Zmierzenie kompresji na wyciągniętym silniku
Strona 1 z 1
Czy idzie zmierzyć kompresje na gołym silniku bez osprzętu wyciągniętym z auta? Zakładając że udało by się zamontować rozrusznik i zapętlić obieg oleju oczywiście. Proszę o wypowiedz znawców tematu
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Chyba nie uzyskam odpowiedzi... Ciekawe czy to jakaś tajemnica czy po prostu nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Słuszna uwaga. Lepiej mierzyć na ciepłym silniku, jednak z praktyki temperatura nie ma dużego wpływu na wynik pomiaru.
Dużo ważniejsze będą obroty. Warto pamiętać, że profesjonalne mierniki sprężania do silników Wankla uwzględniają i ewentualnie przeliczają prędkość obrotową wału, przy jakiej był pomiar. Dlatego zwykły manometr daje tylko ogólny obraz sytuacji.
Dużo ważniejsze będą obroty. Warto pamiętać, że profesjonalne mierniki sprężania do silników Wankla uwzględniają i ewentualnie przeliczają prędkość obrotową wału, przy jakiej był pomiar. Dlatego zwykły manometr daje tylko ogólny obraz sytuacji.
the right man in the wrong place...
Chcąc kupić używany silnik a większość to silniki wyciągnięte z auta dobrze było by zmierzyć kompresje. Nawet gdyby był to bardzo ogólny obraz sytuacji to i tak lepsze niż branie kota w worku.
Zastanawiam się tylko czy po takim pomiarze renesis nie ucierpi.
Zastanawiam się tylko czy po takim pomiarze renesis nie ucierpi.
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Musisz silnikiem zakręcić dosłownie kilka razy. W takich warunkach nawet na samochodzie pompa nie zdąży napełnić wału olejem. Inna sprawa, że doświadczenie z tymi silnikami podpowiadałoby, że lepiej remontować, niż próbować kupić następny.
the right man in the wrong place...
Łatwo powiedzieć tylko różnica w kosztach jest spora. Tym bardziej że nie mam zamiaru tym autem jezdzić dłużej niż 2, 3lata także remont w tym wypadku był by wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Wole upolować coś w niezłym stanie
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
trafić nadający się silnik to jak wygrać w lotka, niestety... Jeden z moich klientów kupował uzywane, pojeżdził 2 tyg i następny sumując lepiej by wyszedł jak by wyremontował ale to już jest indywidualna sprawa każdego posiadacza.
SILNIK WANKLA OD A-Z ! WSZYSTKIE Japońce
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Czyli wychodzi na to ze chcesz tanio kupic motor, pobujac sie 2 lata a potem sprzedac i niech martwi sie nastepny wlasciciel ?
-
Przemek323c
Następnego własciciela bedzie stać żeby zrobic remont
Dopisano 11 lis 2013 9:35:
Jeszcze pytanie ile kosztują szczytowe uszczelniacze i czy idzie tylko je kupic czy trzeba kupowac jakis cały zestaw?
Dopisano 11 lis 2013 9:35:
Jeszcze pytanie ile kosztują szczytowe uszczelniacze i czy idzie tylko je kupic czy trzeba kupowac jakis cały zestaw?
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Radził bym w zestawie. Poza tym nie wiadomo jak będzie wyglądał silnik po otwarciu. Te silniki często zaskakują, wiem z ponad 10 letniego doświadczenia.
Dopisano 12 lis 2013 10:33:
Podstawowy komplet wychodzi ok 8 tys. Pamiętaj, że często przy remoncie trzeba również wymieniać części takiego typu jak cylindry, wał itp
Dopisano 12 lis 2013 10:33:
Podstawowy komplet wychodzi ok 8 tys. Pamiętaj, że często przy remoncie trzeba również wymieniać części takiego typu jak cylindry, wał itp
SILNIK WANKLA OD A-Z ! WSZYSTKIE Japońce
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Oczywistą sprawą jest że najpierw trzeba go rozebrać żeby wiedzieć co wymienic. Przeglądając manuala doszedłem do wniosku że ten silnik jest o wiele prostszy od klasycznego tłokowca. Gdyby części nie były tak szokująco drogie to już dawno bym go rozbierał Gadałem też z jednym gościem który ,,podobno" rozłożył silnik, wyczyscił z nagaru, złożył na tych samych częsciach i miał znaczną poprawe kompresji. Nie wiem ile w tym prawdy Wracając do tematu mierzenia kompresji na wyciągnięty motorze – prosze o ostateczną odpowiedz: Da rade czy jest ryzyko uszkodzenia motoru?
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Nie ma większego problemu z pomiarem kompresji na wyciągniętym silniku, ponieważ na panewkach zostaje sporo oleju który smaruje wał. Pomiar kompresji trwa ok 10 s, tyle potrzeba na sprawdzenie 1 i 2 cylindra. Czyli przez okres 20 s nie ma możliwości uszkodzenia silnika.
Prostszym sposobem pozbycia się nagaru z silnika jest zrobienie płukanki sifonem SEAFON,
Robi to to samo co rozebranie i wyczyszczenie silnika tyle, że jest mniej pracochłonne.
Pozbycie się nagaru jest chwilowym przedłużeniem żywotności silnika.
Prostszym sposobem pozbycia się nagaru z silnika jest zrobienie płukanki sifonem SEAFON,
Robi to to samo co rozebranie i wyczyszczenie silnika tyle, że jest mniej pracochłonne.
Pozbycie się nagaru jest chwilowym przedłużeniem żywotności silnika.
SILNIK WANKLA OD A-Z ! WSZYSTKIE Japońce
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Co dzieje sie w wypadku gdy silnik nigdy nie był czyszczony z nagaru a ma spory przebieg? Nie pogorszy to sytuacji? Uszczelniacze nie powypadają?
Gdzieś na forum rzucił mi sie w oczy preparat ,,zoom power – engine cleaner" zalecany do silników wankla z tym że jest problem z jego dostępnością. Czy o taki środek chodzi?
Gdzieś na forum rzucił mi sie w oczy preparat ,,zoom power – engine cleaner" zalecany do silników wankla z tym że jest problem z jego dostępnością. Czy o taki środek chodzi?
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
- Od: 20 gru 2009, 20:44
- Posty: 72
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.
Może to pogorszyć sytuacje, tak jak pisałem wcześniej, płukanka poprawia stan silnika ale tylko CHWILOWO, tak o taki płyn chodzi.
Ryzyk fizyk ale ja bym się nie bawił na twoim miejscu i nie dlatego tak pisze, że zajmuję się naprawą Mazd ale z czystego braku sensu takiego przedsięwzięcia.
Ryzyk fizyk ale ja bym się nie bawił na twoim miejscu i nie dlatego tak pisze, że zajmuję się naprawą Mazd ale z czystego braku sensu takiego przedsięwzięcia.
SILNIK WANKLA OD A-Z ! WSZYSTKIE Japońce
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości