Strona 1 z 1

Swap silnika z 192KM na 231KM, róznice

PostNapisane: 6 kwi 2013, 21:54
przez jinson
mam pytanie czy silnik 231psi podpasuje mi do instalacji z 192 psi

Odp: RX-8 Swap silnika z 192KM na 231

PostNapisane: 29 kwi 2013, 21:46
przez Raptor77
Nie spasuje. Inna wiązka, do tego inne skrzynie biegów.

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Re: RX-8 Swap silnika z 192KM na 231

PostNapisane: 5 maja 2013, 18:55
przez JapanBA
A jak jest zasadnicza różnica w budowie słabszej a mocniejszej wersji?

Wiązkę i skrzynię można przełożyć wiec nie aż tak duży problem sie zapowiada :)

PostNapisane: 7 maja 2013, 04:41
przez Paweł
Zasadnicza różnica mechaniczna jest w liczbie portów ssących (6 i 4), liczbie wtrysków oraz sterowaniu geometrią kanałów dolotowych. Poza tym mocniejsza wersja ma dwie chłodnice oleju, aktywny chwyt powietrza...

Nieco odchodząc od pytania i przechodząc do tematu celowego swapu – realnie rzecz biorąc potrzebujesz drugiego, kompletnego samochodu. Poza tym, nie wnikając w szczegóły, słabsze wersje były gorzej wyposażone, miały mniejsze hamulce, inne sprężyny i amortyzatory. Nie ma to sensu.

Kompatybilność podzespołów pomiędzy 192KM, a 231KM

PostNapisane: 2 lis 2015, 22:27
przez Duszołap
Witam,
Posiadam mazde RX8 192 km i 231 km, czy któreś z: świece,cewki, przewody wysokiego napięcia, rozrusznik – będą pasować z 192km do 231km?

PostNapisane: 2 lis 2015, 23:10
przez Paweł
Wszystko jest identyczne (minus zmiany na przestrzeni lat, ale części pasują). Zwróć tylko uwagę, że nie ma sensu zakładać rozrusznika sprzed zmian (symbol nowszej rewizji – N3Z1).

Re: Świece do rx8

PostNapisane: 4 lis 2015, 15:13
przez Duszołap
Dziękuję za odpowiedź.

PostNapisane: 15 gru 2015, 15:17
przez bull
Paweł napisał(a):Wszystko jest identyczne


No nie do końca , rozruszniki maja inne....

Re: Swap silnika z 192KM na 231KM, róznice

PostNapisane: 28 maja 2016, 04:56
przez Gronek
Odgrzeję trochę kotleta bo ostatnio sporo osób dzwoni i pyta.
A więc żeby do 192 wsadzić 231 potrzeba
-silnik z kolektorami dolotowymi i wiązką i sprzęgłem
-komp od 231
-zegary ud 231
silnik siada na skrzynię 5 speed ale za grosze można dorwać 6-speed. Problem dla większości to sam swap kompa bo trzeba sparować immo i pompę ABS. Tą operację wykona praktycznie tylko serwis ale są magicy co temat ogarniają. Reszta w aucie jest taka sama więc nie jest tragicznie.
nie miało wpływu na wyposażenie ani hamulce to czy to 192 cz 231
"Małe heble" to mega rzadkość