Strona 1 z 1

W oleju zaczęła pojawiać się woda

PostNapisane: 14 mar 2010, 11:20
przez n0wy
Witam,

W mojej RX-8 w oleju zaczęła pojawiać się woda – diagnoza warsztatu to uszczelka pod głowicą.

Czy ktoś ma doświadczenia z jej wymianą? Ile może to kosztować w wanklu i czy zwykły warsztat poradzi sobie z jej? Wymiana całego silnika też jest opcją, ale to już zdecydowanie wysoki koszt.

Dzięki!

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 14 mar 2010, 18:13
przez wOOx
Na pewno serwis w którym Ci to zdiagnozowali to Ci to wymieni,skora taką usterkę wykrył. A gdzie byłes z tym? Może podpowiem Serwis Łady za Uralem?
Wymiana samochodu na taki dla idiotoodpornych!!!!! Tyle Cie to będzie kosztowało.

BRAK SŁÓW. KOMPLETNA IGNORANCJA.

PS. Zrób zdjęcie głowicy chętnie ją wszyscy zobaczymy może i inżynierowie Mazdy też się dokształcą gdzie w Wanklu jest głowica.

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 14 mar 2010, 23:12
przez Retro
To jakaś prowokacja ?:P
Który warsztat Ci tak doradził ? :P

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 15 mar 2010, 00:01
przez n0wy
:)

Post jak najbardziej poważny – serwis nieautoryzowany, także widać, że o wanklu mają takie samo pojęcie jak ja. Sorry.

W takim razie z waszego doświadczenia co to może być – skąd ta woda?
Dzięki

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 15 mar 2010, 00:04
przez Siw-y
Woda, czy delikatne masełko pod korkiem olejowym?

Jak to drugie to z tego co wiem (nie wiem ile w tym prawdy :P ) to w wanklach jest normalne.

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 15 mar 2010, 01:35
przez Retro
Woda się skrapla na bagnecie jak jest zimno.
Jest to normalny obiaw i nie ma się czym przejmować.

Warsztat ewidętnie chciał Cię zerżnąć na kasę tyle, że w dość nieudolny sposób.

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 15 mar 2010, 08:31
przez Pit
W silniku rotacyjnym nie ma uszczelki pod głowicą bo... nie ma głowicy. Nie jest potrzebna, bo... nie ma tłoków :D Ale... ja bym pojechał do tego warsztatu i poważnie porozmawiał z właścicielem, bo budowa silnika rotacyjnego to tak na początku każdej szkoły, nawet zasadniczej, kształcącej mechaników się pojawia. Tu nie chodzi o to, że nie umieją naprawić, a o samą wiedzę teoretyczną. Jak kiedyś będziesz potrzebował naprawić RX'a, nie jeździj po warsztatach, bo tylko stracisz paliwo i ryzykujesz popsuciem samochodu, dzwoń pod ten numer: 668824980. To jest jedyny w pełni kompetentny człowiek w tym kraju w kwestii napraw RX'ów.
(...)
Jak nie ubywa Ci płynu chłodniczego, to niema się czym przejmować. Jak ubywa sporo, puchną węże układu chłodzenia – masz do wymiany uszczelki owalne cieczy pomiędzy housingami a platesami.

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 15 mar 2010, 10:46
przez n0wy
Dzięki!
Samochód nie mój – jest w rodzinie. Sprawdzę te rzeczy, o których piszecie i dam znać co i jak.

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 15 mar 2010, 14:03
przez dawidrx
Pit napisał(a): Jak ubywa sporo, puchną węże układu chłodzenia – masz do wymiany uszczelki owalne cieczy pomiędzy housingami a platesami.


a jaki moze byc koszt tych uszczelek?

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 15 mar 2010, 20:14
przez Pit
dawidrx napisał(a):
Pit napisał(a): Jak ubywa sporo, puchną węże układu chłodzenia – masz do wymiany uszczelki owalne cieczy pomiędzy housingami a platesami.

a jaki moze byc koszt tych uszczelek?

Zadzwoń proszę pod podany 2 posty wyżej numer. Tomek (Kojot) poda Ci dokładny koszt części i robocizny. Nie znam cen na dzień dzisiejszy, ale wydaje mi się, że w 3 tys. zł powinno się wszystko zamknąć (+ olej, płyn chłodzący, filtr, itp).

Re: RX-8 uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 10 kwi 2016, 12:07
przez MazZdarX8
Nowy
To nie woda... Ten olej ma taką konsystencję!!
Na przyszłość...

PostNapisane: 28 maja 2016, 05:06
przez Gronek
MazZdarX8 napisał(a):Nowy
To nie woda... Ten olej ma taką konsystencję!!
Na przyszłość...

No nie olej ma konsystencję bo jaki nie wlejesz to masło będziesz miał. Problem wentylacji Wankla oraz zbierania się wilgoci zna i producent który ma na to radę. Radą na to jest modyfikacja odmy dzięki której została wymuszona cyrkulacja powietrza w silniku. Zmodyfikowana odma jest już seryjnie w późniejszych rocznikach. Pomimo to jednak zjawisko to potrafi się pojawić ale w dużo mniejszym stopniu.
Na przyszłość :D