Wypadanie zapłonu

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez Matas69 » 31 gru 2013, 14:48

Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu miga lub pali się kontrolka check engine. Po podłączeniu do komputera okazało się że auto boryka się z wypadaniem zapłonu. Co może być odpowiedzialne za ten bląd. Z góry dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez Paweł » 1 sty 2014, 21:07

W pierwszej kolejności świece, kable i cewki zapłonowe. W tym silniku wymagają dosyć częstych wymian.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Matas69 » 2 sty 2014, 14:01

Te elementy zostały wymienione na nowe, ale efektu nie ma niestety.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez Paweł » 2 sty 2014, 14:13

Inne objawy? Jaka kompresja na poszczególnych stronach rotorów?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Matas69 » 3 sty 2014, 12:50

Kompresja powinna być w porządku gdyż silnik został wyremontowany w marcu 2013. Dodam że na wyremontowanym silniku przejechałem 4272 km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 10:52
Posty: 19
Skąd: Wilkowyja
Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.

Postprzez Paweł » 3 sty 2014, 16:23

Pomijając zwarcie cewki, błąd wypadającego zapłonu bierze się z czujnika położenia wału. Jeśli silnik nierówno pracuje (przyspieszenie kątowe wału nie odpowiada teoretycznym momentem zapłonu), to pojawia się taki DTC. Jeżeli świece, kable i cewki są dobre, to albo nie ma kompresji na którejś stronie rotora, albo jest nietypowy problem z wtryskiem, albo coś z komputerem. Zmierz kompresję w ASO – tam, gdzie mają specjalny przyrząd, który mierzy każdą stronę tłoka oddzielnie.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez konrad278 » 8 sty 2014, 22:53

przekreć zapłon i szybko wciskaj pedał hamulca do momentu aż wskażnik cisnienia oleju zmieni pozycje i wróci na miejsce.wtedy bedzie ok;)jak coś to dzwoń 691224102
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7