą, jej sterowaniem lub co najbardziej prawdopodobne – ze względu na resztę opisanych zachowań – zużytym konwerterem. Jeśli obserwujesz niepoprawne zachowanie w niskim zakresie obrotów, szczególnie w momentach, które w tradycyjnej skrzyni odpowiadają korzystaniu ze sprzęgła, jeśli nie ma szarpnięć, uderzeń i poślizgów przy wyższych obrotach, to osobiście obstawiałbym optymistycznie właśnie konwerter.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Wizer » 18 lut 2019, 07:58

Dzięki Paweł za odpowiedź.

Odpowiadając na Twoje pytania:
czy zjawiska, które opisałeś, nie zależą przypadkiem bardziej od obrotów silnika, temperatury oleju i stopnia wciśnięcia pedału gazu, niż samych biegów

Jedynie punkt 4 jest powtarzalny dla innych biegów przy tych samych obrotach (1700-2000). Punkt 1 bardzo sporadycznie pojawia się również podczas redukcji z 6 na 5.

Czy przy jeździe ze stałą prędkością, obroty czasami nie falują delikatnie?

Nie

Czy jest zauważalne załączanie się sprzęgła "lock-up" konwertera przy umiarkowanym przyspieszaniu (coś jak odpuszczenie pół-sprzęgła)?

Nie wiem czy prawidłowo odpowiem na pytanie, podczas zmiany biegów jest tak ze jak redukuje np. z 6 na 5 to w zależności jak mocno wciskam gaz redukcja jest na 5, ale bieg jest podzielony jak by na dwa zakresy, jeśli mocniej wcisnę gaz to redukcja jest na pierwszy zakres (wyższe obroty, szybciej się rozpędza), jak słabiej wcisnę gaz to redukcja jest na drugi zakres (niższe obroty, auto rozpędza się łagodniej)... no i wtedy zaczyna się pojawiać problem nr. 4 jeśli redukcja jest na zakres pierwszy... jeśli docisnę gaz to redukuje na 4, rozpędzi się, następnie na 5 faza druga i już nie ma problemu...

Czy podczas przyspieszania z w pełni otwartą przepustnicą biegi zmieniają się prawidłowo?

Jak docisnę gaz to od samego początku to auto bardzo ładnie zmienia biegi ma moc i się rozpędza, sama przyjemność:)

Nie ukrywam że opcja z konwerterem to fajna opcja :) czy jest jakaś możliwość diagnostyki tego ? czy trzeba zdemontować i rozebrać?

Pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 17 lut 2019, 23:16
Posty: 6 (1/0)

Postprzez sQubany » 18 lut 2019, 21:05

Marcin nie chcę Ci mieszać w głowie ale może sprawdź jeszcze potencjometr pedału gazu.Z Twojego opisu wynika że może być uszkodzony przez co skrzynia szczytuje błędne dane i tak się zachowuje.Nie nabijaj kasy serwisom które metodą prób i błędów będą naprawiać Twój samochód obciążając Cb kosztami. Ja bym jeszcze polecił umówić się na wizytę w warsztacie gdzie zajmują się tylko automatami.Poszukaj na necie poczytaj opinie i w okolicy Krakowa czy ewentualnie Śląsk na pewno coś znajdziesz .Sprawdzą olej w skrzyni ciśnienie pompy konwerter itp.Może coś zaradzą za jakieś rozsądne pieniądze . Pozdrawiam .
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 19:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez Wizer » 19 lut 2019, 09:50

Dzieki sQubany za odpowiedz.

Dzisiaj zauwazylem kolejny problem, ktorego wczesniej nie bylo... mam auto na hamulcu i skrzynie na P, po czym daje na R i spowrotem na P wszystko jestk OK, nastepnie daje na D, pozniej na R po czym jak dam na P to slychac jakies strzelenie blaszki... nastepnie jak z R dam na D to jest delikatne szarpniecie autem....

Czy taki obiaw moze Was na cos naprowadzic ??

Kolejne problemy pojawiaja sie dosc szybko...

Pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 17 lut 2019, 23:16
Posty: 6 (1/0)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9