Strona 1 z 2

Padnięte cewki

PostNapisane: 9 lis 2009, 20:10
przez Sławko
Wiem, że było już sporo o cewkach ale nigdy wyczerpująco,
tak też mam prośbę do osób, które już ten temat przerabiały o wypisanie wszelkich przypadłości, które mogą się pojawić na skutek zużywania się tego elementu. Szczególnie interesuje mnie, czy możliwy jest spadek mocy, a jeżeli tak to w jakim zakresie obrotów. Mówiąc szczerze jakiś czas temu stuknęło mi 50 tys. i zastanawiam się nad wymianą kabli i cewek. Ostatnimi czasy, kiedy audi A4 1.9 tdi trzymało się za mną dzielnie na trasie myśl ta staje się coraz bardziej natarczywa.
Pozdro i wielkie dzięki za pomoc.

PostNapisane: 9 lis 2009, 23:05
przez Marco7
Spadek mocy jest właśnie skutkiem przepalonych cewek, odkręć je i zobacz czy nie masz pęknięć albo czy nie są za mocno przypalone/spalone. Kable jak są sparciałe lub co jakieś 50tyś/70tyś wedle uznania.

Re: Padnięte cewki

PostNapisane: 10 lis 2009, 08:56
przez Pit
Sławko napisał(a):Wiem, że było już sporo o cewkach ale nigdy wyczerpująco

Dlaczego w takim razie nie kontynuujesz tematu o cewkach, a zakładasz nowy? Nie pomoże to przyszłym użytkownikom forum szukającym rozwiązania swojego problemu. Forum nie jest czatem. Kurcze, wstyd mi trochę, bo "ósemkowcy" są chyba jedną z najbardziej krnąbrnych "grup społecznych" na tym forum. Jak to powiedziałby Karolak: Trochę wieś ;)

PostNapisane: 10 lis 2009, 12:33
przez Deniorek
Dobrze, że mi przypomnieliście, ja mam 63500 i do tej pory nie wymieniałem cewek ani przewodów. ASO twierdziło, że jest dobrze. :P Sam też sprawdziłem i wyglądają tak jak na 44 tysiącach kiedy odbierałem auto. ;)

cewki

PostNapisane: 4 gru 2009, 20:22
przez vinyl997
a niech sie ktos wypowie czy ten spadek mocy przez cewki jest odczowalny? moj rex cos slabo daje rade przy ponad 220km/h

PostNapisane: 6 gru 2009, 22:26
przez Alice
Weekend sie konczy a Naczelny Wiesniak :) jeszcze watku nie posprzatal wiec zadam pytanie, byc moze a propos cewek.
Wczoraj odpalilam moja reksiule na zimnym silniku, poczekalam az wskaznik temp. podejdzie sobie do polowy i wylaczylam silnik. Po 10 minutach Zaraza mi nie odpaliła :(, tak jakby silnik nie mogl zaskoczyc, probował 2 razy krecic i koniec :(. Po kilku godzinach zrobilam drugie podejscie, odpalila ale...................mam wrazenie ze na jednym garze, silnik inaczej chodzi (glosniej) i wibracje mam lekkie w aucie, poza tym mruga check engine . Swiece mam swiezo wymienione, ale nigdy nie mialam wymienionych cewek i kabli – dodam ze Reksiula stoi na podworku, a w piatek bylo w nocy -5.
Czytalam forum odnosnie wymiany rozrusznika (nie pali na cieplym silniku), ale mam nadzieje ze to nie to.
Macie jakis pomysl ???
Prosze tylko mnie nie zalamywac katastoficznymi wiesciami :)
W Stanach autko trzymalismy w garazu i nigdy nie mialam tego problemu :)

PostNapisane: 6 gru 2009, 22:46
przez toolboy
moze zacznij od podstaw – na poczatek akumulator polecam sprawdzic :)

PostNapisane: 8 gru 2009, 21:39
przez Alice
Dzieki,
aku ładowałam tydzień wczesniej, bo myslałam ze padł. Ale.......chyba wcale nie padł tylko klema na + jakas luznawa...............pozniej doczytalam, ze kilka osob mialo problem z luzujaca sie klema :)
W czwartek mechanik sprawdzi mi cewki i kable, zobaczymy ??? Orienuje sie moze ktos, czy kable do Rexa pasuja z innej mazdy czy musza byc ekstra do RX8 ??? I jak z cewkami ??
pozdro

Re: Padnięte cewki

PostNapisane: 20 maja 2010, 19:56
przez vinyl997
poda ktoś instrukcje jak dobrać się do cewek by je sprawdzić coś rex słabo pali i cos mocy brak chyba... znacie ceny nowych tych części?

Re: Padnięte cewki

PostNapisane: 22 maja 2010, 11:07
przez Retro
Kable + cewki to coś koło 1000-1200 zł w ASO

Re: Padnięte cewki

PostNapisane: 23 maja 2010, 02:58
przez 3eci
U mnie byl taki blad: PO3O1 Cylinder 1 Misfire Detected. Auto jak sie nagrzalo, przerywalo, uklad wydechowy nagrzewal sie do czerwonosci, straszne drgania.
Po wymianie:
Nie przerywa, szybciej zapala. Teraz juz nie ma takiego dluzszego rozruchu.

Jak wymieniac to najlepiej odrazu wszystkie 4 ;)

Re: Padnięte cewki

PostNapisane: 26 maja 2010, 18:46
przez vinyl997
a jak jest z mocą? odczuwalny jest spadek? i pewnie jak wymiana to tylko na nowe?

Re: Padnięte cewki

PostNapisane: 26 maja 2010, 23:47
przez 3eci
U mnie byl bardzo duzy spadek mocy. Auto zaczelo przerywac na niskich obrotach a na wysokie nawet nie chciala wchodzic. W rx-8 zalecana jest wymiana kompletu (czyli wszystkie 4). Ja wymienilem na oryginalne i odczuwam kolosalna roznice. WIec warto. Wyskakuje ci jakas kontrolka ??? jak tak to warto podpiac pod komputer i sie upewnic czy to jest cewka. Bo moze to byc katalizator. Lub jeszcze cos innego jak np przewody.

Re: Padnięte cewki

PostNapisane: 27 maja 2010, 15:36
przez vinyl997
kontrolka jest niby blad mieszanki paliwa ale nie jestem pewny.. no i nie ma rownych obrotow raz wieksze raz mniejsze..

Re: Padnięte cewki

PostNapisane: 27 maja 2010, 23:14
przez 3eci
u mnie tez obroty skakaly. raz bylo mniej niz powinno a za chwile zwiekszaly sie. Wrazenie tak jakby silnik mial drgania.

padnięte cewki – objawy

PostNapisane: 9 sie 2010, 20:24
przez vinyl997
Witam, zna ktoś objawy jakie występują kiedy padną cewki lub są nadpalone? wyświetla mi błąd mieszanki paliwa dokładnie nie mogę określić samochód chyba osłabł, słabiej odpala i ma dziwne wibracje na niskich obrotach.. czy to może być to? jak wymienić cewki – mam możliwość podmienienia ze sprawnego rotoru

Re: padnięte cewki – objawy

PostNapisane: 9 sie 2010, 23:47
przez Retro
Objawy są właśnie takie jak napisałeś ;)
Najlepiej widać jeśli CEL wyświetla MISS FIRE – czyli, że nie dopala paliwa.
Niestety nie pamiętam jaki to kod błędu.

Re: padnięte cewki – objawy

PostNapisane: 10 sie 2010, 02:01
przez vinyl997
a jak samemu wymienić cewki?

Re: padnięte cewki – objawy

PostNapisane: 12 sie 2010, 18:28
przez vinyl997
jeśli ktoś wie jak to zrobić proszę o instrukcje będę wdzięczny za pomoc..

Re: padnięte cewki – objawy

PostNapisane: 12 sie 2010, 23:08
przez Marco7
Cewki masz na zakonczeniu kabli zaplonowych, mniej wiecej pod gumowym wezem od dolotu, pomiedzy pudlem z filtrem a przepustnica. Jesli masz wersje 231 to lepiej bedzie Ci to zdjac (gumowy wąż/dolot) a potem odlacz kable i odkrec cewki od blaszki podtrzymującej.