Regulacja luzów zaworowych

Postprzez rafik85 » 8 lip 2019, 15:35

henex1980 napisał(a):Nie odbije. Chyba. . .Zreszta po co komentowac Twoj wpis jak Ty nawet swiec nie wymieniasz.

A po co skoro były dobre? Auta palily bez problemu i gladziutko silniki pracowały. Ja szanuję swoją kasę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez henex1980 » 8 lip 2019, 20:03

Mimo lekkiej paranoi proponuje skończyć te przepychanki. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez henex1980 » 27 sie 2019, 14:37

Co ciekawe mam informację z serwisu że mazda nie ma zaleceń co do kontroli i regulacji luzu zaworowego. Nie ma żadnej wzmianki o tym. Przypomina to problemy z transferem który w dużej mierze ulega awarii przez brak wymian oleju. Również mazda ma dożywotnie płyny:) Do pierwszej awarii. . .:)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Nix2 » 16 wrz 2019, 23:01

Nie chce mi się wierzyć, że jakikolwiek producent mógłby NIE przewidywać kontroli luzów
przy braku hydraulicznej kompensacji luzów...
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Postprzez matylda » 17 wrz 2019, 12:33

Mnie to nie dziwi. ;–)
Producent nie zaleca także wymiany oleju w skrzynce transferu. Przecież nie chodzi o to, aby samochody jeździły długo i bezawaryjnie. Mają się zepsuć, rozsypać i mamy kupić nowe.
Użytkownik ma rozum i może z niego korzystać lub zaufać producentowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Nix2 » 17 wrz 2019, 13:53

Ok, a czy dla tego silnika lub Cx9 z tym silnikiem ( bo to jest silnik od Forda pożyczony) istnieje w ogóle plan obsługowy ?

Ma ktoś i mógłby wkleić ? Interesuje mnie np. harmonogram wymiany świec zapłonowych.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Postprzez Remus1980 » 21 sty 2021, 10:57

Cześć,

Z góry proszę o konkrety. CX9 – 2008r. 3.7 FWD. Przebieg 190K z czego 130k już na gazie.
Luzy zaworowe nie były nigdy sprawdzane. Silnik chodzi równo, nie klekota.
Czy sprawdzać? Jeżeli tak to jaki warsztat polecicie na terenie śląska.

Dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2020, 14:25
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda CX9 FWD
3.7 LPG
2008

Postprzez Dranet » 21 sty 2021, 11:03

Remus1980 napisał(a):Cześć,

Z góry proszę o konkrety. CX9 – 2008r. 3.7 FWD. Przebieg 190K z czego 130k już na gazie.
Luzy zaworowe nie były nigdy sprawdzane. Silnik chodzi równo, nie klekota.
Czy sprawdzać? Jeżeli tak to jaki warsztat polecicie na terenie śląska.

Dzięki


Siema.
Ja sam sobie sprawdzam, prosta robota, ale trzeba ściągnąć parę zabawek z góry silnika, szczelinomierz w dłoń i pomiar.
Mazvagtech2 z Mysłowic zna się na tych silniczkach, to chyba gdzieś na Śląsku :–)
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez kaczkalolo » 30 sty 2021, 11:03

Witajcie
Czy znacie jakiś warsztat polecany w okolicach Rzeszowa do regulacji luzów??? Niestety u mnie chyba jest na to czas bo jak zimny to slychac juz stukanie itd...
Początkujący
 
Od: 9 sty 2021, 11:14
Posty: 3
Auto: CX-9 2014 AWD

Postprzez henex1980 » 21 gru 2022, 10:02

Jestem na etapie wymiany rozrządu oraz pompy. Luz na wydechach to 0,33 0,35. Jest sens ściągać wałki i szlifnąć trzonek szklanki pod górny wymiar czyli 0.40mm? Czy dać sobie spokój? Jeszcze mam pytanie. Czy aby wymienić dostać się do szklanki wystarczy odkręcić sam wałek? Nie ma konieczności ingerencji w łańcuch główny rozrządu? Rozumiem że tylko graty z góry i dekle do ściągnięcia i można w każdej chwili ten luz zrobić?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Dranet » 22 gru 2022, 01:19

henex1980 napisał(a):Jestem na etapie wymiany rozrządu oraz pompy. Luz na wydechach to 0,33 0,35. Jest sens ściągać wałki i szlifnąć trzonek szklanki pod górny wymiar czyli 0.40mm? Czy dać sobie spokój? Jeszcze mam pytanie. Czy aby wymienić dostać się do szklanki wystarczy odkręcić sam wałek? Nie ma konieczności ingerencji w łańcuch główny rozrządu? Rozumiem że tylko graty z góry i dekle do ściągnięcia i można w każdej chwili ten luz zrobić?


Siema.
Henex, nie dziaduj, jak już robią Ci rozrząd i pompę, to zrobią Ci również regulację luzów.
Chyba że sam robisz to co innego :–)
Ja reguluję sam zaworki, ostatnio w tej starej dostałem błąd jakiś nr związany z wypadaniem zapłonów na cyl. nr 5 = niedomykanie się zaworu = zmniejszenie szczeliny między wałkiem a szklanką.
Co zrobiłem ? otworzyłem dekle, sprawdziłem luzy, faktycznie luz 0,25 czy coś koło tego.
Sprawdzasz na wylotowych, luzujesz wałek i wyciągasz szklankę, szlifujesz grzybek, sprawdzasz mikrometrem, zakładasz, sprawdzasz luz, jak jest OK to basta.
Błąd zniknął, jeżdżę dalej i jestem happy :–)
Wymiana pompy – boisz się że padnie ? ile masz przebiegu ?
Jazda Mazdą CX-9 z tym silnikiem to jak jazda z bombą zegarową, co z tego że łańcuch wymienia się co 250 kkm, jak pompa może zdechnąć o wieeeele km wcześniej :–)
Apropos, znasz kogoś kto robi wymianę pompy w normalnej cenie ? Wiem ile to mniej więcej kosztuje razem z rozrządem :–)
Aaa dobra znalazłem Twój wątek nt. rozrządu, thx.

Pozdro
DD
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez zadra » 22 gru 2022, 08:08

Dranet napisał(a): luz 0,25 czy coś koło tego

0,25mm chyba nie jest jakimś tragicznie skrajnym wynikiem ?
Nie znam zaleceń dla Waszego silnika, ale gdybyś miał 0,15 czy 0,05 to wypadanie zapłonów uznałbym za efekt zmniejszonych luzów, ale dla 0,25 to mi nie pasuje..
Ale może tak jest w tych nowoczesnych mazdowych silnikach..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez henex1980 » 22 gru 2022, 09:08

Nie to chce dziadować. Pytam o ewentualne późniejsze korekty z luzem bo teraz niby jest okazja ale jestem bez auta od 3 grudnia i pasuje auto odebrać. Nowe szklanki są dostępne w 56 rozmiarach z Fox Rzeszów. Nie wszystkie od reki. 3 dni do 2 tygodni więc jakbym miał teraz robić luz to tylko szlifniecie trzonka przez gościa który ogłasza się na olx i ponoć robi to porządnie. 2 dni robocze i szklanki zrobione ale patrząc na luz u mnie nie jest to pilne. 0.33 0.35 na wydechu to raczej dobry wynik patrząc na przebieg 320tys. Z tego na gazie max 40tys. Wiesz,gość który mi to robi mówi a może by się szarpnąć i obrobić głowice? Ma to sens ale jak już było opisane na forum to idzie w spore koszty. Same śruby głowic to 500zl, uszczelki głowic kolejne 500zl. Obróbka u mnie to 600-700zl za sztukę więc robi się 2500zl a gdzie koszty jakie ponosisz przy zakupie rozrządu,pompy,uszczelek dekli, simering wału,olej,płyn i pewnie jeszcze coś wyjdzie po drodze. W moim przypadku jeszcze robocizna. Patrzę na auto z perspektywy kilku lat. Jeżdżąc 15tys rocznie to dobije 400tys w 5lat. Wtedy nie będę się przejmował luzem,pompa i w ogóle autem. Jeżeli korekta luzu wymaga jedynie poluzowania walka , odchylenie go i wyciągnięcie szklanki to sam jestem w stanie to zrobić a jak wiadomo jak będzie ciasno to człowiek się powinien zorientować czy po błędach czy nierównej pracy silnika. Zmierzenie kompresji i już wiadomo. Inna była by sytuacja gdyby teraz pomiar był po za oczekiwanym wymiarem 0.30/0.40 a nie jest.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Dranet » 22 gru 2022, 11:07

zadra napisał(a):
Dranet napisał(a): luz 0,25 czy coś koło tego

0,25mm chyba nie jest jakimś tragicznie skrajnym wynikiem ?
Nie znam zaleceń dla Waszego silnika, ale gdybyś miał 0,15 czy 0,05 to wypadanie zapłonów uznałbym za efekt zmniejszonych luzów, ale dla 0,25 to mi nie pasuje..
Ale może tak jest w tych nowoczesnych mazdowych silnikach..


Zadra Mazda CX-9 2007 – 2015 ma silnik Forda, taki sam jak do Mustangów idą, 3.5 i 3.7 V6 – to jest tak stara konstrukcja jak świat i prosta jak budowa cepa :–)
SkyActive to co zupełnie coś innego w nowszych CX-9 ale i tak idzie to zagazować hehe.
nie pamiętam w sumie ile miałem mogło być faktycznie 0,15, błąd wypadania zapłonów świadczy o niedomykaniu się zaworu = nie trzymaniu kompresji, wystarczyło podszlifować grzybek i cacy.

Pozdro

Dopisano 22 gru 2022, 11:18:

henex1980 napisał(a):320tys


Jeździłeś tym autobusem głównie na benie ? :-O i dopiero 40 kkm zrobiłeś na LPG, to gratuluję.
Jeśli do tej pory wytrzymałeś na benie to nie trzeba było zakładać podtlenku !! ??
Po co masz mieć problemy ?
LPG w każdym samochodzie = prędzej czy później problemy z silnikiem o ile of kors nie będziesz dbał i pilnował żeby gniazda nie wypaliło ;–)
Na razie nie przejmuj się szczeliną na wylotowych, ale założę się, że za 20kkm jazdy na LPG będziesz musiał już robić korektę.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez henex1980 » 22 gru 2022, 12:40

1 właściciel jeździł na benzynie do 280tys. Gaz ja zakładałem. Mam kolegę który ma serwis staga od 18lat powiedział że jak zrobię 150tys na gazie to mogę brać się za luz a nie teraz. Wiec miał rację. 320tys nalotu i na wydechach mam od 0.33mm do 0.36. Dokładnie takie wyszły pomiary więc raczej za 20tys nie siadzie do 0.15 czy nawet 0.25. Luz nie ważny teraz, czekam na info z serwisu czy auto pali, jeździ i mam nadzieję że wszystko będzie ok.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez zadra » 22 gru 2022, 22:54

Dranet napisał(a):mogło być faktycznie 0,15,

to mnie bardziej przekonuje :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez henex1980 » 22 gru 2022, 23:28

Mycie gratów z góry, miski olejowej. Jedno zalanie olejem godizna pracy i kanał. Druga banka oleju i zrobiło się czystko. Teraz zalany właściwym olejem i mam obserwować czy zmieni zabarwienie i konsystencję ale już powinno być ok. Myślę zrobić 2tys km i znowu zmiana Auto bez błedów, jedzie lepiej niż przed awaria. Cichutko od strony rozrzadu. Robocizna miłym zaskoczeniem bo tylko 1200zł. Trochę było kombinacji z kołem pasowym ale reszta poszła elegancko. Nowe świece Denso. Co dziwne świece Motorcrafta po 40tys do wymiany. Mam nadzieje że kolejne 100tys bez większych atrakcji. Stara pompa nie tyle złapała luz osiowy czy puściły uszczelniacze co zatarlo się łożysko i zębatka ciężko się obraca. Wrzucę fotki rozrządu na forum.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9