Przerywa na ciepłym, a po dolaniu PB jest OK – Pompa paliwa

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez marcinmarcin » 25 kwi 2015, 21:10

Witam

Moje pytanie jak w temacie, szukałem kulka dni na forum informacji, ale nie znalazłem podobnej sytuacji.
Zapłon cały zmieniony na nowy, kompresja mierzona w ASO wyszła po 6,4 oraz 6,6 w/g ASO jeszcze OK

Objaw dość dziwny, gdy rx jest nagrzany zaczyna przerywać, tak jakby odłączało zapłon lub paliwo, po chwili wraca do życia, kolejnie to samo a im mniej PB w baku tym częściej przerywa, po zalaniu nawet za 100 PLN na ciepłym jest OK przed dłuższą chwilę, przejadę około 50 km i problem wraca, czasem wystarczy zgasić i znów mogę przejechać bez problemów jakieś 20 KM

Wyczytałem gdzieś że w baku może być woda, więc kupiłem preparat zalałem najmocniejszą PB na SZHEL i nic, następnym razem dolałem denaturat podobno wiąże wodę, ale to też nie dało efektu.

Czy ktoś może miał podobny problem i wie gdzie mam szukać przyczyny ? Bardzo proszę o pomoc bo jazda jest nico męcząca. Z reguły robię duże trasy bo traktuję RX jako przyjemność, a nie ma przyjemności go autko nie pracuje jak trzeba.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez bull » 26 kwi 2015, 11:13

przyczyn może być kilka, najczęstszym jest stary zapłon, ale skoro go wymieniłeś to:
– najpierw sprawdź ciśnienie paliwa, powinno wynosić około 58 PSI
– wyczyść MAF , czyli przepływkę
– Wyczyść ESS, czyli czujnik położenia wału i zresetuj jego ustawienia ( 20 razy nacisnąć na pedał hamulca na włączonym zapłonie w ciągu 8 sekund, pod warunkiem że masz najnowsze oprogramowanie kompa)

– niska kompresja, niestety 6,4 to bardzo mało....6,0 uważa się to za granicę , za którą pozostaje już tylko remont....

zabacz jeszcze tu:
http://www.rx8club.com/series-i-tech-ga ... re-222280/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez marcinmarcin » 26 kwi 2015, 18:32

Tak, cały zapłon wymieniony na raz, nowe cewki, nowe świece, nowe przewody, co do cewek mam tylko wątpliwości bo kupiłem je za 600 PLN a później przeczytałem że zamienniki to może być lipa, nie wiem jak je sprawdzić.

– Czy można domowym sposobem sprawdzić ciśnienie paliwa czy muszę udać się do mechanika.
– Przepływomierz czyściłem, z tym że nie wiem czy dobrze, wyjąłem popryskałem WD-40 i przedmuchałem powietrzem, na różnych forach piszą że WD jest Ok a na innych że nie bo zostawia tłuszcz...
– Nie wiem gdzie jest czujnik położenia wału, ale taki reset robiłem kilka razy, niby zadziałało bo wskazówka od ciśnienia ruszyła do polowy i następnie opadła. Gdybym go wyczyścił może było by lepiej.

Kurcze w ASO powiedzieli że kompresja nie jest najlepsza ale jeszcze jest OK,
Dziś wracałem niecałe 400km, do domu z Rzeszowa, auto zachowywało się tak jak pisałem wcześniej, ale zauważyłem jeszcze jeden szczegół, gdy zaczęło przerywać wystarczyło zgasić silnik i ponownie odpalić, taki zabieg wystarczał na około 50 km i znów przerywał. Nie trzeba koniecznie wlewać paliwa, o ile na wskazówce jest ponad 1/4 gdy schodzi poniżej 1/4 gaszenie pomaga tylko na chwile.
Kolejne co zauważyłem to słabe odpalanie na ciepłym silniku, ale nie tak że gaszę i odpalam, bo tak odpala w sumie po chwili, problem pojawia się jak udałem się na stacje po kawę, wypiłem minęło około 10 minut i auto ciężko paliło, dopiero za 3,4 razem. I tu myślę że może być coś z tym ciśnieniem paliwa, bo po którymś razie wpadłem na pomysł przekręcania stacyjką kilka razy, napompowało mu dużo paliwa, tak mi się przynajmniej wydaje bo odpalało już standardowo po chwili.
Więc muszę sprawdzić pompę, oraz może filtr paliwa, z tym że filtra nie mogę nigdzie namierzyć, czy schowany jest on w niewidocznym miejscu ? Może jest zapchany.

Dziękuję za pomoc, i czekam na dalsze wskazówki, a jeśli chodzi o podane forum to niestety nie kumam nic po angielsku :(

Dopisano 26 kwi 2015, 19:35:

I jeszcze jedno pytanie, czy coś takiego jak reset komputera poprzez odłączenie klem coś pomoże. Wyczytałem że trzeba odłączyć klemy na jakiś czas a potem dać mu 15 minut na wolnych, wtedy podobno także robi się jakiś reset, nie wiem tylko czy to prawda i drugi problem bo nie mam kodu od radia i jak odłączę klemę to stracę radio :(
Do tej pory udawało mi się unikać odłączenia klem.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez bull » 26 kwi 2015, 20:35

Jakiej firmy cewki kupiłeś??

Żeby sprawdzić ciśnienie paliwa musisz podłączyć do przewodu paliwowego wskaźnik, więc raczej u mechanika....filtr jest w zbiorniku (pod lewym tylnym siedzeniem)
Przepływkę wyczyść sprejem do czyszczenia hamulców tak samo jak ESS ( jest z przodu sinika , przy kole pasowym.

Masz jakieś błędy?? jakie kody??

Najpierw sprawdź pompę paliwa .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez marcinmarcin » 26 kwi 2015, 21:22

Cewki firmy MOBILETRON (jakość OE) co oznacza ta jakość OE nie mam pojęcia.

Ok, ciśnienie sprawdzę w tygodniu, podjadę do specjalistów, myślę że nie muszę odwiedzać ASO wystarczy mechanik który dysponuje takim sprzętem. Dam znać co wyszło
Jeśli dobrze zrozumiałem to filtr jest w baku pewnie gdzieś obok pompy, więc na razie póki nie sprawdzę ciśnienia nie ruszam.

Zakupie ten spray i wyczyszczę te dwie rzeczy, jutro spróbuję namierzyć ESS

Nie podłączałem się do kompa, ogólnie jest odłączony i na zegarach nic nie świeci. Ale autko chodziło normalnie do niedawna, a kontrolka była odłączona już bardzo dawno. Nie ruszałem tego bo w sumie nie było potrzeby; odpalało, jeździło dobrze więc nie szukałem dziury w całym.

Dopisano 27 kwi 2015, 12:38:

Wydaje mi się że namierzyłem ten czujnik ESS, mała kostka na 2 piny tuż za małym kołem ?
Na razie nic nie roniłem bo nie chcę nic popsuć, odpiąłem tylko kostkę i tu moje pytanie czy wystarczy popryskać obie strony złącza czy trzeba coś wyjąć tak jak w przypadku przepływomierza i popryskać od środka ?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez bull » 28 kwi 2015, 19:41

marcinmarcin napisał(a):czy trzeba coś wyjąć tak jak w przypadku przepływomierza i popryskać od środka ?


nic nie wyjmuj tylko spryskaj z zewnątrz czujnik (nie złącza) , aż będzie czysty ( wpisz sobie w google ess rx8 i w grafice będziesz miał dokładnie gdzie to jest)

mobiletron powinny być ok, zobacz tylko czy dobrze przewody siedzą na cewkach i świecach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez marcinmarcin » 28 kwi 2015, 20:46

Super, dzięki za pomoc. Jednak namierzyłem coś innego :)
Jutro wyczyszczę, mam już preparat. Po czyszczeniu udam się do jakiegoś szpeca z urządzeniem do pomiaru ciśnienia w pompie, myślę że zrobią na miejscu. Po wizycie dam znać.

Dopisano 29 kwi 2015, 16:11:

Właśnie wróciłem z pomiaru, ponieważ nie byłem w serwisie Mazdy to gość nie wiedział czy jest OK.
Jego przyrząd pokazywał w barach, i wyszło następująco
– sama pompa po zapłonie około 2 barów
– na wolnych obrotach dochodziło do 4 barów
– gdy dawałem gaz, spadało do 3,5 – gość powiedział że to dziwne i tak nie powinno być. Im wyższe obroty tym niższe ciśnienie. Ale nie spadło poniżej 3,5

Stwierdził że większość aut ma 3,5 bara i jest OK

W poprzednich postach napisane w jednostce PSI około 58, gdy to przeliczyłem to z 58 PSI wychodzi 3,9962 bar. Wychodziło by na to że niby jest OK, o ile to 58 PSI jest górną granicą, bo jeśli dolna to pompa się kończy, w dodatku dziwny objaw z spadaniem ciśnienia podczas obciążenia, czy tak powinno być ? czy raczej na odwrót.

Całość była wykonywana w momencie gdy autko pracowało normalnie, nie dało się jeździć z tym sprzętem który od podpiął, miał za krótkie przewody i nic nie było by widać. A chciałem pojeździć do momentu aż autko zacznie przerywać i wtedy sprawdzić to ciśnienie, była by wtedy pewność 100%, no chyba że z w/w odczytów ktoś powie mi że pompa jest do wyrzucenia.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez bull » 29 kwi 2015, 19:55

Poszperałem trochę na zagranicznych forach i tam piszą że pompa nie powinna podać mniej jak 60 PSI , czyli 4,1 bar PRZY KAŻDEJ PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA,
czyli jak masz 3,5 przy wyższych obrotach to w czasie jazdy pod obciążeniem pewnie masz jeszcze mniej....
To może być przyczyna....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez marcinmarcin » 29 kwi 2015, 20:06

No i super, oby to było przyczyną. Jutro zamówię pompę, na początek spróbuję wziąć z allegro, są w dostępnych cenach, nie będzie szkoda gdy okaże się lipą. Sprawdzę przed zamontowaniem jakie daje ciśnienie, mechanik mówił że bez problemu sprawdzi pompę bez samochodu.

Po majowych dam znać co wyszło, a tak na marginesie zapytam jak odkręcić tą pompę ? próbowałem ale dałem sobie dziś spokój, bo jakaś dziwna duża biała nakrętka tam się znajduje, i nie wiem czy wystarczy odkręcać czy trzeba jakieś zawleczki wyjąć ?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez marcinmarcin » 6 maja 2015, 17:27

Udało mi się odkręcić pompę, jednakże chłopskim sposobem i nie wiem czy uda mi się to teraz przykręcić bez jakiegoś specjalnego narzędzia, druga pompa przyszła dziś, nie zakładam jeszcze bo mam kolejne pytanie, gdzie jest ten filtr paliwa, wyjmując pompę nie wiedziałem tam niczego poza czarnym przewodem paliwowym, czy filtr jest gdzieś na nim ? trzeba za niego pociągnąć ?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez bull » 7 maja 2015, 17:22

[img]
assembly.jpg
[/img]


main filter assembly to jest filtr i jest on zintegrowany z całością, więc daj se z nim spokój ,tylko wymień całą pompę i zobacz czy dobrze...
Załączniki
assembly.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez marcinmarcin » 7 maja 2015, 20:53

Ok, rozumiem. Zakładam jutro i zobaczę co będzie.
W między czasie pożyczyłem klucz do przykręcania pomp, jak się okazało to i w innych autach mają takie nakrętki do pomp, posiadam jeszcze ESPACE, i mam zaprzyjaźnionego mechanika od marki RENAULT, zapytałem go czy wie czym to dziadostwo dokręcić, po chwili dał mi do ręki klucz i po sprawie, stwierdził że do 90% francuzów są takie właśnie nakrętki :)
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez bull » 9 maja 2015, 16:27

Dobre, ja też mam ESPACE jako drugie auto.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez marcinmarcin » 10 maja 2015, 19:52

Wydaje się że problem rozwiązany, ale jeszcze nie potwierdzę tego w 100%, mam 1/4 baku paliwa autko zachowuje się super, w prawdzie najdłuższa jednorazowa trasa bez gaszenia auta jaką po zamontowaniu innej pompy zrobiłem to 50km, nic się nie działo, autko wręcz jest jakby mocniejsze, to znaczy lepiej reaguje na gaz, jeżdżąc z padniętą pompą nie odczuwałem różnicy, teraz jest zrywniejsze ewentualnie to tylko efekt placebo......

Nie byłem ostatecznie badać tej pompy, stwierdziłem że czas sam pokaże, wyjeżdżę do rezerwy i zobaczę, największe problemy były poniżej 1/4 w baku, myślę że na dniach wszystko się już wyjaśni.
Jestem dobrej myśli i mam nadzieję że kłopot rozwiąże się za niecałe 100 PLN (pompa + wysyłka+ płyn do czyszczenia)
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez bull » 12 maja 2015, 20:28

marcinmarcin napisał(a):Jestem dobrej myśli i mam nadzieję że kłopot rozwiąże się za niecałe 100 PLN (pompa + wysyłka+ płyn do czyszczenia)


Mam nadzieję , że to było to i nie wyjdzie ci wcale 100 zł tylko więcej , be jeszcze dla mnie dobrego butla wisisz ( preferuję Soplicę pigwową) ..................


:) :) :) :) :) :) :) :) :) :D

Pozdro....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez marcinmarcin » 15 maja 2015, 19:07

I już wszystko jasne, temat można uważać za zakończony, w moim przypadku "przerywanie" okazało się słabą pompą paliwa.
Dziś trochę pojeździłem i powiem szczerze jeszcze nigdy nie cieszyłem się tak na widok rezerwy :) po zapaleniu się żółtej kontrolki na mojej twarzy pojawił się żółty banan :) wyjeździłem paliwo prawie do końca, do samego końca autko miało moc i nie było żadnych problemów z przerywaniem itp. Pomimo słabej kompresji autko dobrze odpala, na ciepłym nieco dłużej ale to dosłownie chwilę, na średnio ciepłym także nie ma już problemów, autko zachowuje się tak jak kilka miesięcy temu.

Wielkie dzięki kolego bull za pomoc, oczywiście butelka się należy, jeśli lubisz mocniejsze napoje o smaku pigwowym mam jeszcze trochę nalewki własnej produkcji z pigwy, wyśmienita ale cholernie mocna. Jeśli nalewki to nie Twój temat może być Soplica – wysłać czy pomęczymy się z tym kiedyś razem ?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2015, 21:01
Posty: 13
Auto: Mazda rx8

Postprzez bull » 17 maja 2015, 14:50

marcinmarcin napisał(a):wysłać czy pomęczymy się z tym kiedyś razem ?


Po prostu wypij moje zdrowie .........

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7