Problem ze skrzynką rozdzielczą

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Włochaty » 27 lip 2016, 21:47

Dopiszę się do tego tematu bo mam problem z reduktorem.
Wróciłem z wczasów, w trasie zrobiłem ok. 1800km i dzień później miałem awarię. Mechanik zdiagnozował reduktor, nie było już w nim oleju tylko grafitowy smar.
Muszę na własną rękę zdobyć tą część to mi ją wymieni. Niestety nie wiem w jakim stanie są wielokliny przy skrzyni i czy też nie trzeba ich regenerować.

Czy możecie polecić jakiś dostawców z polski lub USA u których można kupić reduktor?
Jak na razie w ASO Mazda Bielsko-Biała podali mi cenę 12 tyś za sam reduktor.
W PUH Robro pod Częstochową 6300zł za nowy, a coś koło 3500zł za regenerację (ale w pakiecie z wieloklinami). Tylko, że opinie czytałem o nich na tym forum złe. Czy jest tu ktoś albo czy znacie kogoś kto był zadowolony z ich usług?

Pisałem do kilu dostawców z ebay i amazon. Nie wszyscy odpisali ale generalnie to albo nie wysyłają do Polski albo wysyłają, tylko że koszt części to 600$-700$, a wysyłki 1050$. Razem daje to kwotę koło 7000zł.

Najbardziej pasowałoby mi lawetą zawieźć mazdę na przeszczep reduktora 150 km pod Częstochowę, gdzie w razie potrzeby zregenerowaliby wielokliny ale jeśli to jacyś naciągacze to wolę zdobyć sam reduktor i wymienić na miejscu u zaufanego mechanika licząc, że wielokliny będą się nadawały.

Jeśli znacie godnych polecenia specjalistów z woj. śląskiego/małopolskiego regenerujących wielokliny w cx-9 to taka informacja także byłaby dla mnie cenna.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2016, 20:51
Posty: 2
Auto: Mazda CX-9/ 3,5 AWD / 2007
Mazda 2 / 1,4 / 2003

Postprzez Mariusz29 » 4 sie 2016, 09:14

Zobacz tu TrioMoto
ul. Żwirki i Wigury 34
62-006 Kobylnica
k. Poznania

e-mail: triomoto@wp.pl
www.triomoto.pl cena nie jest jeszcze tragiczna
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 17:17
Posty: 25
Skąd: Łódzkie
Auto: Mazda cx-9 3,7 AWD 2008

Postprzez Giz » 23 sie 2016, 18:42

polowe ceny z ASO i oryginalny sprzet masz tutaj: MazdaOE

w USA masz np tu: Reduktor + wysylka do PL Polamer

pozdro
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2010, 12:52
Posty: 85
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6, 2009
Mazda 3, SkyActiv-G 2.0 165KM 6MT, 2014

Postprzez matylda » 9 gru 2016, 21:05

Magdalena od nowości ma na dzisiaj 11tys. przebiegu. Na serwisie nie chcieli zmienić oleju w skrzynce rozdzielczej, bo się nie wymienia i basta. Zaprzyjaźniony mechanik dzisiaj wyssał 250ml oleju, następnie nawiercił otwór na dnie i wypłynęło jeszcze 150ml. Olej był ciemny. W otwór wkręcił śrubę spustową, będzie łatwiej przy kolejnych wymianach.
Zaplanowałem sobie: zmiana oleju w silniku – zmiana oleju w skrzynce, powinno to zapobiec przyszłym, ewentualnym problemem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 68
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez dik_ol » 11 maja 2017, 08:38

Czy ktoś może sprowadzał skrzynkę rozdzielczą z USA do modelu 2010PL? Jaki koszt, czy cło i vat?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:31
Posty: 2
Auto: Mazda CX9 2010

Postprzez mimuch » 11 maja 2017, 21:42

Ja rok temu sprowadzalem z USA. Szukaj na tasca parts. Koszt około 600 USD plus wysyłka i cło i VAT. Całość około 4-4,5 k PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 18:36
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez dik_ol » 15 maja 2017, 14:51

Dzięki za info
Początkujący
 
Od: 11 maja 2017, 08:31
Posty: 2
Auto: Mazda CX9 2010

Postprzez tadek80 » 14 lis 2018, 11:40

Analizując problemy z napędem i skrzynką rozdzielczą nękające Mazdę CX-9 można wywnioskować, że są dwa poważne problemy (wady fabryczne). Pierwszy to przegrzewanie oleju i maź zamiast oleju w skrzyni rozdzielczej. Drugi to wycieranie wieloklinów na wałkach w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej spowodowane zbyt miękkim materiałem oraz nie w pełni wsuniętym wieloklinem łączącym skrzynie. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wychodzi na to że to są dwa problemy nie wynikające z siebie.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2017, 07:14
Posty: 4
Auto: Mazda CX-9 GT AWD LPG 2009

Postprzez qra_633 » 30 lis 2018, 14:44

Analizując problemy olejowe w transferze(czarna smoła), można założyć że występują zarówno u kierowców jeżdżących po "taryfiarsku" ;) jak i tych co mocno cisną prawy pedał.
Dlatego zastanawiam się nad trzecią drogą.
Czy ktoś próbował wykonać porządną izolację termiczną pomiędzy katalizatorem a transferem?.
Może tutaj jest pies pogrzebany, olej gotuje się nie od stylu jazdy, tylko transfer przegrzewa się od zbyt blisko przechodzącego wydechu?
Rozważam otulenie katalizatora czymś takim temperatura od wewnątrz dopuszczalna 1090C przez15-20 minut.
Załączniki
izolacja_cr.png
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 12:27
Posty: 5 (3/0)
Auto: Mazda CX-9 TB 3.7 2010

Postprzez rafik85 » 1 gru 2018, 20:32

Ja na szczęście w żadnych z moich kolejnych 3ch 9tek nie miałem żadnych w/w problemów :)
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 331 (0/2)
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9