Pompa wody,wymiana profilaktycznie?

Postprzez henex1980 » 6 maja 2019, 14:35

Proszę Was o radę. Czy te usterki z pompą wody są częste w mazdzie? Cos tam na hjednym forum wyczytałem że to kwestia czasu jak płyn pójdzie w olej? Miał ktoś problem z tym u siebie? Czy zbytnio się nie przejmować i ewentualnie kontrolować stan płynu o oleju.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez matylda » 8 maja 2019, 05:09

Pierwsze słyszę o takich przypadkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Dranet » 8 maja 2019, 10:58

Siema.
Pompę wody masz przecież na łańcuchu ... a łańcuch ponoć się wymienia po 250 kkm. Ale nie znam nikogo jeszcze kto to wymieniał.
A przy okazji wymiany można ruszyć pompę.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 9 maja 2019, 07:25

Czytaj głupoty nadal,zrobiłem cx9tkami z pół bani i pierwsze słyszę o pompie wody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez henex1980 » 9 maja 2019, 17:39

Racja,czytałem inne znane tutaj forum mazdy i tam coś napominają o tym problemie.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez rafik85 » 9 maja 2019, 20:59

Wymień też profilaktycznie łańcuch,konwerter i szybę czołową.I teraz napisz to na tym drugim forum że na tym pisali że są problemy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez kafi » 14 maja 2019, 20:06

Panowie prosze o troche pokory......

Znane są przypadki cieknącego uszczelnienia z pompy wody,i nieprawdą jest że są one odosobnione Wystarczy troche poszukac proponuje wpisac w wyszukiwarke "mazda cx 9 water pump failure",a znajdziecie potrzebne info.
Niestety usytuowanie pompy nie jest zbyt przemyślane i w przypadku cieknącego uszczelnienia woda spływa wprost do misy olejowej.
Niezauważenie w czas ubytku płynu bądź emulsji w oleju skutkuje zatarciem silnika.
Wg manuala żeby wymienić łańcuchy i pompę niezbędne jest wyciągnięcie silnika co jest nieprawdą.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 01:47
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 BL 1.6 benz

Mazda CX9 2015

Postprzez rafik85 » 14 maja 2019, 22:28

Jak sprawa wygląda procentowo w cx9?przy jakich przebiegach?Ja miałem 3szt cx9 zrobiłem setki tysięcy km i nie miałem takich problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez kafi » 15 maja 2019, 12:23

Nie znam statystyk dziele się wiedza uzyskana od innych użytkowników.
To ze ktos przejechal iles tam km i nic sie nie stalo nie oznacza że w innym przypadku moze byc nieco inaczej.Patrz moj przyklad ...Salonowa CX9 pierwsza skrzynka rozdzielcza 28 tys km,,druga wraz ze skrzynia biegow 76 tys km .Naprawione w ramach gwarancji..Teraz blisko 156 tys i nic zlego sie nie dzieje.
Ci sami kierowcy ten sam serwis..
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 01:47
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 BL 1.6 benz

Mazda CX9 2015

Postprzez henex1980 » 20 maja 2019, 22:39

To ze 1 raz slyszysz o pompie to nie znaczy ze tego problemu nie ma.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez rafik85 » 18 cze 2019, 13:51

Wymień też piasty,silniczki w drzwiach i wzmacniacz bose jeśli masz,gdzieś czytałem że komuś się to zepsuło :D nie siejcie panowie strachu.Naprawdę uważam że cx9tkami zrobiłem chyba najwięcej w pl więc mam jakieś doświadczenia z eksploatacji.3 auta,z 3ch różnych roczników,3 różne serwisy

Dopisano 18 cze 2019, 12:52:

kafi napisał(a):Nie znam statystyk dziele się wiedza uzyskana od innych użytkowników.
To ze ktos przejechal iles tam km i nic sie nie stalo nie oznacza że w innym przypadku moze byc nieco inaczej.Patrz moj przyklad ...Salonowa CX9 pierwsza skrzynka rozdzielcza 28 tys km,,druga wraz ze skrzynia biegow 76 tys km .Naprawione w ramach gwarancji..Teraz blisko 156 tys i nic zlego sie nie dzieje.
Ci sami kierowcy ten sam serwis..

Bo za pierwszym razem powinni wymienić kpl transfer ze skrzynią a nie założyli nowy transfer do podjechanej skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez rafik85 » 1 kwi 2020, 18:16

Koledze właśnie padła pompa, olej w płynie jak przy padniętej uszczelce pod głowicą, przy przebiegu 284kkm. Zamówił z łebaja 450zł z przesyłką. Zaczęliśmy wymieniać wczoraj i skończyliśmy dzisiaj. Stara miała luz na ośce i tamtędy przedostawał się płyn. Dostęp tragedia ale silnika nie wyjmowaliśmy. Pracowaliśmy oczywiście w maseczkach :) Poszedł nowy rozrząd żeby później w razie czego nie rozbierać 2 razy.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez henex1980 » 3 maja 2020, 09:23

Nic dziwnego że pompy padają tylko cały problem w cx 9 i całej reszcie fordowskich duratecow 3.5 3.7 że ta pompa robi szkody w silniku bo płyn idzie do oleju. Z Twojego opisu wynika że olej dostał się do płynu. Prace wykonaliście wspólnie, ciekawe ile taka usługa u mechaników może kosztować? Jak sądzisz? Ile godzin wam zeszło? Czyli nie potwierdzasz że płyn dostaje się do oleju?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez rafik85 » 15 maja 2020, 18:34

Jak już padnie to leci płyn przez uszczelniacz i często mylone jest z uszczelką pod głowicą. Jak już miesza płyn z olejem to wskazówką jest grzechot w rozrządzie, to pompa z luzem na ośce.Sztuka w porę to wyłapać bo jak nie to z silnika koooopa złomu. 9 godzin roboty bez wyjmowania silnika, myślę że warsztat wziąłby 1500zeta. Potrzebne blokady.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez henex1980 » 24 maja 2020, 11:25

Jakieś konkrety. Dzięki. Zastanawiam się jaki odsetek cx9 a raczej wszystkich duratecow 35/37 borykało się z taką usterka i ciekawe od czego zależy że jedna pompa służy 350tys a druga padła przy 100tys.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez rafik85 » 27 maja 2020, 00:30

Różne rocznik ten sam problem więc słabe komponenty odpadają. Może klimat i styl jazdy.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez emsaj » 19 cze 2020, 19:17

Witam. Mógłbyś podać jakie części (oprócz pompy) potrzeba do wymiany tylko pompy bez zmiany rozrządu i gdzie można kupić blokady do tego silnika?
Początkujący
 
Od: 22 paź 2019, 09:19
Posty: 1
Auto: CX-5 2017

Postprzez MKamilS » 12 sie 2020, 17:57

A jak wyłapać ze to pompa ?? Dzisiaj zobaczyłem ze gdzieś znikl mi płyn chłodniczy. Pod korkiem masła nie ma... kopcić nie kopci.... grzać nie grzeje się... na bagnecie masła również nie ma...

Dopuszczam jeszcze ze może chłodnica się rozszczelniła... ale to muszę do mechanika zawieść zz
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2019, 07:51
Posty: 98
Auto: Mazda cx9 2010 EU Biała perła :)

Postprzez rafik85 » 12 sie 2020, 19:05

Blokady są na alledrogo. Dodatkowo masa uszczelniająca np Reinz do pokrywy rozrządu i tyle. Kilka kluczy i dużo cierpliwości jeśli chcesz wymieniać bez wyjmowania silnika :)
Jeśli pompa to będziesz miał płyn w oleju.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Michał Szelest » 23 paź 2020, 09:18

Ja właśnie jestem po wymianie pompy. Miałem niesamowitego farta!
Zupełnie przypadkiem spod maski poczułem zapach płynu chłodniczego. Maska w górę i kontrola ilości płynu w zbiorniku. Jest poniżej minimum. Pomyślałem że gdzieś leci z wężyka albo co? Okazało się że płyn wylatuje przez mały otwór w bloku silnika, ledwo widoczny zaraz za alternatorem. Ten otwór to kanał zrzutu wody gdy puści jeden z uszczelniaczy pompy. Jak puści drugi to woda leci do oleju.
No cóż auto do mechanika i do roboty.
Okazało się, że pompa jest w tragicznym stanie. Miałem farta bo jeszcze jeden przejechany km i silnik do wyrzucenia. Pompa dosłownie zmielona w pył. W załączniku przesyłam wam zdjęcia rozebranej pompy.
Auto ma przejechane 78 tyś km. Tak. Taki mały przebieg ma moja cx9 z 2015 roku.
Koszt części 1700 zł a w tym:
oryginalna pompa wody
siemering koła pasowego – trzeba wymienić
uszczelki do pokryw zaworów
oryginalny płyn chłodniczy
Dodatkowo dwa razy płukanie silnika nowym olejem bo woda poszła do oleju.

Pompa wody w tych silnikach to tykająca bomba! Totalna porażka producenta silnika. Uszkodzenie pompy następuje w sposób nieprzewidywalny i bardzo szybki niezależnie od przebiegu auta. Nie ma żadnych oznak tuż przed awarią. Na sam koniec jazdy na starej pompie zauważyłem że silnik zaczyna tracić jakby moc. Mechanik mi powiedział że luz na pompie był tak duży że przestawiały się fazy rozrządu. I faktycznie efekt taki był. Zrobiłem filmik jak jest luźna oś pompy. To trzeba zobaczyć.
Załączniki
IMG_4514.jpg
IMG_4516.jpg
Początkujący
 
Od: 21 sie 2019, 19:03
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda CX9 3,7 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9