Siema !
I stało się.
Wymieniłem silnik w mojej Madzi z 3.5 na 3.7, ECU oraz wiązka kabli została stara.
Na razie przejechałem ok. 300 km i jest OK, tzn. nie wywala mi żadnych błędów itp.
W załączniku screen z hamowni, wyszło trochę mało KM i Nm.
Macie może wykresy swoich Mazdeczek ?
Gdzie zrobić upgrade oprogramowania z 3.5 do 3.7 ECU ? Gdzie zrobić tuning ?
Z tego co wiem, do sterownika trzeba się dobierać poprzez lutowanie gdzieś w ECU czegoś i tyla.
Dzwoniłem do kilku tunerów w wielkim mieście Wa-wa ale oczywiście każdy robi wielkie oczy na ten silnik :–)
Pozdro !
CX-9 po wymianie silnika z 3.5 na 3.7 osiągi na hamowni.
Strona 1 z 1
to tak "padło" trochę tych koni...
Jak interesowałem się ściągnięciem blokady prędkości , to jedyna firmę mającą pojęcie o tych modelach znalazłem w DE , ale już nie mam ich w zakładkach , także musiałbyś poszukać na necie... Dość drogo chcieli ( chyba 4 tysie)...
Jak interesowałem się ściągnięciem blokady prędkości , to jedyna firmę mającą pojęcie o tych modelach znalazłem w DE , ale już nie mam ich w zakładkach , także musiałbyś poszukać na necie... Dość drogo chcieli ( chyba 4 tysie)...
Hej.
Thx za odpowiedź.
W sumie nigdzie na sieci nie znalazłem podobnych wykresów żeby sobie porównać z moim (nawet na eng. stronach).
Hamowaliście przypadkiem swoje CX-9 ? Ciekaw jestem ile Wam wyszło :-P
Pozdr
DD
Thx za odpowiedź.
W sumie nigdzie na sieci nie znalazłem podobnych wykresów żeby sobie porównać z moim (nawet na eng. stronach).
Hamowaliście przypadkiem swoje CX-9 ? Ciekaw jestem ile Wam wyszło :-P
Pozdr
DD
jedna rzecz mnie zastanawia na tym Twoim wykresie – w okolicach 3-4 tysi nie masz "uderzenia" mocy . Może Ci wariator od faz rozrządu nie działa??? Tam powinien być znaczny wzrost mocy...
Siema.
No właśnie dlatego przydałby się wykres z innej CX-9 dla porównanie, szkoda że nie zrobiłem przed wymianą silnika, tylko dopiero po wymianie, miałbym porównanie.
Faktycznie po wymianie silnika jak daję buta / w palnik w zakresie obrotów ok. 3000 – 4000 obrotów słyszę dziwny świst wydobywający się właśnie z nowego silnika :–) dokładnie tam gdzie jest moduł zmiennych faz ...
To się naprawia ?
W starym nie miałem czegoś takiego.
Nagram i wrzucę na neta w wolnej chwili.
Oczywiście nie jest to świst zasysanego lewego powietrza, bo sprawdzany był pod tym kątem.
I to pewnie jest to o czym piszesz Cinek ! :–)
Przecież komputer mam z silnika 3.5 a tam wbite są inne wartości dla VVT niż dla 3.7 :–) stąd zdechło tyle koni.
Na razie znalazłem w Leżajsku firmę, która może mi to zmienić. Szykuje się wyjazd na dzionek.
Thx
Pozdr
DD
No właśnie dlatego przydałby się wykres z innej CX-9 dla porównanie, szkoda że nie zrobiłem przed wymianą silnika, tylko dopiero po wymianie, miałbym porównanie.
Faktycznie po wymianie silnika jak daję buta / w palnik w zakresie obrotów ok. 3000 – 4000 obrotów słyszę dziwny świst wydobywający się właśnie z nowego silnika :–) dokładnie tam gdzie jest moduł zmiennych faz ...
To się naprawia ?
W starym nie miałem czegoś takiego.
Nagram i wrzucę na neta w wolnej chwili.
Oczywiście nie jest to świst zasysanego lewego powietrza, bo sprawdzany był pod tym kątem.
I to pewnie jest to o czym piszesz Cinek ! :–)
Przecież komputer mam z silnika 3.5 a tam wbite są inne wartości dla VVT niż dla 3.7 :–) stąd zdechło tyle koni.
Na razie znalazłem w Leżajsku firmę, która może mi to zmienić. Szykuje się wyjazd na dzionek.
Thx
Pozdr
DD
zdawaj relację – przyda się potomnym gdzie uderzać na zmiany softu...
Przy okazji spytaj się jegomości , czy są w stanie zmienić programowo:
– wyłączenie sond lambda
– usunięcie blokady prędkości
– przesunięcie np. do 2800 załączania wariatorów wałów rozrządu ( są sterowane olejem który z kolei jest dostarczany poprzez zawór nadzorowany przez ECU... )
Przy okazji spytaj się jegomości , czy są w stanie zmienić programowo:
– wyłączenie sond lambda
– usunięcie blokady prędkości
– przesunięcie np. do 2800 załączania wariatorów wałów rozrządu ( są sterowane olejem który z kolei jest dostarczany poprzez zawór nadzorowany przez ECU... )
Hej !
Wczoraj byłem ponownie na hamowni, dokładnie w tej samej co ostatnio.
Okazuje się, że przybyło mi kilkanaście KM na benie, na LPG nie bardzo, ale moment jest taki sam na LPG i na PB, ciekawe.
Taki wynik mnie na razie satysfakcjonuje, chociaż oczywiście przydałby się lepszy, ale nie znalazłem nikogo, dosłownie NIKOGO w PL, kto podjąłby się tuningu mojej CX-9.
Najciekawsze jest to, że ostatnio sprawdzam sobie osiągi w Torque Android, wczoraj po lekkich modach na LPG – dodanie głównie 10% na plus na TIP-IN, czyli podczas max przyspieszania zwiększa dawkę wtryskiwanego LPG, wynik 0-100 km/h = 7,45 sekundy ! :–) Całkiem nieźle jak na taki autobus.
Potwierdza się informacja z grup, że CX-9 nie ma 10 sec. do setki tylko o wiele mniej.
Robiłem kilka pomiarów Torque-m, za każdym razem wychodzi od 7,5 – 8,5 sec. :–)
W załącznikach screenshoty.
Jak tam u Was osiągi ?
Pozdro
Wczoraj byłem ponownie na hamowni, dokładnie w tej samej co ostatnio.
Okazuje się, że przybyło mi kilkanaście KM na benie, na LPG nie bardzo, ale moment jest taki sam na LPG i na PB, ciekawe.
Taki wynik mnie na razie satysfakcjonuje, chociaż oczywiście przydałby się lepszy, ale nie znalazłem nikogo, dosłownie NIKOGO w PL, kto podjąłby się tuningu mojej CX-9.
Najciekawsze jest to, że ostatnio sprawdzam sobie osiągi w Torque Android, wczoraj po lekkich modach na LPG – dodanie głównie 10% na plus na TIP-IN, czyli podczas max przyspieszania zwiększa dawkę wtryskiwanego LPG, wynik 0-100 km/h = 7,45 sekundy ! :–) Całkiem nieźle jak na taki autobus.
Potwierdza się informacja z grup, że CX-9 nie ma 10 sec. do setki tylko o wiele mniej.
Robiłem kilka pomiarów Torque-m, za każdym razem wychodzi od 7,5 – 8,5 sec. :–)
W załącznikach screenshoty.
Jak tam u Was osiągi ?
Pozdro
przerabiałem temat – w DE najbliżej są chłopaki , ale kroją ok. 4,5 tysi zł. W USA jest znacznie taniej , ale nie jestem w stanie na tyle czasu oddać ECU i unieruchomić auto.
Hej.
Pomiary z CX-9 FWD, czyli w sumie wszystko się zgadza, mimo utraty tych kilkunastu KM i Nm nie jest z moją maszyną jeszcze tak źle :–)
Jedyne co muszę zmienić to pogrzebać na LPG, żeby wykres z hamowni się wyrównał i będzie hulać.
Przypominam, że jestem już po wymianie silnika z 3.5 na 3.7, a komputer został z 3.5.
Jakbym chciał bardziej modzić w ECU, to czekałaby mnie wymiana gratów LPG, bo te które mam (BRC jeden parownik tzw. cegła czarna, wtryskiwacze pomarańczowe), już mogą nie wystarczyć.
Może zmienię dolot i wylot na jakieś sportowe, zawsze parę KM więcej, ale czy to się opłaca :–).
Modzenie w silnikach bez doładowania daje niewielki przyrost mocy i momentu w stosunku do oryginału.
Pozdro
Pomiary z CX-9 FWD, czyli w sumie wszystko się zgadza, mimo utraty tych kilkunastu KM i Nm nie jest z moją maszyną jeszcze tak źle :–)
Jedyne co muszę zmienić to pogrzebać na LPG, żeby wykres z hamowni się wyrównał i będzie hulać.
Przypominam, że jestem już po wymianie silnika z 3.5 na 3.7, a komputer został z 3.5.
Jakbym chciał bardziej modzić w ECU, to czekałaby mnie wymiana gratów LPG, bo te które mam (BRC jeden parownik tzw. cegła czarna, wtryskiwacze pomarańczowe), już mogą nie wystarczyć.
Może zmienię dolot i wylot na jakieś sportowe, zawsze parę KM więcej, ale czy to się opłaca :–).
Modzenie w silnikach bez doładowania daje niewielki przyrost mocy i momentu w stosunku do oryginału.
Pozdro
Akurat wypatroszenie wydechu i dolotu daje sporo w takiej pojemności. Ja z 3.8 V6 ( inne auto) dostałem bez zmian w ECU 18 KM – czyli super...
Tylko czy CX9 jest stworzone do modów?? To typowy autosan dla rodziny- ma być cichy i wygodny...
Tylko czy CX9 jest stworzone do modów?? To typowy autosan dla rodziny- ma być cichy i wygodny...

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9