Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne
ute – spotkaj sie z kims kto ma/uzywa nacinane/nawiercane tarcze w samochodzie i zobaczysz/uslyszysz jak to wszystko brzmi podczaas hamowania.
w mej cx-9 juz 40k i zero bicia na tarczach jak z opisu z 2013 na poprzedniej stronie.
pozdr
w mej cx-9 juz 40k i zero bicia na tarczach jak z opisu z 2013 na poprzedniej stronie.
pozdr
- Od: 15 cze 2010, 13:52
- Posty: 87
- Auto: Mazda CX-9 3.7 V6, 2009
Mazda 3, 2.0, 2014
Witajcie,
Przeszukałem chyba "cały internet", ale poza jedną stronką na fb gdzie założony był 6-tłok AP Racing nie znalazłem odpowiedzi.
W budżecie do 10 tys brutto, pełny 6/8 tłoczkowy zestaw na przód do CX-9tki plus firma, która to ogarnie na południu kraju.
Rozwiązanie z lepszymi tarczami i klockami się nie sprawdza, bo tu nie chodzi o bicie tylko o zbyt niską siłę hamowania (autko często dostaje w palnik i największym ograniczeniem są hamulce
)
Przeszukałem chyba "cały internet", ale poza jedną stronką na fb gdzie założony był 6-tłok AP Racing nie znalazłem odpowiedzi.
W budżecie do 10 tys brutto, pełny 6/8 tłoczkowy zestaw na przód do CX-9tki plus firma, która to ogarnie na południu kraju.
Rozwiązanie z lepszymi tarczami i klockami się nie sprawdza, bo tu nie chodzi o bicie tylko o zbyt niską siłę hamowania (autko często dostaje w palnik i największym ograniczeniem są hamulce
-
fixxxer
Update po dwóch latach używania zestawu Black Diamonds + Hawk Performance. 50kkm i klocki jeszcze mają jakieś 10 może 7 mm grubości
. Jak na duże i ciężkie auto to chyba niezły wynik. Wraz z zużyciem klocków zmniejszył się problem ze słabym hamowaniem na zimno. Rok temu kupiłem klocki na serwis i już zdążyłem zapomnieć gdzie położyłem... Zero bicia tarcz i innych problemów. Skuteczność hamowania bez zmian, czyli ok. Do dźwięków przy hamowaniu można się trochę przyzwyczaić. Auto głównie używane dość delikatnie po mieście.
Uważam, że do tego auta nic lepszego nie jest potrzebne. Auto przy wysokich prędkościach jest średnio stabilne i dodanie wyczesanych hebli tego nie zmieni. Moim zdaniem zmiana tarcz i klocków miała usunąć wadę fabryczną i się raczej udało. Jakieś wypasione tysiąc tłoczkowe zaciski itp. miały by sens wraz ze zmianą zawieszenia i tylko w tak. Zestaw napędowy też raczej do dostojnej jazdy jest stworzony. Zmieniłem felgi na 20 cali żeby się autko lepiej prowadziło i jedyne co osiągnąłem znaczący to spadek komfortu
. Zresztą w Q7 jest podobnie z kołami... Sportowca i tak się z madzi nie zrobi.
Uważam, że do tego auta nic lepszego nie jest potrzebne. Auto przy wysokich prędkościach jest średnio stabilne i dodanie wyczesanych hebli tego nie zmieni. Moim zdaniem zmiana tarcz i klocków miała usunąć wadę fabryczną i się raczej udało. Jakieś wypasione tysiąc tłoczkowe zaciski itp. miały by sens wraz ze zmianą zawieszenia i tylko w tak. Zestaw napędowy też raczej do dostojnej jazdy jest stworzony. Zmieniłem felgi na 20 cali żeby się autko lepiej prowadziło i jedyne co osiągnąłem znaczący to spadek komfortu
http://topbrakes.pl/
– Black Diamond Combi nr katalogowy BKBD1697C – 628zł /szt.
– EBC Yellow Stuff, nr DP41794R /421zł /kpl.
– Black Diamond Combi nr katalogowy BKBD1697C – 628zł /szt.
– EBC Yellow Stuff, nr DP41794R /421zł /kpl.
- Od: 23 lip 2013, 13:06
- Posty: 15
- Auto: CX-9, 3.7l., 2011r.
Kolega fixxer ma absolutną racje ...Ja obecnie też tłukę nową 9 tkę ale hamowanie to porażka w poprzedniej madzi z 2009r wersja fwd zamówiłem jakieś hamulce black czy tam podobne inne jołki połki opisywane gdzieś na forum jako wspaniałe, zachwalane przez jakiegoś tam sprzedawce niby to działało i początkowo byłem zachwycony.....ale
Ale jest takie że zimne tarcze = brak hampli przy hamowaniu awaryjnym jak były intensywnie eksploatowane to tez byla tragedia.
Otóż cały problem polega na tym że rower górski ma większe tarcze niż mazda i kolega fixxer słusznie twierdzi ze zamiana standardu na coś magicznego nie wiele daje. Moja nowa madzia na razie ma hamulce seryjne było dobrze do przebiegu 35 tkm teraz znowu tarcze bija przy intensywnej jezdzie. Jeżeli ktoś znajdzie rozwiązanie tzn zmiana zestawu na 6 tłoczków proszę o info podobnie jak kolega moge zainwestować w to 10 000 a na cuda szkoda czasu
Ale jest takie że zimne tarcze = brak hampli przy hamowaniu awaryjnym jak były intensywnie eksploatowane to tez byla tragedia.
Otóż cały problem polega na tym że rower górski ma większe tarcze niż mazda i kolega fixxer słusznie twierdzi ze zamiana standardu na coś magicznego nie wiele daje. Moja nowa madzia na razie ma hamulce seryjne było dobrze do przebiegu 35 tkm teraz znowu tarcze bija przy intensywnej jezdzie. Jeżeli ktoś znajdzie rozwiązanie tzn zmiana zestawu na 6 tłoczków proszę o info podobnie jak kolega moge zainwestować w to 10 000 a na cuda szkoda czasu
- Od: 30 mar 2009, 19:21
- Posty: 40
- Skąd: inowrocław/POZNAŃ
- Auto: CX-9
nie masz racji...
mam już ponad 35 tyś mil na zestawie o jakim pisałem i jest bdb...
bicie kierownicy – kwestia zastosowanego materiału tarcz..
brak hamulców na zimnym – kwestia dobrania właściwej mieszanki klocków
Pewnie, że zastosowanie 6 tłoczków wyeliminuje większość problemów , ale po co odrazy najdroższą opcje wybierać?
Ale nawet przy 6 tłoczkach jak tarcza będzie kiepska , a klocki spiekami to nadal będą się krzywiły , a na zimnym nie będzie hamowania...
mam już ponad 35 tyś mil na zestawie o jakim pisałem i jest bdb...
bicie kierownicy – kwestia zastosowanego materiału tarcz..
brak hamulców na zimnym – kwestia dobrania właściwej mieszanki klocków
Pewnie, że zastosowanie 6 tłoczków wyeliminuje większość problemów , ale po co odrazy najdroższą opcje wybierać?
Ale nawet przy 6 tłoczkach jak tarcza będzie kiepska , a klocki spiekami to nadal będą się krzywiły , a na zimnym nie będzie hamowania...
Czy ktoś pojeździł trochę z tarczami i klockami ATE? Daje to radę czy też się krzywi?
Przyszła pora na wymianę również u mnie i tak się zastanawiam czy brać ATE czy jednak trzeba jakieś lepsze nawiercane (sp preformance, black diamond, ebc ultimate). Z lepszymi trochę mam obawy o głośność przy hamowaniu i łapaniu na zimnych hamulcach?
Przyszła pora na wymianę również u mnie i tak się zastanawiam czy brać ATE czy jednak trzeba jakieś lepsze nawiercane (sp preformance, black diamond, ebc ultimate). Z lepszymi trochę mam obawy o głośność przy hamowaniu i łapaniu na zimnych hamulcach?
Co do tarcz nawiercanych / nacinanych:
za ok. 280 USD + shipping przez POLAMER (ok. 30 USD morską lub 120 USD lotniczą) możecie kupić przednie tarcze R-Line Concept na Ebay.com. Poniżej fotka prezentująca tarcze. Odczucia – 160 km na autostradzie, szybkie hamowanie – zero drgawek na kierownicy. Naprawdę nie trzeba wydawać kosmicznych pieniędzy, aby mieć poczucie bezpieczeństwa. Służę pomocą na priva. Ściągam okresowo rzeczy z USA, więc z uprzejmości mogę i dopakować dla kogoś tarcze.
za ok. 280 USD + shipping przez POLAMER (ok. 30 USD morską lub 120 USD lotniczą) możecie kupić przednie tarcze R-Line Concept na Ebay.com. Poniżej fotka prezentująca tarcze. Odczucia – 160 km na autostradzie, szybkie hamowanie – zero drgawek na kierownicy. Naprawdę nie trzeba wydawać kosmicznych pieniędzy, aby mieć poczucie bezpieczeństwa. Służę pomocą na priva. Ściągam okresowo rzeczy z USA, więc z uprzejmości mogę i dopakować dla kogoś tarcze.
- Od: 13 sie 2014, 21:41
- Posty: 14
- Skąd: Sandomierz
- Auto: MAZDA 6 2.0 Exclusive, GH, 2009
MAZDA CX5, 2.5 Touring, 2014
Małe zdziwienie po rozpakowaniu tarcz. Made in PRC
Chińskie radio jeszcze zniosę ale z chińskimi tarczami nie ryzykowałem. Udało się wyszukać takie Made in Italy mimo że prawie wszędzie twierdzili że ATE to sama chińszczyzna. Od dzisiaj testuje, jeszcze proste 
ja zaryzykowalem komplet tarcze tylko nawiercane i klocki Zimmerman na przód , od 5 tys spokój czy trasa czy miasto i nie są praktycznie ani głośniejsze ani problemów z hamowaniem na zimnym zestawie nie ma. Parę hamowania z prędkości ok 160 było i jak narazie żadnego bicia
, na tył założyłem zwykły komplet textar ów i tu juz tak dobrze nie jest tarcza dość miękka i klocki czasem dziwnie bucza , żałuję że na tył nie dałem tez jakichś nawiercanych. koszt kompletu na przód ok 900 zł z klockami
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9