Odpala normalnie, ale nie jedzie – uszkodzona skrzynia/reduktor

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez adoj » 19 gru 2014, 01:51

Witajcie,
przy jezdzie w miare szybko prosta droga, slychac bylo huczenie/buczenie, dzialo sie to glownie na zimnym silniku i od czasu zmiany opon, wiec uznalem, ze to ich wina.
Dzis, wracajac do domu zaczelo metalicznie stukac, sciszylem radio i auto stanelo (nie zgaslo)– mialem wrazenie ze zlapalem gume. Zasmierdzialo lekko spalonym plastikiem czy guma. Zgasilem auto, nastepnie odpalilem (odpalilo normalnie), wlaczylem D i wszystko bylo normalnie, oprocz tego ze stalem w miejscu!
Spychajac auto na pobocze, z przodu auta slychac bylo metaliczny klekot.
Chce jutro wezwac lawete, ale nie wiem czy holowac sie do mechanika, czy od razu do warsztatu, w ktorym naprawiaja skrzynie biegow, a moze to wina instalacji gazowej (zamontowana w listopadzie – wszystko BRC)
Moze mial ktos podobny problem lub ma jakis pomysl, co mogla sie stac.
Dodam, ze ani przed usterka, ani po nie swiecila sie zadna kontrolka
Ostatnio edytowano 12 sty 2015, 12:38 przez adoj, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 01:37
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Wro
Auto: Mazda CX-9 2008
3,7 benz + lpg
automat

Postprzez MAZVAGTECH » 19 gru 2014, 03:36

Auto do gory i trzeba poogladac jak wygladaja polosie i przeguby Od dolu duzo widac Byc moze ze i skrzynia Pomyslow jest duzo ale bez dokladnego ogladniecia nie ma jednoznacznej diagnozy
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez adoj » 19 gru 2014, 17:19

Dzisiaj rano auto odpalilo i pojechalo do przodu i do tylu – wszystko normalnie, ale po nagrzaniu sie wystapil ten sam problem.
Na razie zdiagnozowana jest uszkodzona skrzynia, ale co dokladnie, jeszcze sprawdzaja...
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 01:37
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Wro
Auto: Mazda CX-9 2008
3,7 benz + lpg
automat

Postprzez cinek78 » 19 gru 2014, 21:33

któreś roczniki mazd cx9 miały problem z "rozdzielaczem" ( dyfer?) – może to to padło..
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/5)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez MAZVAGTECH » 20 gru 2014, 01:33

Zrob prosty test Wez na szmatke troche oleju ktory jest w skrzyni biegow i po prostu powachaj oraz sprawdz jego kolor Jezeli jest ciemny i "pachnie" spalenizna skrzynia do rozbiorki, dosc czesta przypadloscia tej skrzyni byly bloki zaworowe. Jest to skrzynia Aisin TF81-SC i nie sa to jakies specjalnie skomplikowane skrzynie
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez adoj » 23 gru 2014, 20:51

Auto jest u skrzyniarza – zaledwie 10.000!
Okazalo sie, ze reduktor rozwalony – nie bylo w nim oleju ale nie bylo tez zadnych wyciekow. Ja auto kupilem 5 mies temu i skrzyniarz powiedzial, ze ten reduktor byl wymieniany (bo popisany markerem) i ze raczej zapomniano (lub cos) zalac go olejem.
Przez ten reduktor porozwalaly sie tez dodatkowe rzeczy...
Terez biore rzeczoznawce i bede sie sadzil ze sprzedawca o uznanie rekojmii... Zobaczymy co z tego wyjdzie
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 01:37
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Wro
Auto: Mazda CX-9 2008
3,7 benz + lpg
automat

Postprzez cinek78 » 24 gru 2014, 09:21

odpuść sobie sądy – nic nie ugrasz, a kasę stracisz... nie jest to mechaniczna wada ukryta , tylko Twoje zaniedbanie. Nie bez powodu jest zwyczaj: kupujesz auto używane , to wszystkie płyny,klocki, filtry i paski wymieniasz...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/5)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 24 gru 2014, 13:36

A kontrolka od 4wd się nie świeciła? Bo pewnie nie było napędu na tył?

Dopisano 24 gru 2014, 14:52:

A jak się wymienia olej w transferze bo korka chyba nie ma. Olej juz kupiłem tylko poleglismy na wymianie <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 158 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez MAZVAGTECH » 25 gru 2014, 18:05

drout napisał(a):A kontrolka od 4wd się nie świeciła? Bo pewnie nie było napędu na tył?
Nie zaswieci sie.
drout napisał(a):A jak się wymienia olej w transferze bo korka chyba nie ma
Nie ma Reduktor wyciaga sie na zewnatrz i rozkreca sie pokrywe. Rozkrecalem te reduktory i w kazdym byla taka maz a nie olej. Widac w fordzie wymyslili ze po co korek spustowy jak i tak trzeba czyscic srodek.
adoj napisał(a):Auto jest u skrzyniarza – zaledwie 10.000!
Gdybys mial to robic bez sensu, lepiej tzn. taniej kupic uzywki
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez drout » 25 gru 2014, 23:54

Czyli trzeba wyciągnąć reduktor? Na samochodzie się to nie zrobi?
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 158 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez MAZVAGTECH » 26 gru 2014, 16:58

Nie Njalepiej jest go wyciagnac i rozkrecic no i oczywiscie wyczyscic
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez cinek78 » 26 gru 2014, 21:28

ile czasu musze zarezerwować na taka operację?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/5)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 26 gru 2014, 22:58

Ok to biorę się za to bo mi spokoju nie daje. Myślę że ze 4 godziny się zejdzie. Chyba trzeba wydech demontowac. A jak się reduktor rozkręci to łatwo go później złożyć? Nie ma żadnych problemów?
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 158 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez MAZVAGTECH » 26 gru 2014, 23:44

cinek78 napisał(a):ile czasu musze zarezerwować na taka operację?
Nie wiem Nigdy nie mierzylem ale troche schodzi
drout napisał(a): A jak się reduktor rozkręci to łatwo go później złożyć?
To jest zwykla przekladnia katowa. Trzeba sie zaopatrzyc w klej, po rozkreceniu pokrywy i przy wyciaganiu walka wejsciowego uwazac na uszczelniacz bo drogi. Potem dobrze powierzchnie wyczyscic, naniesc klej i skrecic. I nie zapomniec nalac oleju. I podstawa bedzie widac w jakim stanie jest walek wejsciowy do reduktora oraz tuleja walka w skrzyni
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez cinek78 » 27 gru 2014, 08:35

a tak trochę z innej beczki – mam 2013r. , 30 tyś mil przebiegu – mam tam zaglądać , czy jeszcze mam chwilę ??
W moim CX9 z opóźnieniem dołącza mi się tylny napęd – nie jest to nic, co wskazuje na jakąkolwiek usterkę/awarię , ale w porównaniu do moich poprzednich aut ( subaru, mitsubishi – które jak wiemy mają najlepsze napędy) pozostawia trochę do życzenia. I tak jak czytam Wasze posty , to się zastanawiam , czy opóźnienie nie jest spowodowane tym gów.. olejem???
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/5)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez MAZVAGTECH » 27 gru 2014, 10:10

Reduktor spiety jest ze skrzynia na stale i naped na niego jest przekazywany caly czas. To opoznienie dolaczania tylu wynika z dzialania sprzegla wiskotycznego zabudowanego w tylnym moscie. Im bardziej wzrasta temperatura oleju tym szybciej sie dopina. Olej w tylnym moscie tez sie wymienia.
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez drout » 27 gru 2014, 13:44

Do napędu subaru to sporo brakuje. U mnie też się dołącza z opóźnieniem. W subaru czuje się dużo pewniej na sliskim W dysze juz wymieniłem w at tez został mi tylko ten reduktor.
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 158 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez adoj » 27 gru 2014, 13:48

maxkls napisał(a):
drout napisał(a):A kontrolka od 4wd się nie świeciła? Bo pewnie nie było napędu na tył?
Nie zaswieci sie.
drout napisał(a):Zadna niepokojaca kontrolka sie nie swiecila
Auto jest u skrzyniarza – zaledwie 10.000!
Gdybys mial to robic bez sensu, lepiej tzn. taniej kupic uzywki

Ta kwota i tak jest przy uzywanym reduktorze – nowy to koszt 7000... Jestem w stanie kupic kompletna skrzynie za 4000 ale pus robocizna , olej itp wyjfzie mi ok 7000 bez gwarancji na czesci i bez FV na nie, wiec po odliczeniu vatu i dochodowki od FV na 10000 wyjdzie mi na jedno.

A co do sadu, to zobacze co powie na to wszystko rzeczoznawca – najwyzej strace te 500-1000zl jego wynagrodzenia, a zyskac moge duzo wiecej.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 01:37
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Wro
Auto: Mazda CX-9 2008
3,7 benz + lpg
automat

Postprzez adoj » 12 sty 2015, 02:49

Czy możecie zobaczyć załączone zdjęcia reduktora i skrzyni i podzielić się ze mną wrażeniami? Bo mam w planach ją zamontować....

z góry dzięki :D
Załączniki
DSCN2296.JPG
DSCN2297.JPG
DSCN2298.JPG
DSCN2299.JPG
DSCN2302.JPG
DSCN2303.JPG
DSCN2304.JPG
DSCN2305.JPG
DSCN2306.JPG
DSCN2307.JPG
DSCN2308.JPG
Ostatnio edytowano 12 sty 2015, 21:05 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Podpięto zdjęcia
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 01:37
Posty: 7 (2/0)
Skąd: Wro
Auto: Mazda CX-9 2008
3,7 benz + lpg
automat

Postprzez MAZVAGTECH » 12 sty 2015, 22:53

Spokojnie ladnie wygladaja tylko jak masz reduktor na wierzchu sciag pokrywe i dobrze wyczysc a potem nowy olej
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9