Padnięte cewki

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez Sławko » 9 lis 2009, 20:10

Wiem, że było już sporo o cewkach ale nigdy wyczerpująco,
tak też mam prośbę do osób, które już ten temat przerabiały o wypisanie wszelkich przypadłości, które mogą się pojawić na skutek zużywania się tego elementu. Szczególnie interesuje mnie, czy możliwy jest spadek mocy, a jeżeli tak to w jakim zakresie obrotów. Mówiąc szczerze jakiś czas temu stuknęło mi 50 tys. i zastanawiam się nad wymianą kabli i cewek. Ostatnimi czasy, kiedy audi A4 1.9 tdi trzymało się za mną dzielnie na trasie myśl ta staje się coraz bardziej natarczywa.
Pozdro i wielkie dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 10 lis 2009, 08:15 przez Sławko, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 18:40
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 2004 USA 231 km

Postprzez Marco7 » 9 lis 2009, 23:05

Spadek mocy jest właśnie skutkiem przepalonych cewek, odkręć je i zobacz czy nie masz pęknięć albo czy nie są za mocno przypalone/spalone. Kable jak są sparciałe lub co jakieś 50tyś/70tyś wedle uznania.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez Pit » 10 lis 2009, 08:56

Sławko napisał(a):Wiem, że było już sporo o cewkach ale nigdy wyczerpująco

Dlaczego w takim razie nie kontynuujesz tematu o cewkach, a zakładasz nowy? Nie pomoże to przyszłym użytkownikom forum szukającym rozwiązania swojego problemu. Forum nie jest czatem. Kurcze, wstyd mi trochę, bo "ósemkowcy" są chyba jedną z najbardziej krnąbrnych "grup społecznych" na tym forum. Jak to powiedziałby Karolak: Trochę wieś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Deniorek » 10 lis 2009, 12:33

Dobrze, że mi przypomnieliście, ja mam 63500 i do tej pory nie wymieniałem cewek ani przewodów. ASO twierdziło, że jest dobrze. :P Sam też sprawdziłem i wyglądają tak jak na 44 tysiącach kiedy odbierałem auto. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez vinyl997 » 4 gru 2009, 20:22

a niech sie ktos wypowie czy ten spadek mocy przez cewki jest odczowalny? moj rex cos slabo daje rade przy ponad 220km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Alice » 6 gru 2009, 22:26

Weekend sie konczy a Naczelny Wiesniak :) jeszcze watku nie posprzatal wiec zadam pytanie, byc moze a propos cewek.
Wczoraj odpalilam moja reksiule na zimnym silniku, poczekalam az wskaznik temp. podejdzie sobie do polowy i wylaczylam silnik. Po 10 minutach Zaraza mi nie odpaliła :(, tak jakby silnik nie mogl zaskoczyc, probował 2 razy krecic i koniec :(. Po kilku godzinach zrobilam drugie podejscie, odpalila ale...................mam wrazenie ze na jednym garze, silnik inaczej chodzi (glosniej) i wibracje mam lekkie w aucie, poza tym mruga check engine . Swiece mam swiezo wymienione, ale nigdy nie mialam wymienionych cewek i kabli – dodam ze Reksiula stoi na podworku, a w piatek bylo w nocy -5.
Czytalam forum odnosnie wymiany rozrusznika (nie pali na cieplym silniku), ale mam nadzieje ze to nie to.
Macie jakis pomysl ???
Prosze tylko mnie nie zalamywac katastoficznymi wiesciami :)
W Stanach autko trzymalismy w garazu i nigdy nie mialam tego problemu :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2009, 16:14
Posty: 15
Skąd: między Opolem a Wrocławiem
Auto: Rx-8 231 km USA

Postprzez toolboy » 6 gru 2009, 22:46

moze zacznij od podstaw – na poczatek akumulator polecam sprawdzic :)
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez Alice » 8 gru 2009, 21:39

Dzieki,
aku ładowałam tydzień wczesniej, bo myslałam ze padł. Ale.......chyba wcale nie padł tylko klema na + jakas luznawa...............pozniej doczytalam, ze kilka osob mialo problem z luzujaca sie klema :)
W czwartek mechanik sprawdzi mi cewki i kable, zobaczymy ??? Orienuje sie moze ktos, czy kable do Rexa pasuja z innej mazdy czy musza byc ekstra do RX8 ??? I jak z cewkami ??
pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2009, 16:14
Posty: 15
Skąd: między Opolem a Wrocławiem
Auto: Rx-8 231 km USA

Postprzez vinyl997 » 20 maja 2010, 19:56

poda ktoś instrukcje jak dobrać się do cewek by je sprawdzić coś rex słabo pali i cos mocy brak chyba... znacie ceny nowych tych części?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Retro » 22 maja 2010, 11:07

Kable + cewki to coś koło 1000-1200 zł w ASO
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez 3eci » 23 maja 2010, 02:58

U mnie byl taki blad: PO3O1 Cylinder 1 Misfire Detected. Auto jak sie nagrzalo, przerywalo, uklad wydechowy nagrzewal sie do czerwonosci, straszne drgania.
Po wymianie:
Nie przerywa, szybciej zapala. Teraz juz nie ma takiego dluzszego rozruchu.

Jak wymieniac to najlepiej odrazu wszystkie 4 ;)
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez vinyl997 » 26 maja 2010, 18:46

a jak jest z mocą? odczuwalny jest spadek? i pewnie jak wymiana to tylko na nowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez 3eci » 26 maja 2010, 23:47

U mnie byl bardzo duzy spadek mocy. Auto zaczelo przerywac na niskich obrotach a na wysokie nawet nie chciala wchodzic. W rx-8 zalecana jest wymiana kompletu (czyli wszystkie 4). Ja wymienilem na oryginalne i odczuwam kolosalna roznice. WIec warto. Wyskakuje ci jakas kontrolka ??? jak tak to warto podpiac pod komputer i sie upewnic czy to jest cewka. Bo moze to byc katalizator. Lub jeszcze cos innego jak np przewody.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez vinyl997 » 27 maja 2010, 15:36

kontrolka jest niby blad mieszanki paliwa ale nie jestem pewny.. no i nie ma rownych obrotow raz wieksze raz mniejsze..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez 3eci » 27 maja 2010, 23:14

u mnie tez obroty skakaly. raz bylo mniej niz powinno a za chwile zwiekszaly sie. Wrazenie tak jakby silnik mial drgania.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez vinyl997 » 9 sie 2010, 20:24

Witam, zna ktoś objawy jakie występują kiedy padną cewki lub są nadpalone? wyświetla mi błąd mieszanki paliwa dokładnie nie mogę określić samochód chyba osłabł, słabiej odpala i ma dziwne wibracje na niskich obrotach.. czy to może być to? jak wymienić cewki – mam możliwość podmienienia ze sprawnego rotoru
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Retro » 9 sie 2010, 23:47

Objawy są właśnie takie jak napisałeś ;)
Najlepiej widać jeśli CEL wyświetla MISS FIRE – czyli, że nie dopala paliwa.
Niestety nie pamiętam jaki to kod błędu.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez vinyl997 » 10 sie 2010, 02:01

a jak samemu wymienić cewki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez vinyl997 » 12 sie 2010, 18:28

jeśli ktoś wie jak to zrobić proszę o instrukcje będę wdzięczny za pomoc..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Marco7 » 12 sie 2010, 23:08

Cewki masz na zakonczeniu kabli zaplonowych, mniej wiecej pod gumowym wezem od dolotu, pomiedzy pudlem z filtrem a przepustnica. Jesli masz wersje 231 to lepiej bedzie Ci to zdjac (gumowy wąż/dolot) a potem odlacz kable i odkrec cewki od blaszki podtrzymującej.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7