Wymiana oleju w transferze

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tadek80 » 19 lis 2018, 21:33

Ja jeżdżę zazwyczaj powoli, czasami ruszę szybciej jak jest potrzeba – no i ostatnio właśnie padł napęd przy 220 tys.
Tragedia
Koszt naprawy ogromny.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2017, 07:14
Posty: 4
Auto: Mazda CX-9 GT AWD LPG 2009

Postprzez kevlar79 » 5 kwi 2019, 08:18

Własnie się stałem mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem cx9 2010 r. wersja us. Poprzedni właściciel który ją sprowadził ze stanów jak mi przekazał na pierwszym rzucie zrobił wymianę oleju i uszczelnień (na silikony), jak twierdził olej zalewany w stanach był za gęsty i dlatego były przypadłości, dokładnie był przystosowany do wysokich temperatur na starcie. U mnie na tym elemencie jest przepocenie, na razie bez uwag co do jazdy.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 10:31
Posty: 17
Skąd: kielce
Auto: CX- 9 3.7 2010 US

Postprzez matylda » 5 kwi 2019, 19:46

cześć
Jeśli ktoś mówi, że wszystkie oleje zmieniał, to raczej się nie powinno w to wierzyć, tylko zmienić na wszelki wypadek jeszcze raz, bo to nie jest majątek.
Skrzynia biegów, trasfer/skrzynka rozdzielcza i tylny most. Tyle i aż tyle. Autko jest fajne i odwdzięczy Ci się miła eksploatacją.
Jak piszesz, teraz jest bez uwag co do jazdy, potem może nie być nawet jazdy.
Szerokości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez henex1980 » 12 kwi 2019, 14:20

Witam. Czy dysponuje ktoś namiarem na firmy regenerujące wałek wejściowy reduktora oraz kosz z wieloklinem od skrzyni które robią ta naprawę w rozsądnych pieniążkach? Proszę o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez henex1980 » 15 maja 2019, 18:11

Witam. Jestem po regeneracji wieloklinu u goscia ktorego polecil squbany. U mnie nie zrobiono szerokiego wieloklinu jak u squbany i bardziej jest zblizone do oryginalu. Mam tylko jedna uwage od tego goscia ktory to regenerowal. Chodzi o uzycie kleju do luster i uszczelnieniu tych frezow. Nie bardzo to ogarniam. Mowil o tym aby tam wody nie bylo. Mechanik ktory mi to na dniach bedzie skladal ma z nim o tym pogadac bo on uwaza ze sam smar molibdenowy na wieloklin i ma byc ok.
Załączniki
20190515_143839.jpg
20190515_143836(0).jpg
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Kolbi » 3 lip 2019, 07:40

Wygląda to porządnie. Czemu wybrałeś wersje z wieloklinami, a nie tak jak u squbany?
Można prosić o namiary na gościa i koszta za komplet regeneracji jeśli nie jest to tajne :)
Czy przy montażu został jednak użyty ten klej do luster, czy sam smar?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 20:20
Posty: 64 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: była Mazda 323F BA 1.5 Z5 aut.
Mazda CX9 TB 3.7 2010 europa.

Postprzez ravhtcx9 » 23 lis 2019, 19:53

CX9 mam od 2 tygodni. 2010r, 138tys km przebiegu. W planie na najbliższe dni- wymiana oleju silnik, skrzynia, tylny dyfer, filtry, tarcze i klocki przód plus czyszczenie zacisków.
Zamierzam zalać wszędzie Millersa. Czy to dobry wybór czy można pójść w coś równie dobrego ale nieco tańszego?
No i drugie najważniejsze pytanie- dyfer/transfer przód. Tam też chciałem zalać nowy olej ale czytając ten wątek zaczynam mieć wątpliwości, czy jak go ruszę to się zacznie sypać, kapać, cieknąć itp.
Co sądzicie?
Obecnie żadnych symptomów.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2019, 19:18
Posty: 41 (0/3)
Auto: Mazda CX9 2011

Postprzez sQubany » 24 lis 2019, 11:52

Ja bym zrobił tak .Z racji tego że mam doświadczenie jak było u mnie.Po odessaniu oleju w moim przypadku olej był dość czysty ale po niedługim czasie poszły wielokliny.Po rozpolowieniu reduktora ukazał się dopiero stan faktyczny.Masa smaru oblepionego po sciankach w zagłębieniach i gdzie się da.Na Twoim miejscu przepłukał bym dyfer z dwa razy kupując tańszy olej i robiąc dwie wymiany co 1000km żeby wypłukać to co tam zalega .Z raci tego ze 1 litr starczy Ci na dwie wymiany nie jest to jakiś duzy koszt.A ja osobiście gdybym miał to robić jeszcze raz to wyssał bym stary olej i zalał dyfer ropą.Auto do góry na podnosniku kolumnowym i z 10 min jazdy na kołach w górze. Wtedy odessanie i dwukrotne zalanie tak jak pisałem powyżej.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 19:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez ravhtcx9 » 25 lis 2019, 08:32

Dziękuję Ci za odpowiedź i radę. Przekaże mechanikowi :)
Rozumiem, że opisana procedura tyczy się przodu, a tył już nie jest tak problemowy.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2019, 19:18
Posty: 41 (0/3)
Auto: Mazda CX9 2011

Postprzez matylda » 25 lis 2019, 21:14

Albo nawierć sobie otwór na dole skrzynki tranferowej i zrobisz sobie coś ala korek spustowy. Łatwiej będzie zmieniać później ten olej. Jeśli ładnie poprosisz to w jakąś sobotę wejdę pod furę żony i strzelę fotkę. Już mnie ktoś o to prosił, ale mi zeszło … Ma Mazda przebieg obecnie 42000km, a olej w skrzynce zmieniłem już 2 razy. Z moich obserwacji co 30tys. wystarczy, olej przy zmianie wówczas jest rzadki, w miarę czysty, nie śmierdzi, poza tym coś ponad 0,5l tylko tam wchodzi, więc warto, choć producent twierdzi, że nie zmienia się oleju i basta. ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez ravhtcx9 » 26 lis 2019, 17:00

Producent zamiast słychać użytkowników to woli udawać, że problemu nie bo renoma itp. :/
Co do korka spustowrgo to o zdjęcie Proszę Cię bardzo ładnie, uprzejmie, z uśmiechem na ustach, serdecznością w oczach i na twarzy, wdzięcznością z góry :)
Przyda się z pewnością bo bardzo chciałbym o to zadbać i zrobić co należy zanim 9tka mi da znać, że za późno.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2019, 19:18
Posty: 41 (0/3)
Auto: Mazda CX9 2011

Postprzez koszalin11 » 26 mar 2021, 16:21

Czy ktoś wyjmował transfer i czy jest ciężko z dostępem, bez wyciągania skrzyni bo z tego co widać na tym filmiku to można https://www.youtube.com/watch?v=2lsGcoOBQM8 ?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2018, 09:00
Posty: 77 (0/3)
Auto: Mazda CX-9 3.7 AWD + LPG 2011R

Postprzez matylda » 17 cze 2021, 05:56

https://www.youtube.com/watch?v=12ageGeK8fc

fajny filmik, nie chodzi mi o jakąś bezpłciową beemkę,
włączcie sobie od 8:30 jest temat skrzynki rozdzielczej i skrzyni biegów

bmw podobnie jak mazda również nie mówi klientom, że oleje trzeba zmieniać, a klienci nie sa w stanie wymyślić, że jeśli cos ma olej, to trzeba go od czasu, do czasu zmienić, a potem są wątki o ukręconych wieloklinach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Dranet » 17 cze 2021, 09:50

matylda napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=12ageGeK8fc

fajny filmik, nie chodzi mi o jakąś bezpłciową beemkę,
włączcie sobie od 8:30 jest temat skrzynki rozdzielczej i skrzyni biegów

bmw podobnie jak mazda również nie mówi klientom, że oleje trzeba zmieniać, a klienci nie sa w stanie wymyślić, że jeśli cos ma olej, to trzeba go od czasu, do czasu zmienić, a potem są wątki o ukręconych wieloklinach


Siema.
Matylda, wątki były są i będą, bo w CX-9 (i nie tylko) jest to wada konstrukcyjna polegająca na tym, że może dojść do zapchania odpowietrzacza w tej właśnie skrzynce rozdzielczej, gdzie jest tylko 0,5 litra oleju, co doprowadza do zagotowania się oleju i uwaleniu tegoż elementu, jest kilka filmików jak w CX-9 nawet pękają obudowy skrzynki.
Ja mam to szczęście, że w mojej CX neun z 2013 serwis w PL w Wawa wymienił mi skrzynkę na nową, co of kors nie zwalnia mnie z wymiany oleju od czasu do czasu zarówno w silniku, skrzynce rozdzielczej, reduktorze oraz dyfrze z tyłu, co też czynię i cieszę się z szybkich startów spod świateł i pewnej jeździe zimą :-P
Pozdroowka i oby jak najmniej usterek w Madziach.
DD
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez simonmanio » 17 sty 2023, 18:08

witam wszystkich
spotkało mnie to co większość z was czyli wieloklin na reduktorze,
po rozebraniu reduktora okazało się ze jeden wałek jest przetarty( ten na którym są łożyska wewnętrzne
mechanik powiedział ze nie ma części do regeneracji i lepiej zmówić nowy.
Dziś dotarł do mnie nowy reduktor, i tu pytanie do was
Czy mieliście luz na wałku z wieloklinem ? to znaczy przesuwa się on o jakieś 3 mm przód tył.

Tutaj wideo
https://www.youtube.com/shorts/xTSFNR6-GDE
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 22:25
Posty: 5

Postprzez Marcyneusz » 10 lut 2023, 12:54

henex1980 napisał(a):Witam. Jestem po regeneracji wieloklinu u goscia ktorego polecil squbany. U mnie nie zrobiono szerokiego wieloklinu jak u squbany i bardziej jest zblizone do oryginalu. Mam tylko jedna uwage od tego goscia ktory to regenerowal. Chodzi o uzycie kleju do luster i uszczelnieniu tych frezow. Nie bardzo to ogarniam. Mowil o tym aby tam wody nie bylo. Mechanik ktory mi to na dniach bedzie skladal ma z nim o tym pogadac bo on uwaza ze sam smar molibdenowy na wieloklin i ma byc ok.


Hej,

dopadło i moją mazdę, możesz podać namiary na gościa u którego robiłeś tą regenerację?
Z góry wielkie dzięki>
Początkujący
 
Od: 10 lut 2023, 12:49
Posty: 1
Auto: Mazda CX9, benzyna+LPG, 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9