Wątek dyskusyjny – MegaZlot Tor Poznań 2016

15-17 kwietnia 2016

Postprzez Xenocyd » 17 gru 2015, 13:00

torek napisał(a):Ćwiartka na Torze poznań


jak obdzielić jedną małą buteleczką wszystkich uczestników? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Capazo » 17 gru 2015, 13:08

Nie ma co sie zbytnio spinać. Tor zazwyczaj wypluwa przypadki, które nie chca słuchać tego co sie do nich mówi. Wydaje mi sie ze wiekszosc podejdzie ze zdrowym rozsadkiem do tego obiektu i wszyscy beda zadowoleni:)
Warto tez dla wiekszego funu wymienic opony chociazby na semislicki np. Profile, na ktorych mozna spokojnie tez wrocic do domu:)
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez brii » 17 gru 2015, 13:55

Capazo napisał(a):Warto tez dla wiekszego funu wymienic opony chociazby na semislicki np. Profile, na ktorych mozna spokojnie tez wrocic do domu:)

Jak ktoś chce poprawić swoje umiejętności jazdy na co dzień to lepiej niech tego nie robi bo nabierze nawyków które nijak się mają do zwykłych dróg (slick+asfalt torowy to jak wiadomo trochę inna liga przyczepności) ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez torek » 17 gru 2015, 14:05

Xenocyd napisał(a):
torek napisał(a):Ćwiartka na Torze poznań


jak obdzielić jedną małą buteleczką wszystkich uczestników? ;)


Kwestia dobrego podziału :D <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 782 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Piotr_ » 17 gru 2015, 14:08

Jeszcze po kropelce, jeszcze po kropelce... :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Capazo » 17 gru 2015, 14:30

Capazo napisał(a):Warto tez dla wiekszego funu wymienic opony chociazby na semislicki np. Profile,


Dla FUN'U, zwykle opony po 3 zakretach zaczna irytujaco piszczec.

brii napisał(a):Jak ktoś chce poprawić swoje umiejętności jazdy na co dzień to lepiej niech tego nie robi bo nabierze nawyków które nijak się mają do zwykłych dróg


Ogolnie jazda torowa ma sie nijak do warunków drogowych, wiec sam wyjazd na ten obiekt to chec rozerwania sie, wyladowania emocji. Umiejetnosci krecenie kierownica itd mozna nauczyc sie na szkolce ( mata poslizgowa itp.) to co sie przydaje podczas codziennej jazdy. Tor uczy respektu dla predkosci i plynnosci ruchów kierownica oraz manewrowanie miedzy gazem,hamulecem, sprzegłem. Mozna to pozniej przeniesc na droge w postaci ( dostosowania predkosci do warunków atmosferycznych, bądz omijania przeszkody )
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez jackkpl » 17 gru 2015, 19:41

Maly komentarz co do 20 minut jazdy. Seryjne w miare szybkie auto (200 koni) po jednym okrazeniu bedzie wymagalo chlodzenia – zarowno hamulcow, jak i oleju.
Wystarczy takim dupowozem shamowac ze 180 do 80 przed zakretem, zaraz drugie hamowanie 160 na 60 i heble zaczna bic, pedal zrobi sie miekki itp.
Ja sobie nie wyobrazam jechac non stop pelnym gwizdkiem 20 minut, bo albo mi siadzie kondycja, albo cos sie wysra w samochodzie :).
Mysle, ze 15 minutowa sesja bedzie wystarczajaca na poczatek. Wiadomo ,ze czasy beda coraz lepsze z kolejnymi okrazeniami, a na takim torze jak Poznan warto z kims sie przejechac, porozmawiac, podpytac gdzie jak jechac. To przyspieszy dochodzenie do wlasnego limitu.

Mi udalo sie w saabie 900 w ulezu w 2012 roku zagotowac heble juz na pierwszym okrazeniu, mimo,ze tarcze z przodu byly 308mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Bo_Lo » 17 gru 2015, 19:58

Seryjne nowe hwble w BJ 1.5 przestaly calkowicie hamować po drugim okrążeniu w Czaplinku ,podejrzewam ze na TP nie ogarnęłyby jednego hahaha
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez torek » 17 gru 2015, 21:18

aha... to dobrze wiedzieć.. czyli 320mm w MPS też na wiele się nie zda, przy jego wadze <rotfl> no cóż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 782 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Dominator » 17 gru 2015, 21:23

W przypadku torowym wielkosc musi isc w parze z jakoscia <lol>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4921 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez ravo » 17 gru 2015, 22:22

Dla bywalców subaru z przelotem przechodzą głośność wydechu :P?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez torek » 17 gru 2015, 22:36

Dominator napisał(a):W przypadku torowym wielkosc musi isc w parze z jakoscia <lol>

nie jest to może set premium ale DBA4000 plus hawk nie jest też mierrnym setem :P :P :P
jednakże na torze może być różnie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 782 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Dominator » 17 gru 2015, 22:51

Troche polata <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4921 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez loockas » 18 gru 2015, 01:44

Niektórzy zaczynają imho nieco odlatywać. Dodatkowe klocki, wymiana opon, slicki... Weźcie pod uwagę, że 90% uczestników przyjedzie samochodami, którymi na codzień jeżdżą do pracy lub po bułki w sobotni poranek i te samochody mają tyle wspólnego ze sportem, co ja z mongolskim baletem. Sukcesem będzie, jak nikt sobie nawzajem kuku nie zrobi :)

BTW. Pytanie głównie do osób obeznanych z tymi zabawami. Jak to jest z OC? Ewentualne szkody wyrządzone na torze wchodzą w zakres typowego ubezpieczenia samochodowego OC czy trzeba coś dodatkowo wykupić?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bartek1986 » 18 gru 2015, 05:10

ravo napisał(a):Dla bywalców subaru z przelotem przechodzą głośność wydechu :P?


Ta. Jak ktoś Cię będzie ciągną na linie, a Ty będziesz na wolnych obrotach <lol>
Trzeba zmieniać wydechy, albo z silencerem. Tylko z silencerem to nie powinno sie latać ogniem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Capazo » 18 gru 2015, 07:38

loockas napisał(a):BTW. Pytanie głównie do osób obeznanych z tymi zabawami. Jak to jest z OC? Ewentualne szkody wyrządzone na torze wchodzą w zakres typowego ubezpieczenia samochodowego OC czy trzeba coś dodatkowo wykupić?


Mozna cos dodatkowego wykupic ale nie wiem czy 10k Ci starczy na wyjazd:)
Seryjne OC nie uwzglednia jazdy po torze, ani NW. Przed wjazdem podpisuje sie umowe, w której jest napisane, ze w przypadku smierci uczestnik nie wnosi roszczen itd.

Bo_Lo napisał(a):eryjne nowe hwble w BJ 1.5 przestaly calkowicie hamować po drugim okrążeniu w Czaplinku ,podejrzewam ze na TP nie ogarnęłyby jednego hahaha


Jesli komus sie tam gotowaly heble, gdzie nie bylo prawie w ogole hamowania to na TP radziłbym poszukać bardziej odpornego zestawu <faja>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Xenocyd » 18 gru 2015, 09:56

loockas napisał(a):Jak to jest z OC? Ewentualne szkody wyrządzone na torze wchodzą w zakres typowego ubezpieczenia samochodowego OC czy trzeba coś dodatkowo wykupić?


O to proponuję zapytać Brii, który ma pewne doświadczenia na TP w tym zakresie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez brii » 18 gru 2015, 10:53

loockas napisał(a):Niektórzy zaczynają imho nieco odlatywać. Dodatkowe klocki, wymiana opon, slicki... Weźcie pod uwagę, że 90% uczestników przyjedzie samochodami, którymi na codzień jeżdżą do pracy lub po bułki w sobotni poranek i te samochody mają tyle wspólnego ze sportem, co ja z mongolskim baletem. Sukcesem będzie, jak nikt sobie nawzajem kuku nie zrobi :)

Klocki zdecydowanie polecam jednak zmienić bo grubsze klocki pozwalają nieco później zagotować płyn. Inna sprawa, że jak ktoś przyjedzie na prawie skończonych klockach to po kilku hamowaniach mogą po prostu wypaść jak to się pewnemu delikwentowi zdarzyło w okolicach Wyrazowa ;)

Capazo napisał(a):Mozna cos dodatkowego wykupic ale nie wiem czy 10k Ci starczy na wyjazd:)
Seryjne OC nie uwzglednia jazdy po torze, ani NW. Przed wjazdem podpisuje sie umowe, w której jest napisane, ze w przypadku smierci uczestnik nie wnosi roszczen itd.

Sprawa wygląda nieco inaczej – jeśli nie są to zawody sportowe to ubezpieczenie OC działa. Organizator oczywiście rozciąga nad sobą dupochron bo na zamkniętym obiekcie nie ma obowiązku posiadania OC, ale jak ktoś ma OC a szkoda wydarzy się w ruchu to OC jak najbardziej działa. Żadna umowa nie ma tu nic do rzeczy – OC działa na podstawie ustawy. Warto zaznaczyć, że jeżeli do szkody doszło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa to ubezpieczyciel może próbować dokonać regresu na sprawcy. MegaZlot nie będzie miał statusu zawodów. Na AC nie ma co liczyć, nawet w ekstra rozszerzonym pakiecie, a specyficzne ubezpieczenia sportowe to absurdalne kwoty często dochodzące do 50% wartości sprzętu.

jackkpl napisał(a):Mysle, ze 15 minutowa sesja bedzie wystarczajaca na poczatek.

:(
No dobra, trzeba się liczyć z tym, że jednak to nie jest impreza pod upalaczy.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jackkpl » 18 gru 2015, 11:40

loockas napisał(a):Niektórzy zaczynają imho nieco odlatywać. Dodatkowe klocki, wymiana opon, slicki... Weźcie pod uwagę, że 90% uczestników przyjedzie samochodami, którymi na codzień jeżdżą do pracy lub po bułki w sobotni poranek i te samochody mają tyle wspólnego ze sportem, co ja z mongolskim baletem. Sukcesem będzie, jak nikt sobie nawzajem kuku nie zrobi :)

BTW. Pytanie głównie do osób obeznanych z tymi zabawami. Jak to jest z OC? Ewentualne szkody wyrządzone na torze wchodzą w zakres typowego ubezpieczenia samochodowego OC czy trzeba coś dodatkowo wykupić?



Kuku sobie nie zrobi, tylko trzeba ich porzadnie przeszkolic. Tzn hamowac z zapasem 30m, na wypadek zagotowania hamulcow. Nie cisnac od samego poczatku. Do tego trzeba znac swoj sprzet. Jak ktos nie wie, jak wyglada przegrzany klocek (spada sila hamowania), lub zagotowany plyn (miekki pedal), to lepiej podejsc do jazdy na torze na spokojnie.

Jazda sama w sobie nie jest niebezpieczna, tylko trzeba wiedziec, co zrobic, jak sie okaze,ze przy wchodzeniu w zakret kolo 120km/h nagle zabraknie tych 5m na shamowanie. Wyjazd prosto na trawe nie jest dobrym pomyslem, bo tam w ogole sie nie zwalnia. Trzeba umiec sie ratowac. Bez tego nie mozna cisnac na 100%.

No i taki szczegol ,ze lekko piszczaca opona mowi,ze jest sie na granicy przyczepnosci, natomiast kwiczaca mowi, ze sie przegielo i to mocno :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Yoki » 18 gru 2015, 13:25

Dlatego może dobrym pomysłem oprócz szkolenia byłoby puszczenie żółtodziobów na początek aby się nie zdążyli podjarać przy oglądaniu upalaczy.

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość