System stabilizacji toru jazdy – Błędny soft ABS
1, 2
witam Panowie – sprawa dotyczy mazdy cx9 z 2013r. i wg. problemu z kontrolą stabilizacji toru jazdy. Ów układ jest zdiagnozowany , działa poprawnie (wg. komputera mazdy), nie ma żadnych amonali na czujnikach , ani błędnych odczytów a... moim zdaniem nie dział właściwie. Już kilkukrotnie auto wpadło mi na łuku drogi w poślizg i stabilizacja nie zaświeciła się ( nie zadziałała) , Dopiero przy bardzo brutalnym wprowadzeniu auta w poślizg zaczyna migać kontrolka i elektronika "pomaga" Wcześniej miałem kilka aut, w tym dużych SUV-ów i trakcja była bardzo "wrażliwa" , przy byle uślizgu już czułem jak elektronika auto "prostuje" , a tu u mojej Madzi to pewnie jak już bym był w rowie to by zadziałała!!!! Rozumiem, że niekiedy jest fajnie jak elektronika działa z pewnym opóźnieniem , ale w moim egzemplarzu to znaczna przesada i uważam, że nie spełnia swojej roli. Dodam tylko, że wymiana opon na nowe (nokian) przyniosła poprawę przyczepności , ale "anioł stróż" nadal nie nadzoruje auta.. Samochód jest 100% bezwypadkowy , jest świeżo po ustawieniu zbieżności i kątów ( miał wszystko w tolerancji , ale kazałem ustawić na "0" ). Czy jest jakaś inna możliwość usterki , błędne działanie czujnika przechyłu lub innego czujnika bez "wyrzucenia" błędu?? czy ASO ma możliwość zmiany trakcji na bardziej wrażliwą?
Proszę o podpowiedzi – już sam nie wiem gdzie mam szukać problemu...
Proszę o podpowiedzi – już sam nie wiem gdzie mam szukać problemu...
Spadło dzisiaj u mnie trochę śniegu, próbowałem wprowadzić samochód w poślizg ale jeździ jakby ją ktoś przykleił do śniegu. Mimo starań poślizgu nie udało mi się uzyskać. Żadna kontrolka się nie zapala. A możesz napisać o jaka kontrolka się u Ciebie zapala?
samochodzik z SS – to jest kontrolka stabilizacji toru i asystenta przy ruszaniu. Nie mam nic do zarzucenia jeśli chodzi o właściwości trakcyjne auta – samochód super się trzyma , tyle że trakcja się nie załącza nawet jak auto "rzucę" bokiem...
Nigdy nie jechałem TB, ale czuję, że dużo zależy od kąta skręcenia kierownicy. Jeśli trzymasz ją cały czas skręconą w łuku, a samochód robi się nadsterowny, to może być tak, że układ nie wprowadza korekt. Wyjedź na zaśnieżony plac i zobacz, czy system reaguje przy prostowaniu kół/kontrowaniu podczas takiego poślizgu.
the right man in the wrong place...
... jestem zniesmaczony Polskim ASO – rozumiem ,że mam "amerykańca", ale odpowiedz jaką dzisiaj otrzymałem powaliła mnie z nóg. Otóż 5-6 dni temu podałem nr. vin auta celem ustalenia czy na mój model nie ma jakieś kampanii nawrotowej ,a głównie po to żeby ustalić dokładnie jakie wyposażenie posiada mój samochód ( elektronika) . Niestety ASO ... nie jest w stanie nic mi powiedzieć jakaś masakra – nie mam nawet gdzie auta sprawdzić...
Czy jest ktoś może na forum , kto mógłby mi pomóc i spr. dokładnie auto?? Względnie może wysłać zapytanie do dilera Mazdy w USA ,żeby podali specyfikacje i ew. kampanie?? – drążę temat , bo jestem pewien, że albo nie mam , albo nie działa u mnie system stabilizacji pojazdu. A tu i ówdzie zasłyszałem , że ten amerykanin może jej po prostu nie mieć... !
Czy jest ktoś może na forum , kto mógłby mi pomóc i spr. dokładnie auto?? Względnie może wysłać zapytanie do dilera Mazdy w USA ,żeby podali specyfikacje i ew. kampanie?? – drążę temat , bo jestem pewien, że albo nie mam , albo nie działa u mnie system stabilizacji pojazdu. A tu i ówdzie zasłyszałem , że ten amerykanin może jej po prostu nie mieć... !
Spróbuj w innym ASO. Niektóre z nich nie mają dostępu do amerykańskiego EPC. Ewentualnie podaj numer nadwozia, może coś uda się ustalić. Chociaż wydaje mi się, że wszystkie TB miały DSC. To jest wersja 2WD, czy 4WD?
the right man in the wrong place...
TCS i DSC to dwa systemy. Pierwszy odpowiada za kontrolę trakcji (zapobiega buksowaniu kół przy rozpędzaniu), a drugi stabilizuje tor jazdy. Na desce rozdzielczej masz kontrolkę samochodu w poślizgu, która jest wspólna dla obydwu systemów. Przełącznikiem można odłączyć tylko TCS.
Czy ten numer jest na pewno dobry? Z którego roku jest auto?
Dopisano 18 sty 2014 12:19:
Jeśli z 2013 roku (sądząc po 10. znaku), to niestety nie mam bazy. Nie wydaje mi się jednak, żeby (szczególnie w tym roczniku) były wersje bez DSC.
Czy ten numer jest na pewno dobry? Z którego roku jest auto?
Dopisano 18 sty 2014 12:19:
Jeśli z 2013 roku (sądząc po 10. znaku), to niestety nie mam bazy. Nie wydaje mi się jednak, żeby (szczególnie w tym roczniku) były wersje bez DSC.
the right man in the wrong place...
auto jest z 2013 ( modelowo i rocznikowo) – niestety wszędzie słyszę to sam – bak jakieś tam "bazy".
Mam rozumieć, że mazda cx-9 po 2013 r. będzie "nienaprawialna" w EU ?
Mam rozumieć, że mazda cx-9 po 2013 r. będzie "nienaprawialna" w EU ?
Niestety, ale zawsze były z tym problemy. Wersje A-spec są w innej specyfikacji, często – mimo że wyglądają podobnie – są poskładane z innych części lub mają inne ich numery. Bywa, że mają niedostępne w Europie kolory tapicerek, elementy wyposażenia. Szczytowym osiągnięciem w tej dziedzinie było GE produkowane we Flat Rock. Teoretycznie każdą "amerykańską" część można tutaj ściągnąć, ale trwa to tygodniami... Taka globalizacja, ale nie do końca. Skąd ja to znam ;). Tych problemów na pewno nie ma z CX-9 w wersji E-Spec.
Wracając do tematu, Twoje auto na 99,9% ma DSC, co widać chociażby po aktualnej ofercie – nie ma tam opcji "bez DSC".
Wracając do tematu, Twoje auto na 99,9% ma DSC, co widać chociażby po aktualnej ofercie – nie ma tam opcji "bez DSC".
the right man in the wrong place...
...i teraz znajdź kozaka który mi w PL znajdzie usterkę...
Gadałem już nawet z ludźmi od tuningu aut ,żeby mi np. z Madzi 6 zgrali oprogramowanie i wrzucili do mojej , ale wszyscy wymiękają (sterownik ABS)...
Gadałem już nawet z ludźmi od tuningu aut ,żeby mi np. z Madzi 6 zgrali oprogramowanie i wrzucili do mojej , ale wszyscy wymiękają (sterownik ABS)...
tak, kontrolka by świeciła gdyby była usterka , a jej nie ma , wszystkie czujniki wg. kompa sa sprawne. obawaim się, że jest coś nagrzebane w plikach binarnych i niby wszystko gra , ale nie działa.. nie sądzę , że ktos grzebał w ECU , ale boję się o jakąś niedoróbke fabryczną – co jest często spotykane w tz. chorobach wieku dziecięcego nowych modeli...
zastanawiam się, czy nie poszukać starego sterownika i pompy ABS i zrobic podmiankę z np. rocznika 2011-2012...
zastanawiam się, czy nie poszukać starego sterownika i pompy ABS i zrobic podmiankę z np. rocznika 2011-2012...
spróbuj sprawdzić po numerze vin swoją mazdzie na stronce czy aby nie miała jakiś przygód z .....
www.salvagedb.com
www.salvagedb.com
Można podpytać czy poprosić o pomoc na amerykańskim forum:
http://www.mazdas247.com/forum/forum.php
pamiętam że kiedyś wrzucał tam ktoś spis wszystkich akcji serwisowych do cx9, nawet opis do wybranych udało mi się znaleźć w necie.
http://www.mazdas247.com/forum/forum.php
pamiętam że kiedyś wrzucał tam ktoś spis wszystkich akcji serwisowych do cx9, nawet opis do wybranych udało mi się znaleźć w necie.
madzia jest bez żadnych przygód – sprawdzone przed zakupem we wszystkich możliwych stronach + telefon do poprzedniego właściciela – zabrali mu auto za długi – jak go zabierali do przetargu bankowego było jak nowe – takie tez otrzymałem w PL.
Dzięki daronnn za sugestie , tyle ,że mój ang. leży i kwiczy na całej długości...
Dzięki daronnn za sugestie , tyle ,że mój ang. leży i kwiczy na całej długości...
Dziś sprawdziłem u siebie i też zauważyłem że nie interweniuje tak szybko jak w np 6 ojca ale może tttm. Może nie sprawdzałem za mocno bo jechałem z całą rodziną. Mi to nie przeszkadza w subaru w ogóle nie mam żadnych systemów i jest mi z tym dobrze
Przepatrzyłem forum w USA, przeglądnąłem akcje naprawcze/biuletyny informacyjne i żadnych problemów ze stabilizacją nie znalazłem. Ktoś zgłaszał dziwne zachowanie z automatycznym włączaniem się TSC po osiągnięciu pewnej prędkości ale żadnych narzekań na sposób działania nie znalazłem.
Znalazłem dwie strony ze spisem akcjami naprawczymi/biuletynami. Może komuś się przyda choć jak przystało na mazdę nie ma tego zbyt wiele:
http://www.automd.com/recall-tsb/search ... CX-9&s=tsb
http://www.faqs.org/car/mazda-cx-9/
Po angielsku ale zawsze można wrzucić do google translatora i coś wydedukować.
Znalazłem dwie strony ze spisem akcjami naprawczymi/biuletynami. Może komuś się przyda choć jak przystało na mazdę nie ma tego zbyt wiele:
http://www.automd.com/recall-tsb/search ... CX-9&s=tsb
http://www.faqs.org/car/mazda-cx-9/
Po angielsku ale zawsze można wrzucić do google translatora i coś wydedukować.
dziękuję daronnn za pomoc i zaangażowanie...
w piątek jestem umówiony z "majstrem" – może uda mu się wgrać oprogramowanie z mazdy 6 , lub sprawdzi czy nie ma aktualizacji dla mojego oprogramowania ( komputerem Mazdy).
w piątek jestem umówiony z "majstrem" – może uda mu się wgrać oprogramowanie z mazdy 6 , lub sprawdzi czy nie ma aktualizacji dla mojego oprogramowania ( komputerem Mazdy).
AUTO NAPRAWIONE!!! huuurrraaaa
podołało problemowi Opolskie ASO ( M. Wróbel) – okazał się błędny soft w centrali ABS – niestety muszę tu powiesić "psy" na ASO z Długołęki ( k/Wrocławia) – była madzia diagnozowana przez ichniejszego mechanika i stwierdził, że wszystko jest git. A w Opolu nacisnęli przysłowiowe 3x enter + jazda adaptacyjna + jazda kontrolna i wszystko działa!!!!
Wcześniejszy telefon do ASO(ok. 2 tyg. wcześniej) – umówienie wizyty . Jak już przyjechałem to wydrukowane wszystkie możliwe usterki od rocznika 2009 w górę ( czyli chłopaki przygotowani na przyjęcie mojej sztuki) – po ok. 2h wyjechałem sprawnym autem ....
Dziękuje jeszcze raz Panom z Opola – znają b. dobrze CX-9 i zyskali stałego klienta.
tak dla potomnych:
w cx-9 były problemy z dryfami i wtedy stabilizacja tez nie działa. Wbrew pozorom dużo jest aut z w/w problemem . Często kończy się to wymianą pompy ABS-u – także proponuje wszystkim sprawdzenie czy działa właściwie – przypomnę , że nie świeci się żadna kontrolka awarii!!!
Wg. zdobytych informacji dużo z tym problemem było aut z Rosji – czyli tych sprzedawanych przez nasze ASO w latach 2010-11 . W wielu przypadkach wymagana jest jedynie aktualizacja ( jak u mnie) i jazda "adaptacyjna" i to rozwiązuje problem .
Pozdrawiam – temat do zamknięcia.
podołało problemowi Opolskie ASO ( M. Wróbel) – okazał się błędny soft w centrali ABS – niestety muszę tu powiesić "psy" na ASO z Długołęki ( k/Wrocławia) – była madzia diagnozowana przez ichniejszego mechanika i stwierdził, że wszystko jest git. A w Opolu nacisnęli przysłowiowe 3x enter + jazda adaptacyjna + jazda kontrolna i wszystko działa!!!!
Wcześniejszy telefon do ASO(ok. 2 tyg. wcześniej) – umówienie wizyty . Jak już przyjechałem to wydrukowane wszystkie możliwe usterki od rocznika 2009 w górę ( czyli chłopaki przygotowani na przyjęcie mojej sztuki) – po ok. 2h wyjechałem sprawnym autem ....
Dziękuje jeszcze raz Panom z Opola – znają b. dobrze CX-9 i zyskali stałego klienta.
tak dla potomnych:
w cx-9 były problemy z dryfami i wtedy stabilizacja tez nie działa. Wbrew pozorom dużo jest aut z w/w problemem . Często kończy się to wymianą pompy ABS-u – także proponuje wszystkim sprawdzenie czy działa właściwie – przypomnę , że nie świeci się żadna kontrolka awarii!!!
Wg. zdobytych informacji dużo z tym problemem było aut z Rosji – czyli tych sprzedawanych przez nasze ASO w latach 2010-11 . W wielu przypadkach wymagana jest jedynie aktualizacja ( jak u mnie) i jazda "adaptacyjna" i to rozwiązuje problem .
Pozdrawiam – temat do zamknięcia.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9