Stłuczka i spawanie w ASO

Postprzez Juhas88 » 22 maja 2021, 19:34

Witam. Piszę w imieniu teścia. Niestety jego Mazda spotkała się na parkingu z samochodem pewnej Pani. Problem jest w tym że ASO stwierdziło że naprawa błotnika będzie polegać na wycięciu całości i wspawaniu nowej części. Natomiast ta opcja wydaje się wielce problematyczna w przyszłości (rdzewienie w miejscu spawu?). Czy nie lepiej będzie jednak podziałać tradycyjne (szpachla + wyciąganie). Ewentualnie jakie warsztaty w Krakowie i okolicy polecacie do takiej naprawy.
Załączniki
IMG_20210522_202259 (1).jpg
Początkujący
 
Od: 22 maja 2021, 19:26
Posty: 1 (1/0)
Auto: Mazda3 2013– (BM), 2020

Postprzez hak64 » 23 maja 2021, 04:44

Ten błotnik kwalifikuje się do wymiany, tak więc ASO w tej kwestii ma rację. Niemniej faktem jest, że taka wymiana wiąże się z koniecznością odspojenia tego błotnika od pozostałych elementów nadwozia. Zatem uszkodzone zostaną powłoki antykorozyjne nie tylko błotnika, ale także słupka "C", tylnego pasa i dachu. Uszkodzenia nie są poważne i rzeczywiście (z punktu widzenia żywotności auta) korzystniejsza wydaje się być naprawa, ale to już nie w ASO. Tam liczy się ich interes, a prawda jest taka, że naprawa to koszt ~ 1 tys, zaś wymiana około 7 tys. Nie należy się przy tym obawiać utraty gwarancji, bowiem naprawa w innym niż ASO warsztacie, może spowodować jej utratę, ale tylko na element naprawiany. Przy czym wybór tej opcji (naprawa) pozwoli zaoszczędzić trochę kasy na wakacje. Wycena szkody sporządzona przez ubezpieczyciela powinna uwzględniać wymianę błotnika, zatem kalkulacja kosztów naprawy – nawet przy zastosowaniu stawki rbg, właściwej dla zamiatacza ulic – powinna zamykać się kwotą około 5 tys.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Przedstawiciele Regionów, Moderatorzy Opinie i Poradniki