Dziwny Problem z grzaniem – lewa działa, prawa nie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Neromax » 24 mar 2019, 17:23

Koledzy, mam prosty problem...cała lewa strona działa (hot/cold) jak jej ustawie, czyli ok.
Natomiast prawa strona auta non stop grzeje (hot) na full, nie reaguje na pokrętło.
Proszę o pomoc, idzie lato, nie dam rady tak jeździć.

Roczne LPG na pokładzie, płynu nie ubywa, auto kupiłem 3 tyg temu.
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2019, 15:01
Posty: 38
Auto: Cx9 2008

Postprzez koszalin11 » 26 mar 2019, 13:00

Czy tak samo jest jak wyłączony jest DUAL czyli sterujemy temperaturą jednym pokrętłem?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2018, 09:00
Posty: 77 (0/3)
Auto: Mazda CX-9 3.7 AWD + LPG 2011R

Postprzez Neromax » 27 mar 2019, 11:24

Tak samo.
Nie ważne czy dual czy nie, czy obieg zew czy wew. w prawej strefie temperatury zmienić nie mogę. Zawsze jest na max hot.
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2019, 15:01
Posty: 38
Auto: Cx9 2008

Postprzez Dranet » 27 mar 2019, 13:16

Siema.

Sprawdź silniczek miksowania temperatury po prawej stronie. Ale dostać się do niego to masakra.
Łatwiej jest po lewej.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez koszalin11 » 27 mar 2019, 13:32

Zastanawia mnie dlaczego nie reaguje na pokrętło zmiany temperatury. Jakby silniczek był uwalony to nie reagowaliby tylko na polecenia pokrętła. Coś mi się zdaje ze to elektronika sterująca. Dobrze by było podłączyć jakiś dobry interfejs może FORScan by wystarczył by zajrzeć do parametrów.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2018, 09:00
Posty: 77 (0/3)
Auto: Mazda CX-9 3.7 AWD + LPG 2011R

Postprzez Neromax » 27 mar 2019, 15:16

Inaczej... temperaturę mogę regulować pokretlem po prawej stronie (lub lewym jak dual wyłączony) w zakresie 15 do 32 ale fizycznie temperatura jest non stop taka sama czyli Max hot
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2019, 15:01
Posty: 38
Auto: Cx9 2008

Postprzez Dranet » 27 mar 2019, 15:40

No właśnie.
Czyli pokrętło działa, elektronika działa.
Dla potwierdzenia, wystarczy jak wypniesz wtyczkę z silniczka dolnego z prawej strony (z tej z której nie działa regulacja temp.) i sprawdzisz miernikiem czy się zmieniają wartości podczas zmiany regulacji.
Na moje oko jak nic silniczek – mikser temperatury.

W załączniku:
25 – okablowanie do wtyczki
26 – mikser temperatury.
Klapka mogła się zapchać syfem z wlotu powietrza, też tak czasami jest.
Załączniki
schemat_nagrzewnicy.jpg
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez Neromax » 27 mar 2019, 21:23

Super, dzięki, parę dni temu wyjąłem schowek, zaraz za nim na lewo jest czarny silnik z cięgnem blisko gorących metalowych rurek. (nie wiem teraz czy to 26 czy 6 (od czego jest 6?) ale nie reagował na nic, ręcznie cięgna też nie szło ruszyć.

Wizja z zapchaną klapką (który to nr?) też wchodzi w grę bo nie było żadnego filtra na wlocie.

Mierzyć miernikiem na -V czy Om ?
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2019, 15:01
Posty: 38
Auto: Cx9 2008

Postprzez Dranet » 28 mar 2019, 10:11

Siema.

6-ka to silnik który kieruje powietrze góra dół.
Dolny silniczek jest od mieszania powietrza.
Jak jeździłeś bez filtra kabinowego to gratuluję, masz niezły syf w instalacji.
Klapka która mogła się zapchać: 37 albo 40.
Pomiary we wtyczce od silniczka robisz Voltomierzem :–) ale jak nigdy nie bawiłeś się woltomierzem to nie radzę, bo można zrobić zwarcie na stykach i tylko sobie pogorszysz.

Filtr kabinowy musi być najlepiej węglowy, przynajmniej częściowo ochroni Cię to od smogu :–), chyba dokupię sobie filtr antysmogowy dodatkowy – taki samochodowy.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez Neromax » 2 kwi 2019, 08:43

Silniczek wyjąłem, pod napięciem dziala. Więc problem leży gdzie indziej. Zmienia się temperatura, gdy ręcznie (bez silniczka) przesuwam klape. Nie dostaje sygnału z pokrętła. Macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić ?
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2019, 15:01
Posty: 38
Auto: Cx9 2008

Postprzez rafik85 » 3 kwi 2019, 07:27

Jeśli nie ma sygnału na wtyczce przy tym silniczku to podmień panel sterowania na drugi,jeśli nie to sprawdź sygnał na wyjściu z tego panela i masz odpowiedź.Chyba że silniczek pracuje tylko bez obciążenia a założony nie daje rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9