Siemanko
Marzę o Reksie od dawna Zawsze chciałem go mieć Przyszedł chyba czas aby powoli realizować to marzenie
Jeszcze nie podjąłem decyzji czy to będzie manual czy automat ale chciałem się czegoś dowiedzieć o jednej i przede wszystkim tej drugiej.
Kto z kolegów posiada/posiadał lub zna kogoś kto posiada RX-8 z automatem?
Ile to ma biegów? jakie są wersje? czy przed/po liftingu coś się zmieniło? jaka pojemność? co ile wymieniać olej? jak to się zbiera w porównaniu do manuala? Jak zmienia biegi? Szarpie w ogóle? Co to w ogóle za skrzynia? Pełen automat/półautomat? Hydrauliczna czy jakaś tam Czy jest znacząca różnica w spalaniu (to akurat nie jest ważne bo rex i tak chleje jak rusek na sybirze ale pytam z ciekawości).
Mógłym tak pytać i wymieniać i pewnie jeszcze coś mi przyjdzie do głowy.
Z auta będę korzystać głównie w mieście wiec automat jak znalazł (choć pewnie znajda sie tacy którzy zhejtują że sportowe auto powinno być w manualu ) a po drugie wygodna ze mnie sztuka .
Śmiało podzielcie się swoją wiedzą i doświadczeniem. Głównie prosiłbym o zdanie mechaników i speców od wankla.
Pozdro Tej!!
Manualna vs Automatyczna skrzynia biegów
Strona 1 z 1
Pozwolę sobie się wypowiedzieć bo miałem Rx8 w życiu z 15 szt, a aktualnie mam m.in. 2 sztuki w automacie.
Automatów są 2 rodzaje.
Od początku produkcji do 2009 jest 4 biegowy.
Po 2009 roku – 6 biegowy. ( prawie nieznajdywalne i znacznie droższe)
Auto z 4 biegowym jest odrobinę mniej dynamiczne niż z manualem i z 6 biegowym automatem. Wynika to z tego że ten sam zakres dostępnych prędkości musi być zrealizowany przez mniejszą ilość przełożeń. Ale tak naprawdę te samochody i tak nie są mistrzami prostej.
Ja osobiście i moja żona zakochaliśmy się w tej wersji z automatem.
Skrzynia ma opcję pełnego automatu – realizowany przez tradycyjną przekładnie hydrokinetyczną.
Oraz opcje manualnej zmiany biegów z możliwością przełączania drążkiem lub łopatkami pod kierownicą i przyciskami na kierownicy. W tym trybie samoczynnie nie przerzuca, normalnie silnik dokręca się do odcięcia i wyczuwalne są naprawdę mocne dohamowania silnikiem przy redukcjach.
Reakcja skrzyni nie jest liczona w kilku milisekundach jak w najnowszych DSG, ale na prawdę nie jest zła.
Spalanie porównywalne z manualem, 15-16 litrów w mieście, okolice 20 przy bardzo dynamicznej jeździe.
trasa 11-12 przy przepisowej jeździe, 16 litrów przy autostradowym 170-210.
Z moich obserwacji plusem jest fakt że silniki przy automatach żyją raczej dłużej, skrzynie nie hałasują, sprzęgła nie klękają. No i fakt że wiele aut pochodzi z ciepłych rejonów USA, i nie mają grama rdzy.
Mi się pół roku temu udało kupić taką która niecały rok temu przyjechała z Kaliforni na przykład.
Minusem jest fakt że różni się trochę tylny plate silnika, czyli jeśli nie daj Boże powodem remontu jest wypadnięty apex na tylnym rotorze i zrobi on mocne rysy w tylnym placie to trochę trudniej go kupić.
Można zmodyfikować tak plate z manuala żeby dało się to skręcić , ale na jedną śrubę mniej.
Ale to ekstremalny przypadek bardzo pechowego zbiegu zdarzeń.
Uważam że jeśli bierzesz pod uwagę automat to się na niego zdecydujesz.
Dla mnie gdzie jeżdżę sporo po mieście i stoję często w korkach, sprawa jest rewelacyjna.
Nie słuchaj ludzi którzy w życiu nie jechali automatem, i twierdzą że Ci od tego fajka w spodniach zmaleje
PS. Gronek ostatnio robił na seryjnym sterowniku programy do automatów LP uzyskując wyniki ponad 200KM, czyli realnie tyle ile w większości pokazują wersje HP.
JA SZCZERZE POLECAM!
Automatów są 2 rodzaje.
Od początku produkcji do 2009 jest 4 biegowy.
Po 2009 roku – 6 biegowy. ( prawie nieznajdywalne i znacznie droższe)
Auto z 4 biegowym jest odrobinę mniej dynamiczne niż z manualem i z 6 biegowym automatem. Wynika to z tego że ten sam zakres dostępnych prędkości musi być zrealizowany przez mniejszą ilość przełożeń. Ale tak naprawdę te samochody i tak nie są mistrzami prostej.
Ja osobiście i moja żona zakochaliśmy się w tej wersji z automatem.
Skrzynia ma opcję pełnego automatu – realizowany przez tradycyjną przekładnie hydrokinetyczną.
Oraz opcje manualnej zmiany biegów z możliwością przełączania drążkiem lub łopatkami pod kierownicą i przyciskami na kierownicy. W tym trybie samoczynnie nie przerzuca, normalnie silnik dokręca się do odcięcia i wyczuwalne są naprawdę mocne dohamowania silnikiem przy redukcjach.
Reakcja skrzyni nie jest liczona w kilku milisekundach jak w najnowszych DSG, ale na prawdę nie jest zła.
Spalanie porównywalne z manualem, 15-16 litrów w mieście, okolice 20 przy bardzo dynamicznej jeździe.
trasa 11-12 przy przepisowej jeździe, 16 litrów przy autostradowym 170-210.
Z moich obserwacji plusem jest fakt że silniki przy automatach żyją raczej dłużej, skrzynie nie hałasują, sprzęgła nie klękają. No i fakt że wiele aut pochodzi z ciepłych rejonów USA, i nie mają grama rdzy.
Mi się pół roku temu udało kupić taką która niecały rok temu przyjechała z Kaliforni na przykład.
Minusem jest fakt że różni się trochę tylny plate silnika, czyli jeśli nie daj Boże powodem remontu jest wypadnięty apex na tylnym rotorze i zrobi on mocne rysy w tylnym placie to trochę trudniej go kupić.
Można zmodyfikować tak plate z manuala żeby dało się to skręcić , ale na jedną śrubę mniej.
Ale to ekstremalny przypadek bardzo pechowego zbiegu zdarzeń.
Uważam że jeśli bierzesz pod uwagę automat to się na niego zdecydujesz.
Dla mnie gdzie jeżdżę sporo po mieście i stoję często w korkach, sprawa jest rewelacyjna.
Nie słuchaj ludzi którzy w życiu nie jechali automatem, i twierdzą że Ci od tego fajka w spodniach zmaleje
PS. Gronek ostatnio robił na seryjnym sterowniku programy do automatów LP uzyskując wyniki ponad 200KM, czyli realnie tyle ile w większości pokazują wersje HP.
JA SZCZERZE POLECAM!
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Mój Rex ma ASB Są 2 wersje – Low Power i High Power – ja mam HP
Różnią się liczbą biegów – LP ma 4, HP ma 6
To zwykła skrzynia hydrauliczna z przekładnią hidrokinetyczną z możliwością manualnej zmiany biegów w kierownicy i poprzez drążek zmiany biegów.
LP nie testowałem tak że się nie wypowiem tym nie mniej biorąc pod uwagę fakt, że ma tylko 4 biegi to bym z miejsca odradzał.
Co do mojej skrzyni to olej zmieniłem jak tylko ją kupiłem. Jeśli się nie mylę powinno zmienić się go co 3 lata – musiałbym się upewnić w dokumentacji serwisowej.
Z minusów – przez to, ze Rex ma ASB ograniczyli obroty do ~7500RPM mimo, że spięta jest z 6portową wersją silnika (230HP) przez co traci trochę na mocy. Da się to skorygować – nie dawno miałem korektę softu i odcinka przesunięta jest do 9000RPM i na hamowni wykazało moc 202,1HP (przed modyfikacją było ok 176HP)
Co do codziennego użytkowania to jestem bardzo zadowolony. Świetnie sprawuje się także i na torze i jest w całkiem żwawa. Wiadomo, że nie jest to DSG albo jakaś inna nowoczesniejsza skrzynia ale myślę, że wystarczy.
Szarpać nie szarpie. Przy codziennej jeździe pali około 15l/100
Dopisano 21 sty 2016, 16:01:
Boris USDM ma AT 6biegowy od 2006r. – tak jak mój właśnie.
Różnią się liczbą biegów – LP ma 4, HP ma 6
To zwykła skrzynia hydrauliczna z przekładnią hidrokinetyczną z możliwością manualnej zmiany biegów w kierownicy i poprzez drążek zmiany biegów.
LP nie testowałem tak że się nie wypowiem tym nie mniej biorąc pod uwagę fakt, że ma tylko 4 biegi to bym z miejsca odradzał.
Co do mojej skrzyni to olej zmieniłem jak tylko ją kupiłem. Jeśli się nie mylę powinno zmienić się go co 3 lata – musiałbym się upewnić w dokumentacji serwisowej.
Z minusów – przez to, ze Rex ma ASB ograniczyli obroty do ~7500RPM mimo, że spięta jest z 6portową wersją silnika (230HP) przez co traci trochę na mocy. Da się to skorygować – nie dawno miałem korektę softu i odcinka przesunięta jest do 9000RPM i na hamowni wykazało moc 202,1HP (przed modyfikacją było ok 176HP)
Co do codziennego użytkowania to jestem bardzo zadowolony. Świetnie sprawuje się także i na torze i jest w całkiem żwawa. Wiadomo, że nie jest to DSG albo jakaś inna nowoczesniejsza skrzynia ale myślę, że wystarczy.
Szarpać nie szarpie. Przy codziennej jeździe pali około 15l/100
Dopisano 21 sty 2016, 16:01:
Boris86 napisał(a):Pozwolę sobie się wypowiedzieć bo miałem Rx8 w życiu z 15 szt, a aktualnie mam m.in. 2 sztuki w automacie.
Automatów są 2 rodzaje.
Od początku produkcji do 2009 jest 4 biegowy.
Po 2009 roku – 6 biegowy. ( prawie nieznajdywalne i znacznie droższe)
Auto z 4 biegowym jest odrobinę mniej dynamiczne niż z manualem i z 6 biegowym automatem. Wynika to z tego że ten sam zakres dostępnych prędkości musi być zrealizowany przez mniejszą ilość przełożeń. Ale tak naprawdę te samochody i tak nie są mistrzami prostej.
Ja osobiście i moja żona zakochaliśmy się w tej wersji z automatem.
Boris USDM ma AT 6biegowy od 2006r. – tak jak mój właśnie.
Raptor77 ten test jest troche bez sensu jakby nie patrzec.
Sciaga sie HP z 6 biegową skrzynią manualną z LP z 4b automatem..
CHciałbym jednocześnie coś wyjaśnić.
Czy AT było montowane tylko w HP (231KM) ? coś mi swita że tylko.
Jeśli AT było i w LP i HP to rozumiem ze 4b tylko w LP a 6b tylko w HP?
Sciaga sie HP z 6 biegową skrzynią manualną z LP z 4b automatem..
CHciałbym jednocześnie coś wyjaśnić.
Czy AT było montowane tylko w HP (231KM) ? coś mi swita że tylko.
Jeśli AT było i w LP i HP to rozumiem ze 4b tylko w LP a 6b tylko w HP?
t0ma5h napisał(a):Raptor77 ten test jest troche bez sensu jakby nie patrzec.
Sciaga sie HP z 6 biegową skrzynią manualną z LP z 4b automatem..
CHciałbym jednocześnie coś wyjaśnić.
Czy AT było montowane tylko w HP (231KM) ? coś mi swita że tylko.
Jeśli AT było i w LP i HP to rozumiem ze 4b tylko w LP a 6b tylko w HP?
AT były 2 wersje – LP – 4 portowe – 4 biegowe AT oraz HP – 6 portowe – 6 biegowe
6 biegowe są od 2006r.
Nie ma wersji 6 biegowej z LP silnikiem.
W LP też było montowane.
Natomiast LP i HP realnie przed i po programie osiągają bardzo podobne moce.
Natomiast LP i HP realnie przed i po programie osiągają bardzo podobne moce.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris ta HP miała tylko odcinę przesuniętą i nic poza tym więc zaden remap... jak by ruszyć zapłon i paliwo mocniej to jeszcze by doszło
O LP z 6-cio biegową nie słyszałem ... przy 6ciu biegach masz HP wykastrowane obrotami ale to 6-port.
4-ro biegowa to kibel nieumyty. Do tego w trybie manual od wciśnięcia przycisku do zmiany upływa mniej więcej tyle co od końca epoki lodowcowej do narodzenia Chrystusa .... czyli wg. niektórych religii w ogóle to nie nastąpiło Emotikon smile Wrażenie przy ruszaniu jak by ktoś do auta Titanica przyczepił. 6-cio biegowa nawet fajnie się spisuje i sprawnie biegi zmienia w trybie Manual. To w zasadzie ta sama skrzynia co montowana była w poliftach. Niestety obydwie pozwalaja ręcznie zmieniać i redukować według swoich ściśle określonych zasad. W obydwu przypadkach auta po remapie i podniesieniu odciny zaczynaja być zagrożeniem dla manualnych highpowerów na światłach. O ile 4 lata na ogólno dostępnym ATF to 6 wymaga droższego i trudno dostępnego oleju. Są zamienniki ale trzeba z głową dobierać bo naprawa jest droższa od rewizji silnika.
Co do marzeń założyciela tematu .... Musisz mieć na uwadze, ze jednak silnik do automatu i do manuala nie są zamienne i cena automatu jest dużo większa pry zakupie nowego. W razie remontu kiedy zostanie uszkodzona tylna płyta to znalezienie jej w używce to prawdziwy wyczyn.
Wracając do możliwości ....
W seryjnym kompie mazdy mamy możliwość zadania sposobu zmiany biegów. Możemy ustawić na płynną zmianę dla kogoś kto jeździ po mieście spokojnie a możemy ustawić na ostro.
Fabryka ograniczyła obroty ze względu na wytrzymałość konwertera ale w końcu nie jeździmy na odcinie co chwilę.
W połączeniu z dobrym zapłonem + remap no i ewentualnie porting mamy w miarę żwawe auto w automacie .... Dodam tyle, ze jeden z klientów po remapie stwierdził "Kurde teraz pali mniej niż 2-litrowa szóstka mojego ojca " .... Spodobał mi się ten tekst ....
Na zachętę wrzucam wykresik tego egzemplarza
O LP z 6-cio biegową nie słyszałem ... przy 6ciu biegach masz HP wykastrowane obrotami ale to 6-port.
4-ro biegowa to kibel nieumyty. Do tego w trybie manual od wciśnięcia przycisku do zmiany upływa mniej więcej tyle co od końca epoki lodowcowej do narodzenia Chrystusa .... czyli wg. niektórych religii w ogóle to nie nastąpiło Emotikon smile Wrażenie przy ruszaniu jak by ktoś do auta Titanica przyczepił. 6-cio biegowa nawet fajnie się spisuje i sprawnie biegi zmienia w trybie Manual. To w zasadzie ta sama skrzynia co montowana była w poliftach. Niestety obydwie pozwalaja ręcznie zmieniać i redukować według swoich ściśle określonych zasad. W obydwu przypadkach auta po remapie i podniesieniu odciny zaczynaja być zagrożeniem dla manualnych highpowerów na światłach. O ile 4 lata na ogólno dostępnym ATF to 6 wymaga droższego i trudno dostępnego oleju. Są zamienniki ale trzeba z głową dobierać bo naprawa jest droższa od rewizji silnika.
Co do marzeń założyciela tematu .... Musisz mieć na uwadze, ze jednak silnik do automatu i do manuala nie są zamienne i cena automatu jest dużo większa pry zakupie nowego. W razie remontu kiedy zostanie uszkodzona tylna płyta to znalezienie jej w używce to prawdziwy wyczyn.
Wracając do możliwości ....
W seryjnym kompie mazdy mamy możliwość zadania sposobu zmiany biegów. Możemy ustawić na płynną zmianę dla kogoś kto jeździ po mieście spokojnie a możemy ustawić na ostro.
Fabryka ograniczyła obroty ze względu na wytrzymałość konwertera ale w końcu nie jeździmy na odcinie co chwilę.
W połączeniu z dobrym zapłonem + remap no i ewentualnie porting mamy w miarę żwawe auto w automacie .... Dodam tyle, ze jeden z klientów po remapie stwierdził "Kurde teraz pali mniej niż 2-litrowa szóstka mojego ojca " .... Spodobał mi się ten tekst ....
Na zachętę wrzucam wykresik tego egzemplarza
To ile pali ta 2litrówka ?
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość