Przegląd, zmiana oleju, filtrów, jak i kiedy
1, 2
Mam pytanko co ile km zmieniac olej przy cx-9 (przebieg 9600mil)jaki olej stosować i gdzie kupić filtry patrzyłem w aso ale oni nie wiele mi pomogą auto serwisowane było w stanach jak miało 3000
Ostatnio edytowano 9 kwi 2009, 15:37 przez SEBAJWACH, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 mar 2009, 19:21
- Posty: 40
- Skąd: inowrocław/POZNAŃ
- Auto: CX-9
Wystarczy zajrzeć na stronkę Mazdy z USA i ściągnąć pdf-a, w którym zawarte są zalecane wymiany i przeglądy dostosowane do wieku samochodu.
http://www.mazdausa.com/MusaWeb/pdf/quicktips/2007_Mazda_CX9_QT.PDF
Na końcu tych "szybkich wskazówek" znajdziesz kalendarz wymian i napraw.
http://www.mazdausa.com/MusaWeb/pdf/quicktips/2007_Mazda_CX9_QT.PDF
Na końcu tych "szybkich wskazówek" znajdziesz kalendarz wymian i napraw.
- Od: 1 sie 2010, 08:43
- Posty: 6
Witam w nowym roku, chciałbym odświeżyć temat bo za kilka dni zamierzam wykonać pierwszy przegląd serwisowy mojej Mazdy (przegląd można przesunąć o 30dni i chyba 5000km, z czego tez skorzystałem). Jestem ciekaw jakie koszty ponieśliście i co zostało wymienione podczas waszego pierwszego przeglądu? Ja by obniżyć koszty sam zakupiłem olej Castrol Edge 5W30 6L, serwis życzył sobie 70zl za L co wychodzi znacznie drożej.
- Od: 23 maja 2010, 12:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
Wiadomo ... na korku w moje amerykańskiej wyklepanej Madzi jest napis SAE 5W20, więc zalewam
importowanym olejem MOPAR 5W20.
Ale kiedyś przez myśl przebiegło mi, aby skrzystać z ASO Mazdy w Bydgoszczy i z ciekawości zadzwoniłem, aby zapytać czym mi zaleją silnik. Padła odpowiedź, że "dyżurny" olej do samochodów Mazda to Dexelia 5W30.
Ponieważ pierwszy raz usłyszałem tą nazwę, więc nie skorzytałem.
I tak zalewam tym wytworem firmy Mobil sprzedawanym w USA pod nazwą MOPAR (bliźniakiem Mobil 1 5W20).
Tylko nie wiem, dlaczego mam go wymieniać co 7500 mil czyli 10 tyś km. Trochę często.
importowanym olejem MOPAR 5W20.
Ale kiedyś przez myśl przebiegło mi, aby skrzystać z ASO Mazdy w Bydgoszczy i z ciekawości zadzwoniłem, aby zapytać czym mi zaleją silnik. Padła odpowiedź, że "dyżurny" olej do samochodów Mazda to Dexelia 5W30.
Ponieważ pierwszy raz usłyszałem tą nazwę, więc nie skorzytałem.
I tak zalewam tym wytworem firmy Mobil sprzedawanym w USA pod nazwą MOPAR (bliźniakiem Mobil 1 5W20).
Tylko nie wiem, dlaczego mam go wymieniać co 7500 mil czyli 10 tyś km. Trochę często.
- Od: 16 mar 2011, 01:33
- Posty: 99
- Skąd: Krajna
- Auto: CX-9 GT 2007 USA
Przegląd eksploatacyjny 15000Km -405.90zl
Blacharski przegląd roczny nadwozia -147.60
Wymiana filtra kabinowego -36.9zł
Filtr olejowy YF09-14-302A -55.45
Filtr przeciwpyłkowy L2Y6-61-P11 -127.55
Bateria do pilota CR2025 -5.85
Dwa ostatnie to opcja całość 779.25zł brutto, do tego 6l oleju za 175zł (pozostał 1L, cena podobno oleju w salonie podobno spadła poniżej 50zl/L)
Blacharski przegląd roczny nadwozia -147.60
Wymiana filtra kabinowego -36.9zł
Filtr olejowy YF09-14-302A -55.45
Filtr przeciwpyłkowy L2Y6-61-P11 -127.55
Bateria do pilota CR2025 -5.85
Dwa ostatnie to opcja całość 779.25zł brutto, do tego 6l oleju za 175zł (pozostał 1L, cena podobno oleju w salonie podobno spadła poniżej 50zl/L)
- Od: 23 maja 2010, 12:52
- Posty: 95
- Skąd: Pomorskie
- Auto: CX-9 2010 PL
Do silnika leje Amsoil 5w20 (jaki zalecają w US). Wiem, że w EU leje się 5w30. Na początku zalałem Shell Helix ultra extra 5w30, ale musiałem dolewać ok 1l/ 5 tys km (jezdze na LPG). Zalałem więc 5w20 Amsoil. Dolewam obecnie ok 0,5l/ na 10 tys km.
Pozdr![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdr
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
@Grucha – jesteś pewny z tym łańcuchem?
pytam, bo w owner's manual jest w części maintenance, żeby
Drive belts :
– Inspect every 168,000 km (105,000 miles)
– Replace every 240,000 km (150,000 miles)
Czy to dotyczy innych pasków związanych z przeniesieniem napędu... (ale jakich?)
Sam nie wiem jak jest, ale być może ktoś przekonał się na własne oczy...
pytam, bo w owner's manual jest w części maintenance, żeby
Drive belts :
– Inspect every 168,000 km (105,000 miles)
– Replace every 240,000 km (150,000 miles)
Czy to dotyczy innych pasków związanych z przeniesieniem napędu... (ale jakich?)
Sam nie wiem jak jest, ale być może ktoś przekonał się na własne oczy...
- Od: 26 mar 2013, 19:37
- Posty: 3
- Auto: CX-9 3,7V6 2008
Siema.
Ja wymieniłem na:
olej Castrol Magnatec Professional E 5W20 ....
Trochę się pospieszyłem, dobrze, że jest 5W20 a nie 5W30.
Ten Castrol jest do silników EcoBoost, samochód niby mniej pali wachy, jak jest zalany tym olejem :–)
Ważne że od wymiany do wymiany (czyli co ok. 10 kkm – 12 kkm) dolewam może max 1 L.
W każdym razie następna wymiana będzie na 5W20 ale Castrol Edge albo Mobil 1.
krótki opis co się dzieje, jak się używa 5W30 zamiast 5W20 w samochodach, których powinno się stosować tylko 5W20 (zmienia się lepkość przy wyższych temperaturach), dlatego jak kolega zalał 5W30 zamiast 5W20, wtedy przy ok 90stopniach ten olej jest po prostu rzadszy i może go więcej spalać :–):
http://www.ehow.com/info_12095645_happe ... -5w20.html
pozdro
Ja wymieniłem na:
olej Castrol Magnatec Professional E 5W20 ....
Trochę się pospieszyłem, dobrze, że jest 5W20 a nie 5W30.
Ten Castrol jest do silników EcoBoost, samochód niby mniej pali wachy, jak jest zalany tym olejem :–)
Ważne że od wymiany do wymiany (czyli co ok. 10 kkm – 12 kkm) dolewam może max 1 L.
W każdym razie następna wymiana będzie na 5W20 ale Castrol Edge albo Mobil 1.
krótki opis co się dzieje, jak się używa 5W30 zamiast 5W20 w samochodach, których powinno się stosować tylko 5W20 (zmienia się lepkość przy wyższych temperaturach), dlatego jak kolega zalał 5W30 zamiast 5W20, wtedy przy ok 90stopniach ten olej jest po prostu rzadszy i może go więcej spalać :–):
http://www.ehow.com/info_12095645_happe ... -5w20.html
pozdro
od początku jeżdżę na mobilu – full syntetyk super 3000xe 5w-30 , wymieniam co 10-12 tysi .
w PL najbardziej rozsądny bedzie o lepkości 5w40 , ale trzymam sie zaleceń producenta.
od wymiany do wymiany NIC NIE dolewam!!!
na tym oleju możesz zniszczyć silnik – sa to oleje dużo rzadsze w konsystencji i tym samym nasza konstrukcja nie jest do tego przystosowana. Stosowanie takiego oleju jest wymagane w silnikach wykonanych na innych luzach montażowych i innych materiała współpracujących...
w PL najbardziej rozsądny bedzie o lepkości 5w40 , ale trzymam sie zaleceń producenta.
od wymiany do wymiany NIC NIE dolewam!!!
Dranet napisał(a):Ten Castrol jest do silników EcoBoost, samochód niby mniej pali wachy, jak jest zalany tym olejem :–)
na tym oleju możesz zniszczyć silnik – sa to oleje dużo rzadsze w konsystencji i tym samym nasza konstrukcja nie jest do tego przystosowana. Stosowanie takiego oleju jest wymagane w silnikach wykonanych na innych luzach montażowych i innych materiała współpracujących...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9