Może ktoś już miał jakieś doświadczenia z tym temacie?
Problem ze skrzynią biegów / synchronizacja
Strona 1 z 1
Witam. Czy ktoś z was miał problem z synchronizacją biegów? Dziś na dłuższej trasie zauważyłem że szybka redukcja z 5>4 często kończy się zgrzytem, przy zmianie z 4 na 5 raz też mi się to zdarzyło. Nie mówię tu o zmianie typu sport – świst i niewidzialny ruch ręką
ale o praktycznie normalnym ruchu. Ogólnie skrzynia chodzi dość ciężko ale byłem przekonany że rexy tak mają. Tym bardziej się zmartwiłem kiedy po trasie wsiadłem w Rxa z 2007 roku (mój jest z 2003) i okazało się że w tym modelu zmiana biegów jest o niebo lżejsza. Sprawdziłem poziom oleju i wyregulowałem sprzęgło, nie wiem czy to jednak coś pomoże, jutro sprawdzę.
Może ktoś już miał jakieś doświadczenia z tym temacie?
Może ktoś już miał jakieś doświadczenia z tym temacie?
- Od: 4 paź 2008, 12:02
- Posty: 17
- Skąd: Biała Podl. / Warszawa
- Auto: RX-8 Revolution 192KM
No ja akurat w tym temacie nic nie robiłem ale u mnei biegi też chodzą dość topornie. Największy problem mam właśnie z 4 biegiem. Kiedy na 3 wkręce auto na wysokie obroty i chcę szybko zmienić na 4 to dość często (jak na mnie) zadarza się, że bieg nie wejdzie, słychać zgrzyt.
Możliwe, że za wczesnie puszczam sprzęgło ale... przy innych biegach jakoś nie mam problemu
Możliwe, że za wczesnie puszczam sprzęgło ale... przy innych biegach jakoś nie mam problemu
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Retro napisał(a):No ja akurat w tym temacie nic nie robiłem ale u mnei biegi też chodzą dość topornie. Największy problem mam właśnie z 4 biegiem. Kiedy na 3 wkręce auto na wysokie obroty i chcę szybko zmienić na 4 to dość często (jak na mnie) zadarza się, że bieg nie wejdzie, słychać zgrzyt.
Możliwe, że za wczesnie puszczam sprzęgło ale... przy innych biegach jakoś nie mam problemu
Nie puszczasz za szybko sprzęgła bo to normalne.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
U mnie nic takiego nie ma 

RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Nie wiem z czym to jest związane, czy jedne mają, a drugie nie. Być może związane jest to ze stylem "machania" ręką, bo nie widzę jakichś innych przyczyn czemu jedni ludzie mówią, że mają, a drudzy nie. Zauważyłem, że narzekają jedynie posiadacze wersji 232km, może coś to znaczy.
A tak do skrzyni nic nie mam, najlepsza jaką miałem na razie pod ręką. W porównaniu z autami niesportowymi może nie jest to wyczyn, ale świadczy o tym, że trzyma poziom. Biegi chodzą jak masełko. 
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
A czy ja mam problemy?
Chodzi oto, że czasami zdarzy się taki zgrzyt w ogóle z niczego. Wszystko idealnie, tyle, że samochodzikowi coś się nie spodobało. Wiele osób na to się skarży, ale to nie znaczy, że każdy egzemplarz to ma. A nikt nie potrafi powiedzieć z czego to wynika. A serce wtedy trochę boli ('zgrzzyyyt").
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość