CX-9 warczenie w dyfrze z tyłu / takie F16 w tle :–)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez henex1980 » 24 mar 2021, 13:45

Jezeli wezme sie za to wyciszenie auta to chyba tylko podłoge zrobie. Wrocilem z serwisu. Mam lekki luz na krzyżaku miedzy srodkowym a ostatnim elementem wału. Wał bodajże jest z 3 elementow. Tak ze wał pasowało by zrobic oraz wyważyć. Wstepnie sam wal 1500zl to taka dolna granica. Dyfer mimo ze ma lekki luz na półosiach nie jest jeszcze do roboty. Male zapocenie to nie powod do wymiany dyfra. Wiekszy problem jest na mocowaniach dyfra z boku. Jest tam luz ale najwiekszy problem to wał na tym krzyzaku. Co jest ciekawe, ten wał lekko bije nie w kazdej predkosci. Czym szybciej tym mniejsze drgania. Ja nie wyczulem nic po aucie. To z oceny spod spodu ale w czym moze byc u mnie problem? Na wale firany,zacieki od konserwacji. Musze wszystko usunac szpachelka. Magik co robil mi piaskowanie i konserwacje nie zabepieczyl walu i sie mu malnelo troche wiec mam nadzieje ze usune konserwacje a miejscami jest minimetr grubosci to caly wal wroci do stanu ktory nie bedzie jeszcze wymagał regeneracji.

Dopisano 24 Mar 2021, 12:53:

Jak sie okaze jednak ze po wyczyszczeniu wału nadal nim tłucze to wywale go predzej niz bede go robił. Mieszkam na podkarpaciu ale nawet tej zimy gdzie tego sniegu bylo pod dostatkiem w 90% uczęszczam krajowka bez gorek i na przednim napedzie objeżdze. Nie bede ładowal w naped kolejnych pieniedzy. O ile moge wynienic dyfer to robienie wału odpada. Jak klęknie całkiem to wyrzucam to trefne awd i koniec napedow ktore potem i tak uzywam w 5%.

Dopisano 24 Mar 2021, 13:53:

Jak myslisz. Luźne tuleje dyfra tez z przodu mogą miec wpływ na prace mostu? Czyli lekkie bicie? Lozyska podpor sa dobre,jedynie luz na jednym krzyzaku. Tak mysle.Wymienie narazie 2 tulejki z przodu dyfra czyli tam gdzie wychodzi na wał napedowy i moze bedzie lepiej? Plus skrobanka konserwscji jakiej tam na wale nie powinno byc grama.
Załączniki
IMG_20210324_111200.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Dranet » 24 mar 2021, 15:54

henex1980 napisał(a):Jak myslisz. Luźne tuleje dyfra tez z przodu mogą miec wpływ na prace mostu? Czyli lekkie bicie


Siema.
Oczywiście luz na tulejach mostu, dyfra itp. każdy luz w tych miejscach ma wpływ na jazdę / pracę AWD.
Zobacz moje stare filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=t10T_T4XEQE
https://www.youtube.com/watch?v=dzaf3aixAcY
Ale luzy czy na wale, czy na dyfrze będą miały wpływ na drgania budy podczas jazdy a nie na szumy !
Ja wyważałem wał za 350 PLN.
A jak magik od konserwacji zawalił Ci wał substancją konserwującą to możesz śmiało mu to kazać zmywać, bo przez to masz nie wyważony wał, ale to powinieneś mieć drgania budy.
Owszem możesz wywalić wał, ja tak jeździłem ponad miesiąc bez wału, ale to nie jazda, bez AWD, najlepsze jest startowanie spod świateł beż boksowania przednich.
Oczywiście AWD przydaje się w kilkunastu % podczas jazdy, gdzieś to poruszałem w innym wątku, jednak na plus pozostaje jeszcze lepsze wyprowadzanie CX-9 z poślizgu przy AWD, wiem bo mam CX-a z FWD i zimą robiłem porównanie.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez henex1980 » 24 mar 2021, 16:07

Nie mam drgan na aucie. Mechanik jechał ze mna i robi tylko skrzynie napedy i nie miał nic do zarzucenia skrzyni i nie dopatrzył sie niczego niepokojącego. Dopiero na podnosniku obsłuchał auto. Łożyska kol o dyfer z tyłu. Na juz mowił ze te tuleje do wymiany. Wał jedynie ma niewielki luz na krzyżaku tym drugim a za te balansowanie wału obwinia w pierwszej kolejnosci komserwacje ktora jest dosc sporo na wale. Troche tu troche tam wiec moze wystarczy jak wyczyszcze wał. Wiadomo nie bedzie perfect jak juz luz na krzyzaku ale tam wchodza w rachube odwazniki po kilka gram a ja mam zalane konserwacja to jeszcze wieksze bicie sie robi. Odpuszczam zakup dyfra. Zmienie tylko te tuleje oraz olej. Mysle ze te tulejki idzie zmienic bez demontazu dyfra. Sam bym to sobie zrobil. Nie wiem ile jest pracy przy demontazu wału ale nie mam warunkow pod blokiem na takie prace. Tak by odrazu pasowalo zmienic dyfer i zrobic krzyzak walu oraz wywazanie. Inaczej nie ma sensu nic robic i czekac az sie calkiem rozpierniczy. Wtedy robic albo pozbyc sie calosci.

Dopisano 24 Mar 2021, 19:25:

Dranet dyfer z cx7 nie jest taki sam jak cx9? Na pewnym forum mazdy mam informacje ze to jest ten sam most. Mazda ford nie oznaczyli by 2 roznych mostow tym samym numerem na obudowie, podobno wszystkie czesci dyfra sa wymienne. Bazuje na tym co mi napisali na forum a widze ze Ty uwazasz ze nie podejdzie.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez majonez1970 » 25 mar 2021, 13:44

Cześć.
Jeżeli to pomoże to tutaj masz rozpiskę z CX7.
http://mazdaepc.com/parts/CX-7/AEES01/W1/2710A/
Dziwi mnie tylko, że w tym katalogu nie ma CX9.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2019, 08:00
Posty: 121 (0/1)
Skąd: podlaskie, Białystok
Auto: Mazda CX-7 2,3 244KM ER 2007

Postprzez KeyCzewski » 25 mar 2021, 22:45

Dranet ile mk2 wyszło Ci maty??
Początkujący
 
Od: 27 sie 2019, 16:38
Posty: 19
Auto: Mazda cx9
Silnik 3.7
Rok 2008

Postprzez Dranet » 25 mar 2021, 23:09

KeyCzewski napisał(a):Dranet ile mk2 wyszło Ci maty??

Siema
Nie pamiętam, ja to robiłem w wolnym czasie :–) a nie wszystko na raz. Maty kupowałem jak mi brakowało.
Możesz sobie bez problemu mniej więcej wyliczyć, to nie są drogie rzeczy, zależy co chcesz robić.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez KeyCzewski » 25 mar 2021, 23:46

Dranet napisał(a):
KeyCzewski napisał(a):Dranet ile mk2 wyszło Ci maty??

Siema
Nie pamiętam, ja to robiłem w wolnym czasie :–) a nie wszystko na raz. Maty kupowałem jak mi brakowało.
Możesz sobie bez problemu mniej więcej wyliczyć, to nie są drogie rzeczy, zależy co chcesz robić.

Pozdro


Spoko w takim razie lepiej zamówić więcej niż mniej
Początkujący
 
Od: 27 sie 2019, 16:38
Posty: 19
Auto: Mazda cx9
Silnik 3.7
Rok 2008

Postprzez piorun666 » 1 kwi 2022, 14:13

Witam,

Gdzie w Warszawie polecacie regeneracje,naprawę dyferencjału w Mazdzie CX7. Głośno wyje od 80km i jest zapocony cały olejem. Ile mogłaby orientacyjnie kosztować naprawa?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2021, 18:39
Posty: 1
Auto: Mazda CX7 2,3T 260km 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9