Strona 1 z 2

Olej w skrzyni, dyfrze i silniku

PostNapisane: 19 paź 2013, 12:49
przez drout
Mam pytanie czy wymienia się olej w skrzyni biegów?? Jeśli tak to po jakim przebiegu i jaki olej zalac??

PZDR dziękuję za uwagę

Re: Olej w skrzyni

PostNapisane: 21 paź 2013, 11:06
przez Damiano
Książka serwisowa nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni...
Ja tydzień temu właśnie wymieniłem (podmieniłem). Wg instrukcji do skrzyni wchodzi 7l oleju. Po odkręceniu korka zlewowego wyleciało ok 3.5 – 4 litry, które uzupełniłem świeżym olejem (a że miałem 7l nowego oleju, czynność powtórzyłem) . Olej który zleciał był niemal czarny (przebieg 36 tys mil) :D
Instrukcja zaleca olej Mazda Genuine JWS 3309. Taki olej w EU jest niedostępny. Także zalałem innym JWS 3309, w moim rzypadku był to MIllers Oil.
O wymianach oleju w skrzyni jest sporo na forum http://www.mazdas247.com – tam zalecają wymiane co 30 tys mil;)
P.S. Oczywiście zaleca się przy wymianie oleju wymieniać też filtr oleju który jest w skrzyni. Cena filtra 500 zl. Trzeba oczywiście odkręcić miskę olejową ;) Ja pierwszą podmiankę zrobiłem bez wymiany filtra, tym bardziej że instrukcja nie przewiduje nawet wymiany oleju... Zresztą na amerykańskim forum też nic nie piszą o tym filtrze :]

PostNapisane: 21 paź 2013, 13:07
przez drout
Dzieki za odpowiedz, czyli wymienie sobie dla spokoju. I jeszcze czy wymienia sie w tylnym dyfrze? W subaru wymieniam co 60kkm

PostNapisane: 22 paź 2013, 22:15
przez Damiano
Tak. Przy jeździe głównie na krótkich odcinkach co 30 tys mil, w innych przypadkach chyba co 45 ;) Ja wymieniałem przy 30 :]

PostNapisane: 26 paź 2013, 11:10
przez drout
A jaki olej do dyfra?

No i jescze zapytam o olej do silnika czy mobil 1 5w30 bedzie dobry?

A jest jakis bagnet do sprawdzenia ilosci oleju w skrzyni biegow?

Delikatnie mi szrpie przy przejsciu na d z n. Natomiast przy r nima szrpniecia. I zauwazylem ze przy redukcji z 5 na 4 jest delikatne szarrpniecie w innych konfiguracjach brak szarpniec. Podejrzewam ze olej nie byl nigdy zmieniany skoro producent nie zalecal.

Dopisano 26 paź 2013, 11:11:

A jeszcze pytanie gdzie zakupic najlepiej ten filtr do skrzyni? Aso czy moze gdzies indziej

PostNapisane: 27 paź 2013, 14:36
przez Damiano
Filtr powinien być na allegro, a jak nie to polecam mazparts. pl ;)

Bagnet skrzyni biegów jest pomiędzy akumulatorem a puszką rezonansową od dolotu, powinienieś znaleźć. Z tego co czytałem wersje US od 2011 już nie mają bagnetu, po to żeby poziom oleju można było sprawdzić tylko w serwisie... :D

Do dyfra: olej API Service GL-5 (SAE 80W-90) – ja kupiłem Millers Oil (wchodzi 1 litr).

Do silnika leje Amsoil 5w20 (jaki zalecają w US). Wiem, że w EU leje się 5w30. Na początku zalałem Shell Helix ultra extra 5w30, ale musiałem dolewać ok 1l/ 5 tys km (jezdze na LPG). Zalałem więc 5w20 Amsoil. Dolewam obecnie ok 0,5l/ na 10 tys km. :D

Pozdr :]

PostNapisane: 27 paź 2013, 20:31
przez drout
Super, dzięki za info. Biorę sie powoli za te płyny ustrojowe

[Usunięte]

PostNapisane: 29 paź 2013, 17:24
przez SEBAJWACH
PostTen post został usunięty przez Josh 3 maja 2014, 00:28.
Powód: Kopia w http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=284&t=72780

PostNapisane: 24 paź 2014, 14:06
przez rychol84
Ja również zalałem Amsoil 5w20.
Dolewać muszę ale jakoś niezbyt często. Nawet nie zwracam uwagi ile i jak często, raz na kilka miesięcy mi się zdarzy dolać. Mam jednak pytanie...Amsoil zrobił się delikatnie czerwony, nie powiem, że rdzawy ale bardziej czerwony. Czy u kogoś też Amsoil zmienia kolor?

Re: Olej w skrzyni, dyfrze i silniku

PostNapisane: 30 paź 2014, 21:34
przez cinek78
co to jest za olej ten amsoil??? minerał . semi , czy full syntetyk? Pytam , bo od nowości trzymam silnik na mobilu 5w-30 , ale rano przez chwile na zimnym silniku klikają mi samo-regulatory zaworów – na obcojęzycznych forach znalazłem, że przy tym oleju tak jest i trzeba się nauczyć z tym żyć , tyle że jestem cholernym pedantem i mnie to najnormalniej wkur.. <cisza> . Dlatego chce spróbować takiego oleju jak producent zaleca , czyli 5w-20 , ale nie mogę znaleźć jaki to olej. W ks. serwisowej jest oznaczenie: SAE, ILSAC GF-4/GF-5 – które mi nic nie mówi.
Znalazłem olej motula – taki:
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... 25b-5w20?f[application]=139&f[range]=25&f[viscosity]=634

ale czy on jest właściwy???

Mam jeszcze jedno pytanie : czy samoregulatory zaworów posiadają możliwość regulacji mechanicznej?? – wiem że niektóre auta mimo samoregulacji, wymagają np. co 100tysi regulacji mechanicznej samoregulatorów...

PostNapisane: 16 lis 2014, 13:37
przez Damiano
rychol84 napisał(a):Mam jednak pytanie...Amsoil zrobił się delikatnie czerwony, nie powiem, że rdzawy ale bardziej czerwony. Czy u kogoś też Amsoil zmienia kolor?


Witam :)
U mnie Amsoil też zmienia trochę kolor, ale jest taki brązowo – bordowy, na pewno nie czerwony :D
Pozdr.

Re: Olej w skrzyni, dyfrze i silniku

PostNapisane: 16 lis 2014, 19:55
przez cinek78
stoi i czeka... najnowsze wydanie motula do "amerykańców" 5W-20 . Mam jeszcze 2 tysie do wymiany – zobaczymy jak się sprawdzi...

PostNapisane: 13 maja 2016, 09:47
przez Mariusz29

PostNapisane: 29 maja 2016, 10:56
przez Damiano
Z dwóch wymienionych brałbym Ravenola.
U siebie zmieniłem na Millersa ;)

Re: Olej w skrzyni, dyfrze i silniku

PostNapisane: 22 wrz 2016, 10:53
przez mimuch
Co serwis to inny olej leje do automatu.
Napisłem w kilka miejsc (ASO) i inne, odpisali różnie:
1. ASO Szczecin – Dexelia M III
2. Mazparts – TOTAL FLUIDE XLD FE cena za 1l to 45PLN
3. Fox Rzeszów – Dexelia ATF M V – 49zł/l.

I bądź tu mądry.

PostNapisane: 13 sty 2017, 12:53
przez kozik24
Jak na razie wszysko (silnik, reduktor i mechanizm różnicowy) mam zalany Revenowlem więc i skrzynie nim zaleję <oczko>

Wcześniej lałem Dexelie 5W30 ponieważ tak mi zostało po M6 i trochę jej dolewałęm w CX9, tak na ok 15tyś 2L (inastalacja LPG). Od nie dawna zalałem Revenolem 5W20 i zobaczymy jak będzie.

PS. Jak już Mazda jeździ na Revenolu to Tico na Venolu :D

Re: Olej w skrzyni, dyfrze i silniku

PostNapisane: 14 sty 2017, 18:57
przez Mariusz29
http://allegro.pl/olej-total-fluide-xld ... 14646.html Jednak zastosowałem ten specyfik według wszelkich prawideł jest ok... :D

Re: Olej w skrzyni, dyfrze i silniku

PostNapisane: 31 mar 2017, 12:14
przez Kolbi
Witam,

Czy ktoś zalewał silnik 3,7 CX9 tym olejem: MANNOL ENERGY ULTRA JP 5W20?
Opisany, że do samochodów azjatyckich i amerykańskich.
Cena jest poniżej 20 zł za litr, wiem że wydaje się dziwnie tani i pewnie tym odstrasza.

PostNapisane: 2 kwi 2017, 14:44
przez szop555
Ja leje mazda dexelia ultra 5w30 – koszt 5 litrów 118 zł, najlepsze z tego jest że ten dedykowany olej dla mazdy jest produkcji Totala:) Tak więc Total o tej samej specyfikacji spełnia te same normy.
Polskie ASO zaleca 5w30 mimo tego że na naszych korkach wlewowych jak byk jest napisane 5w20:) i silnik jest amerykańska konstrukcją forda.
Ja tam leje nadal to samo co było lane od początku tak więc pozostałem wierny dexelii, a różnica 20 zł na bańce raz w roku nie robi mi żadnej różnicy.

Jeżeli klasa lepkościowa Mannola ( 5w20) i jakościowa ( SN, GF5) są takie same jak innych producentów to po co przepłacać? Jeżeli jeździsz dużo i cena oleju robi różnicę szukaj tańszego który łapie się w odpowiednich normach i tyle.

PostNapisane: 8 kwi 2017, 20:40
przez Mariusz29
Ja leje Mobila 5-30 i jest git zero dolewek