Problemy z ciepłym powietrzem w kabinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Dranet » 17 sty 2021, 14:59

MKamilS napisał(a):hej... myśle ze problem jest inny. Panel zmienia temp a nic się nie dzieje. Może osoby co maja problemy z ogrzewaniem sprawdza czy nie maja takiego objawu jaki jest u mnie :)

W aucie w ASO na przeglądach wymieniali płyny chłodnicze wiec zakładam ze układ jest czysty.


Zakładam się, że problemów z grzaniem w CX-9 w PL możesz policzyć na palcach jednej ręki :–), tych autobusów niewiele jeździ w naszym kraju.
Co z tego że w ASO wymienili Ci płyn chłodniczy, to każdy sobie może samemu zrobić 10x taniej, chodzi o sprawdzenie czy układ jest drożny, ja na układzie chłodzenia w tych autobusach zrobiłem prawie doktorat w 2015 huehue.
Sprawdź jeszcze silnicznek elektryczek po tej stronie po której masz problem z grzaniem.
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez MKamilS » 17 sty 2021, 15:30

A jak byś nakreślił jeszcze jaka funkcje pełni ten silniczek to będę szukał :)
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2019, 07:51
Posty: 98
Auto: Mazda cx9 2010 EU Biała perła :)

Postprzez Dranet » 17 sty 2021, 20:49

MKamilS napisał(a):Hej.... też mam problem z ciepłem w kabinie ale troszkę ciekawszy :)

Mam założona dodatkową pompkę i parownik jest dogrzany. Ale problem pojawia się taki, że od strony kierowcy powietrze jest lekko ciepłe lecz reaguje na zmianę temp. gałką.. natomiast od strony pasażera powietrze wieje bardzo gorące i po skręcaniu np. na 15 stopni zero reakcji... i to jest ciekawe pytanie czemu tak się dzieje :)


Siema.
To się nazywa Accuator temperatury, czyli silniczek elektryczek od mieszania temperatury.
Skoro od strony pasażera masz zawieszkę i non stop gorące powietrze leci, a od strony kierowcy cienko leci.
A jak z temperaturą w tylnej części CX9 ? Tam jest oddzielny system grzania / oddzielne chłodniczki/grzejniczki z przodu i z tyłu.
Jeśli chodzi o przód to masz tutaj pięknie rozrysowane o co mnie chodzi, część odp. za mieszanie temp. wkabinie:
61-A60 – silniczek który steruje położeniem klap w mieszaczu temp., fotkę masz tutaj, niestety ciężko się tam dostać. Przy włączonym samochodzie i nawiewie kręcisz gałkami od temperatury i sprawdzasz czy silniczki działają, of kors musisz zdjąć boczki od strony pasażera i kierowcy tunelu środkowego pod kokpitem, jak masz smykałkę do majsterkowania i trochę chęci to dasz radę, jeśli nie to sorry Vinetou ==> kierunek ASO, i wydanie fury kasy, albo sprytny mechanior z zacięciem elektrycznym.
Jak dawno wymieniałeś filtr przeciwpyłkowy ? Czasami może zablokować brud klapę od mieszacza.

Pozdro
Załączniki
1T30971.png
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez MKamilS » 17 sty 2021, 21:26

Pewnie nie będzie lekko ale spróbować można :D tak wygląda ten silniczek : https://www.ebay.com/p/1822164755

Będę sprawdzał tylko pasażera bo od strony kierowcy reaguje na zmianę. Temperatura z tylu tez reaguje na zmianę pokrętłem.

Filtr wymieniałem tydzień temu. Ale miałem sytuacje dwa razy ma wczasach ze zatkała mi się taca skroplin. Pewnie coś tam wpadło. Ale dobry odkurzacz i po robocie.

O ten silniczek się rozchodzi?
Załączniki
nagrzewnica.jpg
Sterowanie nagrzewnica
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2019, 07:51
Posty: 98
Auto: Mazda cx9 2010 EU Biała perła :)

Postprzez Dranet » 21 sty 2021, 11:05

MKamilS napisał(a):Pewnie nie będzie lekko ale spróbować można :D tak wygląda ten silniczek : https://www.ebay.com/p/1822164755

Będę sprawdzał tylko pasażera bo od strony kierowcy reaguje na zmianę. Temperatura z tylu tez reaguje na zmianę pokrętłem.

Filtr wymieniałem tydzień temu. Ale miałem sytuacje dwa razy ma wczasach ze zatkała mi się taca skroplin. Pewnie coś tam wpadło. Ale dobry odkurzacz i po robocie.

O ten silniczek się rozchodzi?


Siema.
Dokładnie o ten silniczek biega, ale tam się bardzo trudno dostać, najlepiej najpierw sprawdź bez wykręcania go, po prostu zdejmujesz boczki i przy włączonym zapłonie kręcisz gałą od temperatury i patrzysz czy silniczek kręci klapką.

pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez MKamilS » 21 sty 2021, 12:00

Dzięki za pomoc :) Jak zrobi się ciepło to sprawdzę. Dobrze, że taki silniczek to 50 pln z rozbiórki :)
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2019, 07:51
Posty: 98
Auto: Mazda cx9 2010 EU Biała perła :)

Postprzez MKamilS » 28 sty 2021, 21:03

Hej...sprawdziłem co i jak.. i sprawa ma się tak: silniczek reaguje (nie wiem czy to kwestia że poruszałem palcem czy jednak zawsze dział) ale troszkę dziwnie... jak ustawie na 32 stopnie i zjeżdżam temp. w dół to dopiero koło 20 stopni zaczyna się zmieniać położenie... (na filmiku zaczyna się od 32 i skręcam pomału w dół) https://youtu.be/ip7OWX_rthg

Ustawiłem pasażera na 15 stopni i zaczęło wiać zimny... więc w teorii od strony kierowcy powinno być cieplej... ale tak nie jest:)

jak ustawie po dwóch stronach tą samą temp to ewidentnie czuć różnicę... od strony kierowcy po prostu jest zimno...

Zaczyna być to problem a nie mam pomysłu...
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2019, 07:51
Posty: 98
Auto: Mazda cx9 2010 EU Biała perła :)

Postprzez MKamilS » 6 lis 2022, 16:19

Dla potomnych. Zapchana nagrzewnica. Po czyszczeniu ogrzewanie wróciło.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2019, 07:51
Posty: 98
Auto: Mazda cx9 2010 EU Biała perła :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9