Co to za kontrolka – Dolanie płynu do zbiorniczka wyrównawczego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lazy » 18 cze 2010, 23:10

co to ?
znikała kiedy wciskałem sprzęgło i obroty spadały na chwilę w dolne rejony.
Pierwszy raz zapaliła mi się przy 211km/h.
2010-06-18 18.32.22.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 12:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 Revolution, 231KM

Postprzez marcinRX8 » 18 cze 2010, 23:28

Dolej plynu do zbiorniczka wyrownawczego i przestanie swiecic :)
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 19:10
Posty: 20

Postprzez Lazy » 20 cze 2010, 19:59

Ok, dolałem płynu, a kontrolka przy 211km/h znów się zapaliła :)
Znalazłem info, że podobno w niektórych seriach produkcyjnych jest spieprzony czujnik :) zakładam że w moim tak jest
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 12:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 Revolution, 231KM

Postprzez Deniorek » 20 cze 2010, 21:10

Dobrze znalazłeś, ale pocieszę Ciebie, że 211 km/h rzadko osiąga się podczas normalnej jazdy więc nie musisz się oto martwić. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Lazy » 20 cze 2010, 21:18

Chciałem go bujnąc jeszcze trochę, ale droga nierówna :P
Wątek chyba do zamknięcia – o ile jest tutaj taka praktyka :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 12:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 Revolution, 231KM

Postprzez trust » 21 cze 2010, 18:55

Faktycznie znany problem – wystarczy dolać nieco powyżej kreski maximum. Nie powinno zaszkodzić – sprawdzone na własnej skórze. Ostatnio testowane podczas jazd na Ułężu:

http://www.youtube.com/watch?v=IZqAdM-Degg


Dużo jeżdzenia, chłodzenie w normie, kontrolka się nie zapalała, zbiornika nie wysadziło ;–)

Co do czujnika – może tak być faktycznie, ale nie stawiam że jest walnięty, tylko np. przy przechyłach płyn się może przelewać i rejestruje brak. Mimo wszystko nie ryzykowałbym jazdy z palącą się kontrolką chłodzenia.

Trust
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 21:27
Posty: 26
Auto: RX-8

Postprzez Lazy » 22 cze 2010, 11:48

Mimo wszystko nie ryzykowałbym jazdy z palącą się kontrolką chłodzenia.

Wiesz.. ta kontrolka to dziwna. Zapala się, potem trzymam sprzęgło i kiedy obroty spadają do 1tyś to kontrolka gaśnie i dalej można gazować
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 12:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 Revolution, 231KM

Postprzez Deniorek » 22 lip 2010, 23:01

Lazy napisał(a):
Mimo wszystko nie ryzykowałbym jazdy z palącą się kontrolką chłodzenia.

Wiesz.. ta kontrolka to dziwna. Zapala się, potem trzymam sprzęgło i kiedy obroty spadają do 1tyś to kontrolka gaśnie i dalej można gazować


Dodaj trochę płynu to pewno zniknie. Też tak miałem w pewnym momencie (przez kilkanaście sekund po zapaleniu auta paliła się kontrolka), dolałem płynu i zapomniałem jak wygląda. :) O ile problem z czujnikiem jest bardzo znany to kontrolka mi się nie zapala na takich prędkościach, czy jakimś ostrym hamowaniu. Widocznie jedne egzemplarze mają tak, a inne tak. :) RX-8 to dziwne auto jeżeli chodzi o takie "szczegóły". :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7