CX-9 warczenie w dyfrze z tyłu / takie F16 w tle :–)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dranet » 19 wrz 2018, 21:35

Siema.

No i stało się.
Zachciało mi się pojeździć CX-9 z 2013 w wersji AWD :–) po co mi to było ?
Słyszę F16 od 60 km/h w górę, Mazdeczka wyciszona na maxa, nic nie pomogło :–)
W końcu wziąłem sprawy w swoje łapy, tył w górę i szybki obrót kół z tyłu.
Efekt – znalezione źródło buczenia, takiego F16 w tle !
Też to macie ?
Przebieg śmieszny, bo ma 50 kkm, zaczęło się to na początku tego roku, w sumie po zimie, jak ją kupiłem było wszystko cacy.
źródło na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=JZWJBV-FhCc

No trafia mnie już coś z tym buczeniem, wiecie jak to można zlikwidować ? Oczywiście ja wiem:
wywalić wszystkie graty z AWD i przerobić sobie to na FWD, kilka lat jeździłem z FWD, cichutko jak makiem zasiał :–) Nigdy więcej AWD ... a przynajmniej nie w CX-ach, a miałem brać Infiniti FX 50S :-P

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 2 paź 2018, 15:11

Nie panikuj,kup używany most za ok.1000zł i po sprawie.Nie wiem co wy robicie z tymi autami bo ja jezdze kolejną już cx9 i nigdy nie mialem problemów ze skrzynią reduktorem czy mostem.Albo już kupujecie zarżnięte...

Dopisano 2 paź 2018, 14:12:

Nie panikuj,kup używany most za ok.1000zł i po sprawie.Nie wiem co wy robicie z tymi autami bo ja jezdze kolejną już cx9 i nigdy nie mialem problemów ze skrzynią reduktorem czy mostem.Albo już kupujecie zarżnięte...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Dranet » 3 paź 2018, 14:08

Siema Rafik

Dzięki za odpowiedź.
Przyczyną rozwalenia łożysk w tylnym moście w mojej CX-neun była prawdopodobnie opona, mam Good Year 255/45/R20 Excellence. Wszystkie opony były idealnie wyważone, ale jedna miała ścięty cały bok opony, w taki sposób aż nie było widać napisów. po podniesieniu do góry samochodu, to właśnie to koło na tyle od strony kierowcy wpadało w spore wibracje podczas jazdy z prędkością ok. 100 – 120 km/h.

Oprócz tego mam do wyważenia wał, filmik z wibracji:
https://www.youtube.com/watch?v=dzaf3aixAcY
Jakby ktoś z Was miał problem z wibracjami w CX-9 AWD, to sprawdźcie sobie wał czy nie ma takich drgań jak u mnie :–)

Spokojnie pojeżdżę sobie jeszcze przez zimie na AWD, potem wywalam to i przerabiam na FWD, wiadomo że w 9-kach to tylko kwestia czasu, kiedy poleci, a nie chciałbym się zatrzymać na trasie z rozwalonym dyferkiem z przodu :–)
Po co mam się stresować podczas jazdy z AWD, które i tak jest wykorzystywane tylko w 10% czasu jazdy, reszta to bezsensowne kręcenie i wałem i mostem ... :–)
A tak swoją drogą można jeździć bez wału przez jakiś czas ? Chciałem go oddać do wyważania.

pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 4 paź 2018, 18:46

Nie wiem dlaczego z góry zakładasz że przód też klęknie.Jeżdżę nie pierwszą cx9 i nigdy z tym modelem nie miałem żadnych problemów,dlatego też właśnie cx9 jeżďżę.Kupuj dyfer wymieniaj i po sprawie.Co 20kkm wymieniaj płyny w dyfrach,co 40kkm w AT i nic się nie będzie działo,to ciężkie auto a skrzyneczki małe więc smarowidło szybciej się zużywa.Bronię i będę bronił cx9 jako bezkonkurencyjnego w tej kasie i niezawodnego auta.Zrobiłem już 350kkm tymi autami,na LPG,nie miałem żadnych niespodzianek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Dranet » 5 paź 2018, 10:55

Siema Rafik.

To jest moja druga Madzia CX-9, I-szą żona śmiga i jest bardzo zadowolona, duży autobus, do którego wszystko się mieści, a przy trójce dzieciaków to jest idealna sprawa :–)
Od roku śmigam CX-9 z 2013 z AWD i nie jestem zadowolony niestety z tego napędu.
Owszem fajnie startuje ze świateł, zwłaszcza podczas opadów deszczu, albo w zimie, to jest piękna sprawa, jak startujesz i widzisz w lusterkach jak pozostałym boksują koła i zostają w tyle :–)
Oczywiście AWD jest wolniejsza od FWD o jakąś sekundę, ale OK daje radę.
Wkurza mnie tylko to buczenie w tle, czy nie lepiej zregenerować / wymienić łożyska w tylnym dyfrze ?
Przebieg mam śmieszny, bo 55 kkm, to jest żaden przebieg, niestety przez tą zepsutą oponę która wpadała w spore drgania, poleciały łożyska w moście.
Dziwna sprawa, bo wg mnie powinno polecieć łożysko w piaście w tym kole, a na pewno jest sprawne.
Skąd wiesz, że jak kupię używany most, to też nie będę miał tego samego, czyli buczenia / huczenia podczas jazdy ?
Wolę wymienić łożyska w moim moście i jeździć bez problemów następne 50 kkm :–)

pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez qra_633 » 30 paź 2018, 10:45

Spokojnie pojeżdżę sobie jeszcze przez zimie na AWD, potem wywalam to i przerabiam na FWD, wiadomo że w 9-kach to tylko kwestia czasu, kiedy poleci, a nie chciałbym się zatrzymać na trasie z rozwalonym dyferkiem z przodu :–)
Po co mam się stresować podczas jazdy z AWD, które i tak jest wykorzystywane tylko w 10% czasu jazdy, reszta to bezsensowne kręcenie i wałem i mostem ... :–)
A tak swoją drogą można jeździć bez wału przez jakiś czas ? Chciałem go oddać do wyważania.

pozdro


To ja proszę bardzo, jak będziesz już zdecydowany na demontaż AWD to daj znać na PW, chętnie zrobię zapas części do swojej :)
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 13:27
Posty: 8 (3/0)
Auto: Mazda CX-9 TB 3.7 2010

Postprzez rafik85 » 1 lis 2018, 19:40

Napisałeś że chcesz wywalić awd to napisałem żebyś wymienił most,skoro chcesz reanimować swój to ok.Wg mnie to chyba ona była trafiona w to koło wcześniej i stąd te problemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Dranet » 3 lis 2018, 23:27

Siema.

Nic z tego, nie wywalam jednak AWD, za dużo z tym roboty jest aby przerobić na FWD.
A przez ostatnie 2 tygodnie jeździłem bez wału i jednak zatęskniłem za ruszaniem spod świateł z pełnego buta bez boksowania kołami.
Zostaję przy AWD i basta. Zrobiłem wyważanie wału, nie rzuca już budą podczas jazdy.
Na pewno nie była walnięta w tył moja Madzia, mam zdjęcia z dzwona z USA.
Sprawdzę jeszcze łożysko w tym lewym kole, może to faktycznie zaczyna lecieć w piaście ...
Na razie wymieniłem w tylnym dyferku olej na MOTUL GEARBOX 80W90 1L, szczególnie polecany do głośnych skrzyń i dyfrów oraz oczywiście dolałem 1 dawkę ceramizera :-P obaczymy po przejechaniu 2 kkm jak to się dalej potoczy.

Może wiecie dokładnie czy tylny dyfer jest taki sam w CX-7 jak w CX-9 ?
Jeśli chodzi o oznaczenie to na 100% są te same:
FoMoCo
MA2727151
T525E
Ale czy przełożenie na zębatkach jest takie samo ? Na ebay teoretycznie tylne dyfry z CX-7 opisują, że pasują do CX-9, ale muszę być pewnym na 100-we.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 4 lis 2018, 01:05

Nie wiem bo nigdy nie miałem żadnej awarii w cx9 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez koszalin11 » 19 mar 2021, 15:22

Kolego Dranet jak skończyła się twoja walka z dyferencjałem bo u mnie zaczęło wyć łożysko i po sprawdzeniu jest mocny luz na lewym i mały na prawym?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2018, 10:00
Posty: 77 (0/3)
Auto: Mazda CX-9 3.7 AWD + LPG 2011R

Postprzez henex1980 » 20 mar 2021, 10:09

Witam. Również prosze o jakies info co do tylnego mostu. U mnie podobnie. Zaolejona półośka prawa na wyjsciu z mostu. Delikatny luz. Jestem po wymianie piast z tylu bo wszystko na to wskazywało+diagnoza serwisu ze 99% łozyska kół a po wymianie został nadal odgłos buczenia. Do 70km/h jest znośnie.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Dranet » 21 mar 2021, 01:14

Siema.
U mnie faktycznie huczało od 100km/h i wyżej podczas jazdy, bo przy sprawdzaniu na postoju jak samochód postawiłem na kobyłkach nic nie huczało, tylko pod obciążeniem.
To co słychać na filmiku na YT to tak warczy [jaki?] dyfer jak się kręcą koła jedno w jedną stronę drugie w drugą. Na drugim moim filmiku widać ten sam dyfer już też jak samochód był w górze ale z zapiętymi biegami, wtedy nic nie huczało, jeden z userów twierdził tylko że niech do wymiany są gumy mocujące dyfer do budy, do tej pory na nich jeżdżę i nic się nie dzieje.
Reasumując, u mnie sprawcą wycia było łożysko w tylnej prawej piaście, słychać go było dopiero pod obciążeniem, czyli jak jechałem na trasie, które wymieniłem i po problemie.
Ja przez jakiś czas jeździłem jeszcze bez wału, bo oddawałem do regeneracji, spróbuj może zdemontować wał i zobacz czy dalej wyje, chociaż bez wału dyfer dalej się będzie kręcił :–)
A najlepiej wymień na początek olej w dyferku, może coś pomoże. U mnie wtedy (3 lata temu) miałem przebieg ok. 30 tys. mil to nie mógł być dyfer, za mało km nastukanych.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez henex1980 » 21 mar 2021, 20:02

Lozyska u mnie wykluczone bo 2 piasty odrazu zrobilem i to nie pomoglo. Wiec raczej ma to zwiazek z dyfrem z tyłu. Odgłos odbija sie i nie sie po aucie ze w sumie ciezko z jady jednoznacznie określić ze to ba bank z tyłu. Przednie łozyska tez zrobilem rok temu ale wtedy to bylo inne buczenie a teraz słychać jakby wiał wiatr pulsacyjnie jednostajnie ale musze jechac min 60km/h. Czym szybciej tym głośniej. Półoś lewa na wyjsciu z dyfra jest zawilgocona i ma delikatny luz gora doł . Prawa jest sucha i luz jest minimalny. Koszalin11 ma ten sam problem i obstawia luz na łozysko co skutkuje dodatkowo tym ze puszcza olej. Nie wiem jak ze stanem u mnie ale 1,5 roku temu olej zmienilem . 20tys na nim zrobione wiec chyba w samym oleju nie bedzie problemu. Chyba ze gubie olej (nie plamie) ale podczas jazdy cos tam poleci. Tak czy inaczej w tygodniu umowiony jestem w serwisie ktory robi same skrzynie i napedy wiec raczej znajda przyczyne tego wycia. Z tego co wiem to dyfer tyl pasuje z cx7 i za 200-300zl mozna zaryzykowac podmiane.
Załączniki
IMG_20210321_19074942.jpg
Mokra półoś wychodzaca z dyfra
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Dranet » 22 mar 2021, 10:22

henex1980 napisał(a):Z tego co wiem to dyfer tyl pasuje z cx7 i za 200-300zl mozna zaryzykowac podmiane.


Siema, na 100-we nie pasuje z CX-7, przerabiałem to wcześniej, teoretycznie dyfer i mocowania na wielkość to jest to samo, ale w CX-7 są inne przełożenia w środku dyfra, to nie będzie działać w CX-9.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez sQubany » 22 mar 2021, 17:46

Henex.To auto do góry na 4 kobyłki i jazda a Ty w kanał i słuchać .Jak nie słychać na ucho to można się posłużyć stetoskopem z jakiegoś miernika ciśnienia babci .A tak swoją drogą żal mi Cb .Kupiłeś sobie niezłą skarbonkę .Cały czas inwestujesz .Pozdrawiam .
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 20:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez koszalin11 » 22 mar 2021, 18:08

U mnie na kobylkach nic nie słychać dopiero pod obciążeniem. Jak przyspieszam to słychać lozysko a gdy puszczam gaz to przestaje wyć i jest cicho.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2018, 10:00
Posty: 77 (0/3)
Auto: Mazda CX-9 3.7 AWD + LPG 2011R

Postprzez henex1980 » 22 mar 2021, 22:03

Zal? Nie przypominam sobie zebym robil cos wiecej niz wadliwy transfer ktory jak widac to standard. To ze serwis nie potrafi zdiagnozowac na 100% czy to piasta czy nie a ja wymieniam obie to moze wkurzyc ale tym bede teraz jezdzil a raczej tyl nie byl juz za dobry. Nie wiem co takie robilem przy aucie czego inni nie poprawiali w swoich cx9. Lozyska, czy pompa paliwa ktora konczy zycie to akurat drobnostki i eksploatacja.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Dranet » 23 mar 2021, 19:59

Spoko Henex
Hejterów znajdziesz wszędzie :–) zwłaszcza w PL, taki naród.
Na huczenie polecam wyciszyć Maździoszkę, ja coś takiego zrobiłem w 2019 i od tamtej pory jeździ mi się w bardziej komfortowych warunkach :-P:
Załączniki
20170830_200342.jpg
20171007_230230.jpg
20190403_131311.jpg
20190403_131336.jpg
20190403_155502.jpg
20190403_173242.jpg
Ostatnio edytowano 23 mar 2021, 23:49 przez Dranet, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez henex1980 » 23 mar 2021, 22:28

Pomysl wyciszenia siedzi mi w glowie. Sam bagaznik raczej nie bedzie wystarczajacy i pewnie zrobie całą oodłoge. Jaka grubość mat użyłeś? To juz robota na cieple. Narazie zmienilem radio, bedzie kamera dedykowana pod listwe na klapie i rejestrator,taka inwestycja Jutro z rana wszystko sie wyjaśni bo auto zobacza w serwisie ktory robi same skrzynie i napedy. Jezeli wyjdzie temat łozyska lewej półosi lub sam w sobie dyfer bedzie powodem tego buczenia to mam juz nagrany dyfer z 2014r z cx9 z 90tys km przebiegu. Auto po czołowce. Dyferencjał nie jest z cx7 a szkoda bo takich duzy wybor cenowy. 280zl z wysyłka wiec raczej oferta dobra, wymiana uszvzalniaczy polosi i lozyska to jakies 500zl plus robocizna wiec raczej uzywka bardziej opłacalna. Nie czuje sie na silach sam to przekladac, mysle ze duzo mnie nie policza. Dzieki za odzew.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Dranet » 24 mar 2021, 00:03

henex1980 napisał(a):Jaka grubość mat użyłeś? To juz robota na cieple. Narazie zmienilem radio, bedzie kamera dedykowana pod listwe na klapie i rejestrator,

Siema.
na podłogę dałem STP bitumiczną jakąś lepszą plus 2 cm pianki, trochę czasu mnie to kosztowało i energii, ale cenowo jak miałbym za to samo płacić w profesjonalnej firmie – koszt x 4, a tak w 1,2 kPLN sie zmieściłem, wyciszyłem prawie wszystko: maska przód, podłoga, 4 szt. drzwi, nadkola, bagażnik, nawet zahaczyłem o dach, ale nie chciało mi się ściągać podsufitki za dużo roboty (dach jest w 60% wyciszony). Jest znacznie ciszej niż przed, nawet mierzyłem poziom hałasu.
Radyjko of kors też dawno wymienione na lepszego chinola, Xtrons 10" z czujnikami ciśnienia, zacnie gra, ale modyfikacja audio to już temat na nowy wątek, sam robiłem :–) Kamerka przód też jest, nagrywa tylko w kółko, przydatna w razie "W".

Pozdro
Załączniki
20190126_155604.jpg
20190126_212424.jpg
20190127_164731.jpg
20190127_165449.jpg
Ostatnio edytowano 25 mar 2021, 23:49 przez Dranet, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9