Strona 1 z 1

Ksenony, a prawo

PostNapisane: 13 lis 2011, 22:12
przez kenlao
Mam pytanie:z tego, co przeglądam oferty CX-9-tek, to nie spotkałem jeszcze takiej, która miałaby widoczne spryskiwacze do lamp. Jak kupować tej klasy auto, to z ksenonami. Gdzie szukać CX-9-tek z wymaganymi przez prawo spryskiwaczami i samopoziomowaniem?...w UE?...aa...czy wogóle można te spryskiwacze i system samopoziomujący "jakoś" dorobić, co by się nasi stróże prawa nie dochrz...??? :|

Re: ksenony a prawo...

PostNapisane: 15 lis 2011, 19:07
przez bandit650
Spoko sprawa sam się zastanawiam jak to wygląda w praktyce prawdopodobnie jak przegląd przejdzie to niema czym się martwić <oczy>

Re: ksenony a prawo...

PostNapisane: 16 lis 2011, 00:57
przez MaG
Ostatnio przeglądałem ofertę Mazdy na wschodzie, bo interesuje mnie Mazda 8 czyli nowy MPV. No i znalazłem na Taiwanie CX9 z kierownicą po lewej, ksenonami ze spryskiwaczami, przeciwmgielnymi z tyłu i licznikiem w km.
http://www.mazda.com.tw/cars_main.asp?c ... menuid=101
Można? Można! Tylko dlaczego tak daleko od EU?
No a dlaczego nie ma Mazdy 8/MPV poza Azją?

Re: ksenony a prawo...

PostNapisane: 16 lis 2011, 02:23
przez Paweł
MaG napisał(a):No a dlaczego nie ma Mazdy 8/MPV poza Azją?

Dobre pytanie. Doprecyzowując – dlaczego nie ma Mazdy8 w wersji LHD? Samochód wygląda na bardzo konkurencyjny wobec Questów, Odysseyów i spółki. Możliwe, że Ford bojąc się o sprzedaż aut spod własnego znaku zablokował wprowadzenie tego samochodu do Ameryki, a zainteresowanie minivan'ami w Europie jest nikłe, więc Mazda po prostu nie miała dla niej prawostronnego rynku zbytu.

Re: ksenony a prawo...

PostNapisane: 16 lis 2011, 11:01
przez MaG
Otóż jest Mazda 8 w wersji LHD – w Chinach.
Co do motywów Forda – możliwe, choć nie wiem, czy mają wciąż taki wpływ na Mazdę. Co do Europy – no nie wiem, patrząc na ofertę: VW Sharan, Seat Alhambra, Fiat/Lancia z kupionym Voyager'em i inne. Ale to na inny wątek :)

Re: ksenony a prawo...

PostNapisane: 16 lis 2011, 20:18
przez Paweł
MaG napisał(a):Otóż jest Mazda 8 w wersji LHD – w Chinach.

No proszę! Od zeszłego roku... nie wiedziałem. Skoro mają już opracowaną przekładkę, to może jest szansa na wprowadzenie jej do Europy i Ameryki, gdzie Ford już nie rządzi Mazdą – choć na pewno mają podpisane jakieś umowy o zasadach współpracy na najbliższe lata.

MaG napisał(a):Ale to na inny wątek

Eee tam, wreszcie coś ciekawego! <lol>

P.S. Eurovan nie doczekał się następcy, bo wciśniecie Voyagera do katalogu Lancii to raczej gest rozpaczy nad firmą mającą kojarzyć się z prestiżem, a posiadającą jedynie mikre autko miejskie i kompakt. Renault też jakby wahał się nad produkcją Espace V. Natomiast lekko karłowaty Sharan – wreszcie z odsuwanym drzwiami, ale imho niepotrzebnie ograniczoną przestrzenią wnętrza przez konsolą środkową, sztywno umieszczone fotele i wyprofilowanie podłogi – jest raczej bliższy np. Mazdzie5, czy C4 GP, niż prawdziwemu minivanowi.