MegaZlot Ryki 2016 – wyniki konkurencji.

26-28 sierpnia 2016

Postprzez jackkpl » 30 sie 2016, 11:14

Jak powietrze ma 30 stopni, a asfalt ma 45, to ciężko o utrzymanie mocy w doładowanym aucie. Już przed startem jest 50-60 w dolocie. Myślę, że AMG wcale by lepiej nie pojechało ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez weede » 30 sie 2016, 13:29

jackkpl napisał(a):Jak powietrze ma 30 stopni, a asfalt ma 45, to ciężko o utrzymanie mocy w doładowanym aucie. Już przed startem jest 50-60 w dolocie. Myślę, że AMG wcale by lepiej nie pojechało ;)

Bardzo możliwe – nie wiedziałem, że tak ciepło było. Ile RX8 robi aktualnie w chodne dni?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez jackkpl » 30 sie 2016, 13:32

weede napisał(a):
jackkpl napisał(a):Jak powietrze ma 30 stopni, a asfalt ma 45, to ciężko o utrzymanie mocy w doładowanym aucie. Już przed startem jest 50-60 w dolocie. Myślę, że AMG wcale by lepiej nie pojechało ;)

Bardzo możliwe – nie wiedziałem, że tak ciepło było. Ile RX8 robi aktualnie w chodne dni?

Ciężko powiedzieć, ale "pod domem" 1/4 kończę 179-180 km/h, a na lotnisku było 169 pomimo dużo lepszego startu. Szybki napewno nie jest :).

P.S Jak na ulicy 100-250 mam 55 stopni w dolocie, tak na oesie miałem 75-80 po 1 minucie od startu ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Bartek1986 » 30 sie 2016, 15:59

Jacek zostało naukowo udowodnione, że im lepszy start tym mniejsza prędkość na mecie mimo lepszego czasu, gdyż mniej jest tego czasu na rozpędzanie <czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Gib » 30 sie 2016, 16:03

Ale przy tej samej mocy i warunkach a tu mówimy o tym że auta mocy miały mniej. Nawet w u siebie w wolnossaku to jakoś tam odczuwam, kiedy jest gorąco dźwięk z dolotu jest niski i gardłowy, a auto jedzie gorzej, gorzej się wygrzebuje z wolnych również, nie wiem dlaczego tak jest ale jest. W doładowanym pewnie jest dużo gorzej ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 30 sie 2016, 16:19

Jacek zostało naukowo udowodnione, że im lepszy start tym mniejsza prędkość na mecie mimo lepszego czasu, gdyż mniej jest tego czasu na rozpędzanie <czarodziej>

tak jesli zalozymy taki sam czas na mecie. to wtedy lepszy start wiaze sie z menijsza predkoscia na mecie.
na cwiartke zawsze nawjazniejsze jest pierwsze 60m. im szybciej tym szybszy czas i wieksza predkosc na mecie. samochody zawsze sie rozpedzaja. wiec jesli po 60metrach masz 100km/h i na koncu 1/4 160km/h to gdy pierwsze 60metrow masz 120km/h to 1/4 skonczysz majac 170km/h. nic w tym dziwnego i zaskakujacego.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Bartek1986 » 30 sie 2016, 16:22

piwo napisał(a):zawsze nawjazniejsze jest pierwsze 60m. im szybciej tym szybszy czas i wieksza predkosc na mecie.


Szybciej i mniejsza prędkość na mecie.

Mylisz się Piwo. Im lepszy start tym czas lepszy, a prędkość na mecie mniejsza. Chodzi o czas na rozpędzanie auta.

Dopisano 30 sie 2016 16:26:

Ja w zeszłym roku rekordy robiłem na Japan Battle przy 168km/h na mecie jak mi się udało ruszyć, a czasy gorszę o 0,1/0,2 sekundy jak gorzej ruszyłem przy prędkościach 171/172km/h
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez jackkpl » 30 sie 2016, 16:26

Bartek1986 napisał(a):
piwo napisał(a):zawsze nawjazniejsze jest pierwsze 60m. im szybciej tym szybszy czas i wieksza predkosc na mecie.


Szybciej i mniejsza prędkość na mecie.

Mylisz się Piwo. Im lepszy start tym czas lepszy, a prędkość na mecie mniejsza. Chodzi o czas na rozpędzanie auta.

Była o tym dyskusja na racingforum. Z fizycznego punktu widzenia jest to niemożliwe, bo przy lepszym starcie w każdym punkcie trasy masz wyższą prędkość.
Analogia to jazda po torze, jedziesz za kimś i wyjeżdżasz z zakrętu. Ten przed tobą będzie się ciągle oddalał (ma ciągle większą prędkość), bo szybciej zaczął się rozpędzać.

Koleżka z M5 też miał lepsze czasy przy mniejszej prędkości na mecie, bo do bagażnika wsadzał 30kg. Startował lepiej, ale na mecie jechał wolniej ;).

Bartek – Twojej teorii nikt naukowo nie udowodnił, bo nieprawdę ciężko udowodnić :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Bartek1986 » 30 sie 2016, 16:40

Wiem śmiałem się, że tym udowodnieniem, ale tak się dzieje <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez jackkpl » 30 sie 2016, 16:41

Bartek1986 napisał(a):Wiem śmiałem się, że tym udowodnieniem, ale tak się dzieje <lol>


Dużo ludzi zauważyło tę zależność, ale musi to wynikać z czegoś innego. Np jest cieplej, to lepiej startujesz,ale masz mniej mocy. A jak się ochłodzi, to masz gówniany start, ale auto nie puchnie od temperatury :). Jak już wspomniałem, przy takich samych warunkach (moc auta, przyczepność, zmiana biegów) jest to fizycznie niemożliwe :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Bartek1986 » 30 sie 2016, 16:58

no tak ale ja tak robię na jednej imprezie w ten sam dzień i na przemian :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez jackkpl » 30 sie 2016, 16:59

Bartek1986 napisał(a):no tak ale ja tak robię na jednej imprezie w ten sam dzień i na przemian :]

No to musisz poszukać przyczyny , dlaczego raz Ci auto od 80km/h w górę jedzie raz lepiej, a raz gorzej. Obstawiam kierowcę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gronek » 30 sie 2016, 21:02

Na łonówki Goebelsa patrzę na ćwiartkę i czas reakcji mam jak żółw szachista po zawale !!!!
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 10:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Postprzez maxe » 30 sie 2016, 22:45

<zeby> <zeby> <zeby> A ja jak ślimak z jedną nogą. Na MS najdłuższe RT na treningach, 1,217s. Ale się ogarnąłem w zawodach i ......... zamiast księżniczki dostałem puchar, a zamiast połowy królestwa olej i 100zł na nowe auto <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 21:05
Posty: 61 (0/2)
Skąd: Zewsząd
Auto: xedos6 CA ale to już było, RX-8 nie skundlone HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości