Strona 1 z 1
		
			
				Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
24 mar 2019, 18:23przez Neromax
				Koledzy, mam prosty problem...cała lewa strona działa (hot/cold) jak jej ustawie, czyli ok.
Natomiast prawa strona auta non stop grzeje (hot) na full, nie reaguje na pokrętło. 
Proszę o pomoc, idzie lato, nie dam rady tak jeździć.
Roczne LPG na pokładzie, płynu nie ubywa, auto kupiłem 3 tyg temu.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 mar 2019, 14:00przez koszalin11
				Czy tak samo jest jak wyłączony jest DUAL czyli sterujemy temperaturą jednym pokrętłem?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 mar 2019, 12:24przez Neromax
				Tak samo. 
Nie ważne czy dual czy nie, czy obieg zew czy wew. w prawej strefie temperatury zmienić nie mogę. Zawsze jest na max hot.
			 
			
		
			
				Re: Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
27 mar 2019, 14:16przez Dranet
				Siema.
Sprawdź silniczek miksowania temperatury po prawej stronie. Ale dostać się do niego to masakra.
Łatwiej jest po lewej.
Pozdro
			 
			
		
			
				Re: Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
27 mar 2019, 14:32przez koszalin11
				Zastanawia mnie dlaczego nie reaguje na pokrętło zmiany temperatury. Jakby silniczek był uwalony to nie reagowaliby tylko na polecenia pokrętła. Coś mi się zdaje ze to elektronika sterująca. Dobrze by było podłączyć jakiś dobry interfejs może FORScan by wystarczył by zajrzeć do parametrów.
			 
			
		
			
				Re: Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
27 mar 2019, 16:16przez Neromax
				Inaczej... temperaturę mogę regulować pokretlem po prawej stronie (lub lewym jak dual wyłączony) w zakresie 15 do 32 ale fizycznie temperatura jest non stop taka sama czyli Max hot
			 
			
		
			
				Re: Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
27 mar 2019, 16:40przez Dranet
				No właśnie.
Czyli pokrętło działa, elektronika działa.
Dla potwierdzenia, wystarczy jak wypniesz wtyczkę z silniczka dolnego z prawej strony (z tej z której nie działa regulacja temp.) i sprawdzisz miernikiem czy się zmieniają wartości podczas zmiany regulacji.
Na moje oko jak nic silniczek – mikser temperatury.
W załączniku:
25 – okablowanie do wtyczki
26 – mikser temperatury.
Klapka mogła się zapchać syfem z wlotu powietrza, też tak czasami jest.
			 
			
		
			
				Re: Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
27 mar 2019, 22:23przez Neromax
				Super, dzięki, parę dni temu wyjąłem schowek, zaraz za nim na lewo jest czarny silnik z cięgnem blisko gorących metalowych rurek. (nie wiem teraz czy to 26 czy 6 (od czego jest 6?) ale nie reagował na nic, ręcznie cięgna też nie szło ruszyć. 
Wizja z zapchaną klapką (który to nr?) też wchodzi w grę bo nie było żadnego filtra na wlocie. 
Mierzyć miernikiem na -V czy Om ?
			 
			
		
			
				Re: Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
28 mar 2019, 11:11przez Dranet
				Siema.
6-ka to silnik który kieruje powietrze góra dół.
Dolny silniczek jest od mieszania powietrza.
Jak jeździłeś bez filtra kabinowego to gratuluję, masz niezły syf w instalacji.
Klapka która mogła się zapchać: 37 albo 40.
Pomiary we wtyczce od silniczka robisz Voltomierzem :–) ale jak nigdy nie bawiłeś się woltomierzem to nie radzę, bo można zrobić zwarcie na stykach i tylko sobie pogorszysz.
Filtr kabinowy musi być najlepiej węglowy, przynajmniej częściowo ochroni Cię to od smogu :–), chyba dokupię sobie filtr antysmogowy dodatkowy – taki samochodowy.
Pozdro
			 
			
		
			
				Re: Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
2 kwi 2019, 09:43przez Neromax
				Silniczek wyjąłem, pod napięciem dziala. Więc problem leży gdzie indziej. Zmienia się temperatura, gdy ręcznie (bez silniczka) przesuwam klape. Nie dostaje sygnału z pokrętła. Macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić ?
			 
			
		
			
				Re: Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie
				
Napisane: 
3 kwi 2019, 08:27przez rafik85
				Jeśli nie ma sygnału na wtyczce przy tym silniczku to podmień panel sterowania na drugi,jeśli nie to sprawdź sygnał na wyjściu z tego panela i masz odpowiedź.Chyba że silniczek pracuje tylko bez obciążenia a założony nie daje rady.