Przegląd, zmiana oleju, filtrów, jak i kiedy

Postprzez szlumik » 23 kwi 2014, 22:24

Zgadzam się z tym co napisał cinek78.
Również nic nie muszę dolewać <faja> .
Szybko spuściłbym tego Castrola gdzieś do kanalizy ... żartuję ... bo Greenpeace czuwa ..... :D
Ten Castrol to jakiś grubszy dziwoląg tylko i wyłącznie do nowych silników Forda ... brrrrrr ...
Szkoda silnika ... bardzo fajna V6-tka ... nagrodę w Limie dostała 'best engine on the world" <nauka> .
Teraz tak fajnie bzyczy a co będzie jak pójdą gładzie cylindrów i szklanki .... i panewki ....
o rozpuszczeniu elementów odpowiedzialnych za regulację luzów zaworowych nie wspomnę.
Jakaś grubsza afera chyba jest z tym ECOBOOST-em.
No i ten litr dolewki ..... może to początek ...... aż boję się myśleć czego .......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 01:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez Dranet » 24 kwi 2014, 00:31

Siema !

Co za szybkie odpowiedzi ! :–) dzięki.

Ale silnik 3.5 V6 to silnik Forda ... i w sumie 5W20 full syntetyk Castrol Prof. E chyba spełnia normy do tegoż silnika ? W końcu chalera 5W20 to 5W20 ... przecież nie ma 5W20 o innych parametrach ?
Zresztą Mazda CX-9 jest zbudowana na płycie podłogowej Forda :–) ponoć... to taki Ford ze znaczkiem Mazdy, robiony w Hiroszimie ....

Porównanie:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 68
cSt w temp. 100º C 11,9
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8
Fosfor 0,08
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36

Oraz 5W20 Castrol-a Prof. Ecoboost:
Temperatura krzepnięcia -36 °C
Lepkość Kinematyczna: 44.1 mm2/s (44.1 cSt) przy 40°C
Kinematyczna: 8.1 mm2/s (8.1 cSt) przy 100°C

Oraz Castrol Edge 5W20, który miałem brać:
Typowa charakterystyka
Nazwa Metoda Jednostka Castrol EDGE Professional A1 5W-20
Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.85
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 8.0
Lepkość CCS przy -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 4600
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 44.0
Indeks lepkości ASTM D2270 – 157
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -45
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 205
Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.15

Faktycznie ten Ecoboost jest jakiś lewy ... niewiele informacji na jego temat w necie !! <oczy>
Chyba sobie go wymienię na jakiś dobry 5W30.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez szlumik » 24 kwi 2014, 00:56

Silnik w CX-9 faktycznie z forda, ale cała reszta to Madzia.
Ja bym nie kupił Forda Edge, Taurusa czy Explolera a mają ten sam silnik.
Co do oleju, bym nie ryzykował z tym dziwnym Castrolem.
Nie wiem czy olej jest jakiś lewy, to te nowe fordowskie silniki Ecoboost
zaprojektowano tak specyficznie (ciasno), że tylko ten jeden typ oleju można lać.
Mobil sugeruje ten: Mobil Super 3000 XE 5W-30 (chyba następnym razem go wleję).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 01:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez Dranet » 24 kwi 2014, 11:00

Siema !

Ja też bym nie kupił ww. samochodów, bo Madzia CX-9 jest the best !!! :–) Ale nie ma co się oszukiwać jest ponoć na płycie podłogowej Ford-a o nazwie CD3, czyli kilka części będzie pasować z Forda :–) ?

A co do oleju to jednak zmienię to badziewie 5W20 Castrol-a Prof. EcoBoost na:
OLEJ MAZDA ORIGINAL OIL ULTRA 5W30 (DAWNA DEXELIA)

http://www.fox.rzeszow.pl/OLEJ-MAZDA-OR ... 34%29.aspx

Będę spał spokojniej niż dotychczas :–) Bo mi CX-9 V6 bardzo ładnie mruczy i nie chciałbym tego stracić przez jakiś szajsowaty olej dla EcoBoostów, zwłaszcza że mi go ubywa gdzieś nie wiadomo gdzie !! ??
Bo w sumie nic nie dymi przy przyspieszaniu, jedynie podczas rozgrzewania silnika idzie lekki dymek / para wodna.
W takim razie gdzie ten olej znika ... ? Jak nie jest spalany to gdzie ? Na pewno nie idzie do płynu chłodzącego :–)

Dzięki

Pozdroowka
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez cinek78 » 24 kwi 2014, 15:18

spala , spala , tylko, że masz katalizatory , katalizatory które dopalają resztki , dlatego nie wydać niebieskiego dymu... jak zobaczysz kiedyś dymienie na niebiesko to.... szukaj silnika – zmiana oleju już mu nie pomoże.. :(
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 28 kwi 2014, 20:27

A ile wam ubywa oleju na 15kkm. Ja jeżdżę na dexelii
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 16:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez Dranet » 19 maja 2014, 17:46

Siema ponownie.

Nie wiem jak Wam, ale mam na bagnecie do sprawdzania oleju dokładnie w połowie, między min a max. ... i mam wrażenie, że ubywanie uleju stanęło na tej wartości. Jeżdżę dalej na 5W20 Castrol, na razie jest spoko, ale już kupiłem 5W30 i czekam chwilę z wymianą.
Co to może być ? Sprawdzam zawsze w tym samy miejscu, na następny dzień jak samochód sobie postoi w garażu, na zimnym silniku.
Ubywanie oleju było szybsze jak miałem go na max-a, teraz jakoś ustało ...

pozdro
Ostatnio edytowano 12 cze 2014, 22:36 przez Dranet, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez szlumik » 19 maja 2014, 18:19

Może jest dziura w misce olejowej na wysokości poziomu max.
Teraz poziom oleju jest niższy i już się nie wylewa :D .
A tak na serio to życzę Tobie i nam wszystkim
miliona kilometrów na tych silnikach <spoko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 01:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez henex1980 » 20 cze 2019, 10:19

Milion? Licze ze jak bez ingerencji w silnik zrobie 600tys to i tak dobry wynik.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9