Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matylda » 29 sie 2020, 19:33

daj znać, czy przetoczenie tarcz dało efekt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez matylda » 30 sie 2020, 19:57

Henex – właśnie wróciłem z grilla z piwkiem, niestety, ale tylko z piwkiem, bo jutro do roboty, rozmawiałem z kumplem mechanikiem o krzywych tarczach ...
miał taki temat – klient pokrzywił tarcze, więc toczył je, pojeździł, było ok i znowu pokrzywił, znowu przetoczył, było ok, po może 2 tys. km, znowu pokrzywione, sprawdzili tarczę i mocowanie tarczy i okazało się, że mocowanie przy piaście biło i po pewnym czasie wykrzywiało tarczę.

Przetoczyli tarczę w miejscu mocowania do piasty – problem znikł.

Może to jest kierunek, nie tylko sama tarcza – miejsce styku z klockiem się krzywi, ale również, miejsce przykręcania tarczy do piasty i trzeba przetoczyć te 2 pola.

Życie pisze dziwne scenariusze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Author53 » 31 sie 2020, 06:53

Przetoczenie tarcz? Hmm! To chyba nie te czasy? Niezależnie od grubości tarcz, zużycie dopuszczające je do dalszej eksploatacji nie może być większe niż 1 mm na stronę. Poza tym jak się już raz zniekształciły to na 100% zniekształcą się ponownie. Źle przygotowany materiał do wykonania tarcz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 09:20
Posty: 251 (10/14)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez matylda » 31 sie 2020, 18:07

ok, rozumiem Cię, ale wymiany tarcz, co parę tys. km, to chyba również "nie te czasy", a eksperymenty w wyborze odpowiednich tarcz, również do najtańszych nie należą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Author53 » 31 sie 2020, 18:21

matylda napisał(a):ok, rozumiem Cię, ale wymiany tarcz, co parę tys. km, to chyba również "nie te czasy", a eksperymenty w wyborze odpowiednich tarcz, również do najtańszych nie należą


Zanim zaczniesz przetaczać sprawdź tarcze na tokarce czy mają bicie. Nie chce mi się czytać od początku :) ale pewnie sprawdzałeś felgi i opony. Trudno teraz znaleźć dobrego fachowca od wyważania. Kasa się liczy a nie jakość. Mój, bo jeżdżę od lat do jednego, zanim zacznie przyklejać ciężarki przesuwa oponę względem felgi aż znajdzie optymalne miejsce a potem zabiera się za ciężarki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 09:20
Posty: 251 (10/14)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez MożeNadMorze » 22 kwi 2021, 21:52

Witam wszystkich. Ktoś mógłby polecić jakiś fajny zestaw na przód tarcze klocki do CX9 2015 Z góry dzieki
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2019, 19:05
Posty: 2
Auto: Mazda CX9 2015

Postprzez ravhtcx9 » 2 maja 2021, 10:53

Ja mam od półtora roku założony zesta
Tarcze nawiercane i nacinane DOKUJI RS
Klocki DOKUJI

Hamują sprawnie, nie biją, klocki dalej ok więc jak na taką budę zestaw mi się sprawdził doskonale.
Kupiłem w Mazparts
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2019, 19:18
Posty: 41 (0/3)
Auto: Mazda CX9 2011

Postprzez Dranet » 17 cze 2021, 09:57

ravhtcx9 napisał(a):Ja mam od półtora roku założony zesta
Tarcze nawiercane i nacinane DOKUJI RS
Klocki DOKUJI

Hamują sprawnie, nie biją, klocki dalej ok więc jak na taką budę zestaw mi się sprawdził doskonale.
Kupiłem w Mazparts


Siema
W CX-9 z 2013 wymieniłem badziewne oryginalne tarcze na Rotinger Sport nawiercane i nacinane, klocki Textara, zestaw z alledrogo i jest zdecydowanie lepiej.
Tylko dopiero po zakupie dowiedziałem się, że do nawiercanych i nacinanych tarcz nie polecają klocków ceramicznych przez co na oryginalnych ładnych felgach 20 cali teraz widzę masę czarnego pyłu co mnie wnerwia.
Ktoś z was zakładał sportowe z klockami ceramicznymi ? Hamuje taki zestaw dobrze ?
Do tej pory używałem ceramicznych i nie było tego problemu.

Pozdro
DD
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez matylda » 8 sie 2021, 20:26

https://allegro.pl/oferta/zacisk-i-tarc ... 0621894596

to rozwiązuje wszelkie problemy z deficytem siły hamowania ;–) <jupi>
zestaw do auta, wydatek niespełna 40 tys. zł, ale będzie hamowało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez matylda » 15 sie 2021, 15:10

Założyłem komplet tarcz zimmermann sport, nawiercane + za namową klocki na przód Galfer o odporności na wyższe temperatury (450zł) + klocki na tył EBC green. Całość zapłaciłem 1960zł.
Efekt po przejechaniu 10km – jest troche lepiej.
Dla mnie najważniejsze, żeby tarcze sie nie krzywiły, nic więcej nie potrzebuje. Auto 50tys. przebiegu i 2 komplety tarcz krzywych wymienione (OEM), więc trochę za dużo, a jeździ tym autem żona z dziećmi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Dranet » 6 wrz 2021, 12:30

Siema.
Nie kupujcie zestawu Rotingera Sport, kupiłem to badziewie skuszony ceną oczywista (600 PLN za komplet), po przejechaniu jakichś 5000 km wściekłe bicie kierownicy podczas hamowania. Na początku po wymianie było super nic nie biło, niestety Rotinger to jakaś porażka. W starej CX-9 kupowałem wcześniej Textara zwykły komplet z klockami, do tej pory śmigają bez bicia.
Ciekawe czy reklamacja mi przejdzie na tarcze :–)

Pozdro
DD

Dranet napisał(a):
ravhtcx9 napisał(a):Ja mam od półtora roku założony zesta
Tarcze nawiercane i nacinane DOKUJI RS
Klocki DOKUJI

Hamują sprawnie, nie biją, klocki dalej ok więc jak na taką budę zestaw mi się sprawdził doskonale.
Kupiłem w Mazparts


Siema
W CX-9 z 2013 wymieniłem badziewne oryginalne tarcze na Rotinger Sport nawiercane i nacinane, klocki Textara, zestaw z alledrogo i jest zdecydowanie lepiej.
Tylko dopiero po zakupie dowiedziałem się, że do nawiercanych i nacinanych tarcz nie polecają klocków ceramicznych przez co na oryginalnych ładnych felgach 20 cali teraz widzę masę czarnego pyłu co mnie wnerwia.
Ktoś z was zakładał sportowe z klockami ceramicznymi ? Hamuje taki zestaw dobrze ?
Do tej pory używałem ceramicznych i nie było tego problemu.

Pozdro
DD
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez ravhtcx9 » 2 gru 2021, 13:22

Nie powiem jak ceramiczne bo mam jedynie odniesienie do obecnie założonego zestawu, który.już siedzi od 20tys i ma się dobrze
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2019, 19:18
Posty: 41 (0/3)
Auto: Mazda CX9 2011

Postprzez Dranet » 2 gru 2021, 13:48

Author53 napisał(a):Przetoczenie tarcz? Hmm! To chyba nie te czasy? Niezależnie od grubości tarcz, zużycie dopuszczające je do dalszej eksploatacji nie może być większe niż 1 mm na stronę. Poza tym jak się już raz zniekształciły to na 100% zniekształcą się ponownie. Źle przygotowany materiał do wykonania tarcz.


Po kupieniu Rotinger Sport po 5kkm zaczeły bić jak wściekłe, poszły do reklamacji.
Założyłem oryginalne na razie przetoczone (też mi biły) i śmigają pięknie do czasu oczywiście jak mi uznają reklamację.
Dobrze że zachowałem oryginały bo Madzię na kołki trzeba byłoby stawiać :-P

DD
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez matylda » 3 gru 2021, 20:46

Również zostawiłem sobie oryginały z myślą doprowadzenia ich do "prostości".
Dranet, nie jedź po autostradzie lub jakieś "S-ce", bo będzie powtórka z rozrywki. :–) :D
U mnie było to zawsze tak, że cisnę autostradą, trzy hamowania i łubu dubu. Przy jeździe wokół komina, bo tak to auto jest użytkowane, nic nie bije, gdy sie nagrzeją wali jak wściekłe. Teraz mam spokój, nowy zestaw założony Zimmermanna, ale jeszcze testu autostradowego nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Philipo » 26 kwi 2022, 22:39

Cześć,
Swoją CX9 sprowadziłem zza wielkiej wody. Również miałem problem z biciem tarcz. W moim przypadku konieczna była wymiana również piast z łożyskami ponieważ były bardzo skorodowane. Piasty też miały bicie. Wiem, bo zostało to zmierzone. Nie było sensu wymieniać samych tarcz. Być może to kwestia indywidualna mojego egzemplarza ponieważ chyba długo stał. Wymiana łożysk była konieczna również z tyłu. A być może powodem krzywienia się tarcz a w konsekwencji bicia są krzywiące się piasty. Na razie jeżdżę na zestawie ok miesiąca więc za wcześnie wyrokować czy będzie ok. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 cze 2021, 12:55
Posty: 3
Auto: CX9; 3,7; 2014; USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9