Witam.
Przeszukałem całą motoryzację świata i moja decyzja – szukam CX 9 ( rocznik 2008-2011).
Z racji tego, że nie jestem biegły w temacie CX-ów mam kilka pytań:
1. Jak sprawdzić czy wieloklin nie jest już zużyty/starty ?
2. Doczytałem, że zmielony wieloklin objawia się brakiem tylnego napędu – więc
gdzie on się znajduje? Między skrzynią biegów a rozdzielczą? Między rozdzielczą a tylnym wałem?
W myśl zdjęcia jakie załączyłem, jeżeli wieloklin jest między skrzynią biegów a rozdzielczą to powinno
odciąć cały napęd.
3. Czy po zmieleniu wieloklina przedni napęd działa czy odcina wszystko?
4. Jaki olej do skrzyni rozdzielczej? Jest lepszy "zamiennik" ? Co ile wymiana?
5. Były jakieś wersje z bardziej pancernym 4wd ?
Pozdrawiam
Skrzynia rozdzielcza – pytania przed zakupem.
Strona 1 z 1
Witam,
1. Sprawdzisz to na luźnej nawierzchni najlepiej lub mokrej ruszając bardziej z buta. Jak zabuksuje przód to powinien dołączyć się tył, jeśli jest OK to dołączy tył i nie powinny świecić (mrugać) kontrolki opisane 4WD na zegarach.
Sprawdź to dobrze, bo u mnie problem wystąpił w krótkim okresie po zakupie.
2. Wieloklin jest między skrzynią biegów (wychodzi z niej wałek, który ma wewnątrz nacięcia, do tego wałka wchodzi mniejszy średnicą z tzw. reduktora (transfer case). Zużywają się wielokliny od strony skrzyni i od strony reduktora, przeważnie któryś szybciej ale ostatecznie oba są do roboty.
Te zdjęcie, które załączyłeś nie przedstawia rozwiązania jakie jest w CX9. U nas silnik i skrzynia jest poprzecznie. Nie odcina całego napędu, ja jeżdżę z przednim napędem puki co, a jak depnę bardzie to tył czasem się dołączy, ale przeważnie pomruga kontrolka pomarańczowa 4WD i po paru sekundach gaśnie.
3. Działa i można jeździć chociaż czasem się przydaję, na 4 przy tej mocy. Zależy od nogi i warunków jak kto jeździ. Ogólnie powinno się to naprawić i mieć napęd na 4 ale na razie się za to nie zabierałem.
4. Olej polecają i taki wymieniałem u siebie: AMSOIL SEVERE GEAR 75W140 GL5 946 ML. Powiem Ci, że miałem tam malutko oleju po odessaniu może 100ml i czarny jak tawot grafitowy. Nalałem tego i będę wymieniał co rok podczas wymiany oleju w silniku, maksymalnie bym przyjął co 30 tys.
5. Z tego co mi wiadomo to nie ale panuje opinia, że po 2008 były bardziej trwalsze reduktory (któryś nr tygodnika motor z tego roku).
Są firmy, które naprawiają wielokliny do CX9, był nawet temat na forum, gdzie ktoś przedstawiał zdjęcia, że poprawili wykonanie fabryczne i zrobił inne nacięcia na wałkach + przedłużenie tulei która wychodzi ze skrzyni automatycznej.
1. Sprawdzisz to na luźnej nawierzchni najlepiej lub mokrej ruszając bardziej z buta. Jak zabuksuje przód to powinien dołączyć się tył, jeśli jest OK to dołączy tył i nie powinny świecić (mrugać) kontrolki opisane 4WD na zegarach.
Sprawdź to dobrze, bo u mnie problem wystąpił w krótkim okresie po zakupie.
2. Wieloklin jest między skrzynią biegów (wychodzi z niej wałek, który ma wewnątrz nacięcia, do tego wałka wchodzi mniejszy średnicą z tzw. reduktora (transfer case). Zużywają się wielokliny od strony skrzyni i od strony reduktora, przeważnie któryś szybciej ale ostatecznie oba są do roboty.
Te zdjęcie, które załączyłeś nie przedstawia rozwiązania jakie jest w CX9. U nas silnik i skrzynia jest poprzecznie. Nie odcina całego napędu, ja jeżdżę z przednim napędem puki co, a jak depnę bardzie to tył czasem się dołączy, ale przeważnie pomruga kontrolka pomarańczowa 4WD i po paru sekundach gaśnie.
3. Działa i można jeździć chociaż czasem się przydaję, na 4 przy tej mocy. Zależy od nogi i warunków jak kto jeździ. Ogólnie powinno się to naprawić i mieć napęd na 4 ale na razie się za to nie zabierałem.
4. Olej polecają i taki wymieniałem u siebie: AMSOIL SEVERE GEAR 75W140 GL5 946 ML. Powiem Ci, że miałem tam malutko oleju po odessaniu może 100ml i czarny jak tawot grafitowy. Nalałem tego i będę wymieniał co rok podczas wymiany oleju w silniku, maksymalnie bym przyjął co 30 tys.
5. Z tego co mi wiadomo to nie ale panuje opinia, że po 2008 były bardziej trwalsze reduktory (któryś nr tygodnika motor z tego roku).
Są firmy, które naprawiają wielokliny do CX9, był nawet temat na forum, gdzie ktoś przedstawiał zdjęcia, że poprawili wykonanie fabryczne i zrobił inne nacięcia na wałkach + przedłużenie tulei która wychodzi ze skrzyni automatycznej.
Użytkuję już drugą cx9 i problemów z napędem nie uświadczyłem.Wymieniam olej w transferze co drugą wymianę w silniku.Leję 75w90 Motula,ciemne smarowidło wygląda jak przepracowany olej silnikowy.Od wymiany do wymiany ok.700ml
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9