To mój pierwszy wątek, więc proszę o wyrozumiałość. Od razu zaznaczę, że w sprawach tech-mech jestem kompletnym laikiem. Interesuje mnie kwestia uciekania prądu z akumulatora w czasie spoczynku auta.
Z tego, co ustaliłem dopuszczalne obciążenie aku w tym czasie nie powinno przekraczać 50mA,
co daje możliwość podtrzymania życia różnej "elektroniki" w aucie. W mojej świeżo zakupionej CX-9-tce multimetr w spoczynku wskazuje 80-90mA, co wzbudziło moją czujność. Mam nowy aku o poj. 64 Ah. Dodatkowo zastanawiam się jak można zminimalizować w/w zużycie. Wiem, że należałoby skontrolować ubytek prądu wyciągając kolejno bezpieczniki. Drugi pomysł to odłączenie tego pilota do otwierania bramy znajdującego się przy lusterku wew. i z nim połączonego. Nie wiem czy rozłączenie tego urządzenia
da znaczącą oszczędność prądu na postoju i czy nie wyłączy to funkcji fotochromatyczności (ale słowo
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
Z góry dziękuję za wszelkie pomocne informacje.