Wyniki konkurencji

29-30 sierpnia 2015 r.

Postprzez onyx » 3 wrz 2015, 11:38

Paweł napisał(a):Noo, z tym okrążeniem miałeś spore szanse być przede mną :). Dlatego w przyszłym sezonie zakładam slicki i nie zabieram pasażerów na mierzone przejazdy :P. Ile masz aktualnie mocy w almerze?


Myslę, że okolice 300hp+. Auto nie było mierzone. Na takiej próbie jednak moc ma drugorzędne znaczenie i nie ma się co w tej kwestii oszukiwać – jej nadmiar po prostu bardziej przeszkadza ;)
Na tym odcinku wolałbym mieć 100hp i 100Nm mniej :D

Uważam, że i tak nam dobrze poszło jak na FWD, sporo aut RWD i AWD miało gorsze czasy. Zdecydowanie u mnie zabrakło konsekwencji, a trochę lepiej bym się uplasował finalnie :P

Slick to inne odczucia w prowadzeniu, pozwala na dużo więcej przy odp. ustawionym ciśnieniu. Jest jednak bardzo zdradliwy i nie komunikuje, jak zwykła opona, o nadchodzącym zerwaniu przyczepności ;)
Polecam Ci zaopatrzyć się w szelki, poprawiają mocno wyczucie auta i sygnały pochodzące z samochodu są bardziej wyraźne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Paweł » 3 wrz 2015, 11:41

Tak, szelki (i fotel) zdecydowanie. Nie spodziewałem się, że tak latam po samochodzie ;) :P. Powiedz mi jeszcze proszę, jak wrażenia w zakrętach po dołożeniu szpery, bo o tym też myślę?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez onyx » 3 wrz 2015, 11:56

Fotel jak odpowiednio bocznie trzyma to bym zostawił, szelki zapewnią prawidłową pozycję i nie będzie już kładzenia się z autem w zakrętach.

Rożnica jest kolosalna i zupełnie inny styl jazdy obowiązuje niż z użyciem otwartego dyfra. Na ostrych łukach czujesz, że oba koła mają przyczepność i starają się przenieść jak najwięcej. Przy wyższych prędkościach jest nawet mała tendencja do lekkiego zacieśniania do wewnętrznej – jakby Cię samoistnie wklejało w zakręt.
Dla mnie to były jedne z lepiej wydanych pieniędzy :)
Nie wiem jak w przypadku Renault, ale u mnie występowały 2 typy szperunków:
Nismo – typowa płytka
Quaife – ATB torsen

Każdy z nich ma swoje zalety i wady. Np. torsen jak Ci jedno koło straci kontakt z podłożem, przestaje działać i de facto jedziesz jak z otwartym dyfrem. Przy płytce tego zjawiska nie ma, dlatego też ma zdecydowanie większa popularność w rajdach ;)
Co do płytkowej szpery, oprócz wyżej wspomnianej zalety, to do wad należy zaliczyć ogólną eksploatacje: wymiana co jakiś czas płytek (zużywają się) oraz poprawne ustawienie katów ramp – to zapewnia odp. procent spięcia jak i odbija się na samej agresywności w momencie zadziałania. Torsen jest natomiast bezobsługowy i w większości przypadków nie wymaga stosowania olejów do skrzyń specjalnie dedykowanych pod LSD, co w przypadku płytki jest koniecznością.

Ja ogólnie nie miałem wyboru, bo w momencie jak rozważałem zakup to Nismo zaprzestało produkcję 7 lat wcześniej. Używka nie wchodziła w grę a ceny leżaków magazynowych i tych pierwszych mocno odstawały od nowego Quaifa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez jackkpl » 3 wrz 2015, 12:46

Paweł napisał(a):No niestety, zawiodły. Obejrzałem kilka razy nagranie z tego przejazdu i ewidentnie te opony (bo cywilne?) po rozgrzaniu w wykładniczym tempie przestają trzymać. Do tego stopnia, że droga hamowania kończy się na szykanie :P. Ewentualnie może to kwestia dość wysokiego ciśnienia na zimno... W każdym razie szukam już drugich felg na przyszły sezon ;).


Z moich doswiadczen wynika,ze w rxie opony michelin (pss, psc2) najlepiej jada przy cisnieniu 2.1 bara. To daje jakies 1.8 bara na zimno (czyli przy 25 stopniach na zewnatrz, jak auto postoi). Jak przegniesz z cisnieniem, to po 30 sekundach auto zaczyna coraz gorzej skrecac i opona piszczy jak glupie. Grzeje sie coraz bardziej srodek opony i spada trzymanie.

Najlepiej kupic sobie pirometr (taki do 100 stopni styknie), przy odpowiednim cisnieniu temperatura po srodku opony powinna byc arytmetyczna srednia zew i wew temperatury (najbardziej skrajnych).

http://www.hankooktireusa.com/Motor/Tec ... ChildNum=7

Po naszemu to temperatura powinna byc mniej wiecej taka (wew opony, srodek, zew opony) = 75 / 70/ 65. Testowalem to na bydgoszczy i zwiekszenie cisnienia o 0.2bara (do 2.3) powodowala wyrazna roznice w tempetaturze srodka opony i jakies 0.5s wolniejsze okrazenie przy czasie przejazdu ~60s.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 3 wrz 2015, 15:58

ciekawe to co piszecie. czemu Jacek ma byc 75 / 70/ 65 a nei po 70 wszedzie?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4752 (239/131)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 3 wrz 2015, 16:15

piwo napisał(a):ciekawe to co piszecie. czemu Jacek ma byc 75 / 70/ 65 a nei po 70 wszedzie?

Tak pisza madrzy ludzie, ze na zakrecie pracuje cala opona i cala sie grzeje ,ale hamowanie i przyspieszanie to glownie wewnetrzna czesc ze wzgledu na statyczny Camber. To powoduje, ze wiecej temperatury przyjmuje wlasnie wewnetrzna czesc. Na stronie hankooka tez tak pisza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez sq2jul » 5 wrz 2015, 01:44

onyx napisał(a):Opony: Avon


A ja myslalem, ze oni kosmetyki sprzedaja :D
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez onyx » 10 wrz 2015, 13:13

Magda dostała gratis do zamówienia i postanowiłem dać im szansę <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Koordynatorzy, Przedstawiciele Regionów