W oleju zaczęła pojawiać się woda

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez n0wy » 14 mar 2010, 11:20

Witam,

W mojej RX-8 w oleju zaczęła pojawiać się woda – diagnoza warsztatu to uszczelka pod głowicą.

Czy ktoś ma doświadczenia z jej wymianą? Ile może to kosztować w wanklu i czy zwykły warsztat poradzi sobie z jej? Wymiana całego silnika też jest opcją, ale to już zdecydowanie wysoki koszt.

Dzięki!
n0wy
 

Postprzez wOOx » 14 mar 2010, 18:13

Na pewno serwis w którym Ci to zdiagnozowali to Ci to wymieni,skora taką usterkę wykrył. A gdzie byłes z tym? Może podpowiem Serwis Łady za Uralem?
Wymiana samochodu na taki dla idiotoodpornych!!!!! Tyle Cie to będzie kosztowało.

BRAK SŁÓW. KOMPLETNA IGNORANCJA.

PS. Zrób zdjęcie głowicy chętnie ją wszyscy zobaczymy może i inżynierowie Mazdy też się dokształcą gdzie w Wanklu jest głowica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 10:50
Posty: 182
Skąd: Katowice
Auto: RX-8

Postprzez Retro » 14 mar 2010, 23:12

To jakaś prowokacja ?:P
Który warsztat Ci tak doradził ? :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez n0wy » 15 mar 2010, 00:01

:)

Post jak najbardziej poważny – serwis nieautoryzowany, także widać, że o wanklu mają takie samo pojęcie jak ja. Sorry.

W takim razie z waszego doświadczenia co to może być – skąd ta woda?
Dzięki
n0wy
 

Postprzez Siw-y » 15 mar 2010, 00:04

Woda, czy delikatne masełko pod korkiem olejowym?

Jak to drugie to z tego co wiem (nie wiem ile w tym prawdy :P ) to w wanklach jest normalne.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Retro » 15 mar 2010, 01:35

Woda się skrapla na bagnecie jak jest zimno.
Jest to normalny obiaw i nie ma się czym przejmować.

Warsztat ewidętnie chciał Cię zerżnąć na kasę tyle, że w dość nieudolny sposób.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Pit » 15 mar 2010, 08:31

W silniku rotacyjnym nie ma uszczelki pod głowicą bo... nie ma głowicy. Nie jest potrzebna, bo... nie ma tłoków :D Ale... ja bym pojechał do tego warsztatu i poważnie porozmawiał z właścicielem, bo budowa silnika rotacyjnego to tak na początku każdej szkoły, nawet zasadniczej, kształcącej mechaników się pojawia. Tu nie chodzi o to, że nie umieją naprawić, a o samą wiedzę teoretyczną. Jak kiedyś będziesz potrzebował naprawić RX'a, nie jeździj po warsztatach, bo tylko stracisz paliwo i ryzykujesz popsuciem samochodu, dzwoń pod ten numer: 668824980. To jest jedyny w pełni kompetentny człowiek w tym kraju w kwestii napraw RX'ów.
(...)
Jak nie ubywa Ci płynu chłodniczego, to niema się czym przejmować. Jak ubywa sporo, puchną węże układu chłodzenia – masz do wymiany uszczelki owalne cieczy pomiędzy housingami a platesami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez n0wy » 15 mar 2010, 10:46

Dzięki!
Samochód nie mój – jest w rodzinie. Sprawdzę te rzeczy, o których piszecie i dam znać co i jak.
n0wy
 

Postprzez dawidrx » 15 mar 2010, 14:03

Pit napisał(a): Jak ubywa sporo, puchną węże układu chłodzenia – masz do wymiany uszczelki owalne cieczy pomiędzy housingami a platesami.


a jaki moze byc koszt tych uszczelek?
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2008, 20:13
Posty: 110
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Pit » 15 mar 2010, 20:14

dawidrx napisał(a):
Pit napisał(a): Jak ubywa sporo, puchną węże układu chłodzenia – masz do wymiany uszczelki owalne cieczy pomiędzy housingami a platesami.

a jaki moze byc koszt tych uszczelek?

Zadzwoń proszę pod podany 2 posty wyżej numer. Tomek (Kojot) poda Ci dokładny koszt części i robocizny. Nie znam cen na dzień dzisiejszy, ale wydaje mi się, że w 3 tys. zł powinno się wszystko zamknąć (+ olej, płyn chłodzący, filtr, itp).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez MazZdarX8 » 10 kwi 2016, 12:07

Nowy
To nie woda... Ten olej ma taką konsystencję!!
Na przyszłość...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2016, 17:13
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda rx8 (231KM; MY2006)

Postprzez Gronek » 28 maja 2016, 05:06

MazZdarX8 napisał(a):Nowy
To nie woda... Ten olej ma taką konsystencję!!
Na przyszłość...

No nie olej ma konsystencję bo jaki nie wlejesz to masło będziesz miał. Problem wentylacji Wankla oraz zbierania się wilgoci zna i producent który ma na to radę. Radą na to jest modyfikacja odmy dzięki której została wymuszona cyrkulacja powietrza w silniku. Zmodyfikowana odma jest już seryjnie w późniejszych rocznikach. Pomimo to jednak zjawisko to potrafi się pojawić ale w dużo mniejszym stopniu.
Na przyszłość :D
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 10:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7