Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez henex1980 » 2 cze 2019, 10:55

Witam. Czy ktoś może się wypowiedzieć o tej marce https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... 7350700259 ? ? Druga sprawa, w aukcjach są tarcze o średnicach 296mm oraz 320mm. Do cx-9 szły dwa wymiary?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 66 (7/0)

Postprzez Dranet » 5 cze 2019, 15:34

henex1980 napisał(a): Witam. Czy ktoś może się wypowiedzieć o tej marce
Druga sprawa, w aukcjach są tarcze o średnicach 296mm oraz 320mm. Do cx-9 szły dwa wymiary?


Siema tarcze wyglądają zacnie, ale cena jakaś taka dziwnie niska :–), dziwne bo na innej stronie te same tarcze kosztują już 1400 PLN.
Ja w starej Madzi mam TEXTAR-a tarcze, kupowane za skromną kasę ok. 500 PLN komplet z klockami. Śmigają należycie jak do tej pory. Najważniejsze w systemie dwóch tłoczków z przodu jest to aby pilnować czy się któryś tłoczek nie zaciera, ja miałem coś takiego i oryginalne tarcze trafił ... które i tak są badziewne z definicji.
Zastanawiam się nad SWAP-em kompletu tarcz i zacisku na jakieś o większej średnicy niż 320 mm – takie tylko występują w CX-9, 325 mm idą na tył.
Koleś w Audi A5 wymienił stockowe tarcze na jakieś super performance oraz komplet zacisków od Porsche Macan-a, hamują teraz ponoć jak wściekłe :–)
Ciekaw jestem czy ktoś przerabiał w CX-9 przedni system hamulcowy na większe tarcze np. na tarcze 345 mm (takie zastosował do swojej A5ki) i zaciski lepsze.
Oczywiście koszt takiego zestawu to skromne 2-3 kPLN, ale co się nie robi dla autobusu aby hamował sprawniej.
Tutaj masz stronę z tarczami CBK ale za 1400 :–) na allegro pewnie podróbki albo ktoś specjalnie wywalił taką cenę, bo pomyślał, że jak 1400 kosztuje komplet to muszą być super :–):
http://usautoparts.istore.pl/pl/tarcze- ... 07-11.html
A może te za 1400 to są tzw. performance :–) czyli nie pogną Ci się przy katowaniu za szybko.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 6 cze 2019, 06:43

A kto kupuje cx9 do katowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 477 (0/6)
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Postprzez Dranet » 6 cze 2019, 08:52

Rafik
Ty to jesteś gość jednak :-P, Twoje CX-9ki to są jakieś nadsamochody hehe, bo się przeca nie psują.

Mazda CX-9 to jest kolos ważący ponad 2 tony, pisząc o katowaniu miałem na myśli jazdę dynamiczną np. na autostradzie i naciskanie kilkakrotnie w hemple na max-a i odpuszczanie.
Tanie tarcze takiego katowania nie przeżyją, oryginalne również.
Ja się zastanawiam nad zestawem z alledrogo:

Kup w zestawie:
Sportowe tarcze przód EBC Ultimax Mazda CX-7/CX-9
Klocki przód Galfer Sport FDHP 1050 Mazda CX7/CX9

2x Sportowe tarcze przód EBC Ultimax Mazda CX-7/CX-9 914,00 zł
1x Klocki przód Galfer Sport FDHP 1050 Mazda CX7/CX9 448,00 zł

Cena za zestaw
1362,00 zł
BTW
Znalazłem fajny upgrade do CX-9 ale niestety tej najnowszej, Rafik możesz sobie coś takiego zrobić w swojej :-P:
https://www.mazdas247.com/forum/showthr ... es-upgrade
Do kupienia tutaj:
https://brakestock.pl/zestawy-hamulcowe/1813.html
Cena powala :–)

W mojej z 2013 niestety chyba se neda.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez Gregor99 » 13 cze 2019, 13:53

Ja ostatnio wyrwałem fajne tarcze w dobrej cenie na tej stronie https://www.ucando.pl/. Ogólnie bardzo fajny sklep, w którym można często trafić na jakieś promocje i obniżki. Tym razem zaszalałem i kupiłem zestaw Brembo i jestem bardzo zadowolony.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2016, 07:34
Posty: 3

Postprzez peppo68 » 13 cze 2019, 18:04

Nadal testuję tarcze Rottinger i klocki TRW (pisałem o początku testu w maju 2018). Całkowity dystans przejechany na tym duecie to 16.000km. Zrobiłem ostatnio profilaktyczny przegląd hamulców (zdjęcie tarcz, czyszczenie wszystkich elementów). Klocki zużyły się w 1/3. Tarcze zużyte po ok. 0,5 mm na każdej stronie. Powierzchnie tarcz "lustrzane". Zero bicia, piękne hamowanie – duuuużo lepsze od oryginalnych.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2018, 14:44
Posty: 13
Auto: Mazda CX-9, 3700ccm, 2015

Postprzez rafik85 » 13 cze 2019, 20:49

Dranet napisał(a):Rafik
Ty to jesteś gość jednak :-P, Twoje CX-9ki to są jakieś nadsamochody hehe, bo się przeca nie psują.

Mazda CX-9 to jest kolos ważący ponad 2 tony, pisząc o katowaniu miałem na myśli jazdę dynamiczną np. na autostradzie i naciskanie kilkakrotnie w hemple na max-a i odpuszczanie.
Tanie tarcze takiego katowania nie przeżyją, oryginalne również.
Ja się zastanawiam nad zestawem z alledrogo:

Kup w zestawie:
Sportowe tarcze przód EBC Ultimax Mazda CX-7/CX-9
Klocki przód Galfer Sport FDHP 1050 Mazda CX7/CX9

2x Sportowe tarcze przód EBC Ultimax Mazda CX-7/CX-9 914,00 zł
1x Klocki przód Galfer Sport FDHP 1050 Mazda CX7/CX9 448,00 zł

Cena za zestaw
1362,00 zł
BTW
Znalazłem fajny upgrade do CX-9 ale niestety tej najnowszej, Rafik możesz sobie coś takiego zrobić w swojej :-P:
https://www.mazdas247.com/forum/showthr ... es-upgrade
Do kupienia tutaj:
https://brakestock.pl/zestawy-hamulcowe/1813.html
Cena powala :–)

W mojej z 2013 niestety chyba se neda.
Pozdro

Ja mam wyobraźnię i zdaję sobie sprawę że mój autobus to nie mx-5.Zawsze biorę trochę marginesu na zapas.W my2017 heble o niebo lepsze niż w poprzednich cx9tkach,nie słyszałem żeby ktoś się skarżył.Ja inwestował nie będę w takie cuda bo pewnie jeszcze chwilę polatam i zmienię auto.W planach nowe Durango lub RAM w chemii :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 477 (0/6)
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Postprzez Dranet » 13 cze 2019, 21:08

rafik85 napisał(a):
Ja mam wyobraźnię i zdaję sobie sprawę że mój autobus to nie mx-5.Zawsze biorę trochę marginesu na zapas.W my2017 heble o niebo lepsze niż w poprzednich cx9tkach,nie słyszałem żeby ktoś się skarżył.Ja inwestował nie będę w takie cuda bo pewnie jeszcze chwilę polatam i zmienię auto.W planach nowe Durango lub RAM w chemii :D


Spoko.
Ja miałem brać SRT Jeep Grand Szerokiego :–) ale to ryczy strasznie i żłopie beny w hektolitrach. Na razie polatam jeszcze CX-9-ką, następna pewnie Tesla 3-ka, albo X

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 15 cze 2019, 20:20

Etam,z lpg dają radę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 477 (0/6)
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9