Swap silnika – za i przeciw

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez jinson » 5 mar 2013, 19:24

Witam mam w planach swapa w rx-8 myslałem coś o dieslu ale czy skrzynia da rade przy takich niskich obrotach silnika ktoś coś wie na ten temat <nauka>
Ostatnio edytowano 12 paź 2014, 22:40 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączono 3 wątki
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 23:14
Posty: 5
Skąd: Jelenia Góra
Auto: RX-8

Postprzez jarsoN » 5 mar 2013, 19:25

Oszalałeś? Do sportowego auta chcesz wrzucać diesla?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez jinson » 5 mar 2013, 19:27

chodzi mi tylko o bryłe tego auta jest wyjątkoa a diesla też można nieżle podkręcić
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 23:14
Posty: 5
Skąd: Jelenia Góra
Auto: RX-8

Postprzez Bartek1986 » 5 mar 2013, 19:48

Już było kiedyś Mitsu 3000GT 1.9 TDI :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez jinson » 5 mar 2013, 19:54

czyli nikt nie pomoże
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 23:14
Posty: 5
Skąd: Jelenia Góra
Auto: RX-8

Postprzez Marianek » 5 mar 2013, 21:31

Przenoszę do działu modelowego RX-ow. Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Speed » 5 mar 2013, 22:35

Bylo i RX-7 na ropę wiec żadna nowość
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez jinson » 6 mar 2013, 19:20

co was te diesle tak drażnią...a przecież wankiel to syf i drogi w utrzymaniu dla przeciętnej osoby
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 23:14
Posty: 5
Skąd: Jelenia Góra
Auto: RX-8

Postprzez Wodnik » 7 mar 2013, 14:44

Sam jesteś syf :P
Napisz najpierw jakiego kopciucha chcesz tam wcisnąć. Jak 1.9 TDI to może ktoś Ci coś podpowie(ale forum to nie najlepsze wybrałeś,jest takie tylko o RX8, nie napiszę adresu bo to tutaj surowo zabronione :| ) ale jak masz jakiś niestandardowy silnik to flaszke stawiam jak taką przeróbkę uda Ci się zrobić. A co mi tam. Postawie nawet jak 1,9 TDI zeswapujesz <lol> Swoją drogą to proponuję podliczyć koszty swapa i oszczędności na paliwie. Ciekawe po ilu kilometrach bilans wyjdzie na zero.
[img]http://i59.tinypic.com/2h4m720.jpg[/img
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 15:37
Posty: 989 (4/28)
Skąd: Okolice Warszawy

Postprzez ravie » 14 mar 2013, 00:12

Kup budę GTR-a albo Ferrari i też wstaw 1.9 TDi
Think Fast. Drive Faster. Don't Blink
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 21:33
Posty: 166

Postprzez megabebzon » 11 cze 2013, 08:34

O Boże. Dawno nie byłem na forum, ale nawet wiejski tuning mnie tak nie dobił, jak ten temat. Ja proponuję do rexa swap na napęd jądrowy. Mianowicie energię będzie uzyskiwać się z maszynki spalającej bycze jaja z ubojni. :| A tak nawiasem – wankel drogi, ale jego nie kupują osoby przeciętne (i do końca normalne). Gdyby nie silnik Wankla nie kupiłbym rexi.
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez LeszekNow » 16 cze 2013, 16:03

Zgadzam się w 100%. Jeździmy unikalnym samochodem i nie powinniśmy mu tej unikalności odbierać. Silnik rotacyjny jest jaki jest i kupując ten samochód trzeba się liczyć z tym, że auto będzie wymagało szczególnej opieki. Mnie osobiście to nie przeszkadza. Kontrola stanu oleju oraz jego dolewki, a także rozgrzewanie silnika, to chyba nie aż tak wiele...

Co do spalania, które mieści się w zakresie 15-17 l/100 km w mieście (przynajmniej u mnie), to nie ma tragedii. Większość aut o podobnym charakterze pali porównywalnie. Jeśli jest to zbyt dużo, proponuję kupić RX-8 dla przyjemności oraz jakiś mały oszczędny samochodzik do jazdy na co dzień. Koszt łączny będzie porównywalny do ewentualnego SWAPA na diesla :).

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 12:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez darekzx » 3 sie 2013, 23:01

Witaj kolego,
Obserwuję twój post ale nikt nic sensownego w tym temacie nie dodał.
Noszę się z zamiarem zrobienia swap do rx-8 z zatartym sinikiem 2004r – skrzynia 5biegowa.
Jestem fanem marki i wyglądu auta a super osiągi są dla mnie drugoplanowe.
Mam dostępny do swap silnik toyota D4D 2,2 DCAT 150PS wraz z oryginalną wiązką i komputerem.
Silnik kolektory posiada z tej samej strony co oryginał.

Co do obrotów to jestem ciekawy jakie prędkości będzie osiągał na poszczególnych biegach przy 4500 obr/min czyli połowie tego co fabryka ...

Jeśli wykonał ktoś udany swap mocnego diezla i chciałby to powtórzyć to proszę o info.
Chętnie też wezmę kontakt do zakładu mechaniki który ma doświadczenie w tym temacie i mógłby się podjąć takiego zadania.

Pozdrawiam
Darek
darekzx
 

Postprzez ravie » 4 sie 2013, 12:00

Dlaczego ludzie starają się robić z tego samochodu jeżdżące potworki?
Think Fast. Drive Faster. Don't Blink
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 21:33
Posty: 166

Postprzez Luk@s » 4 sie 2013, 22:44

darekzx napisał(a): 2,2 DCAT 150PS

d4d to nie d-cat więc albo to albo to.
A czy koszty ewentualnej naprawy dwumasy, sprzęgła, wtryskiwaczy itp. są mniejsze w tym silniku? Wybrałeś moim zdaniem silnik pułapkę, który jak się posypie to władujesz w niego z 15k. Z własnego doświadczenia wiem, że przynajmniej przy D-CAT 177 KM są tą sumy dość spore i porównywalne z takim remontem wankla + paliwem na kilka tysięcy km.

A gdzie wymiana skrzyni...

Więc czy opłaca się uzyskać oszczędności na paliwie rzędu 4 litrów płacąc za swapa z silnikiem + skrzynią tyle co za nowy silnik wankla kupiony na "wywóz" na wschód ;P

Widziałem różne próby wkładania do rexa różnych silników ale raczej aby zwiększyć moc i nie były to turboklekoty. Jak już iść w ekonomie to lepiej wsadzić zwykłe 2.0 z takiej mazdy 3/6 choćby.

Jak ja popłynąłem z kosztami paliwa w RX-e to po prostu się z nim rozstałem i poszukałem czegoś innego, ale widać ze niektórzy z tym nie mogą się pogodzić. A jest tyle innych lecz "fajnych inaczej" aut.
ObrazekObrazekObrazek
[url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=103762]
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez Torino » 23 sie 2013, 17:45

ravie napisał(a):Dlaczego ludzie starają się robić z tego samochodu jeżdżące potworki?


Zgadzam się i popieram..
Torino
 

Postprzez piwo » 28 sie 2013, 18:54

moim zdaniem kupno auta z uszkodzonym silnikiem i swap na jakikolwiek inny silnik jest duzo rozsadniejszym rozwiazaniem, niz kupno zdrowej rx8 z silnikiem igla i remontami co 50tys km. koszt pierwszej opcji bedzie nizszy a mocowo tez nie musi byc duzo gorzej. ja nie wiem jak mzona bronic silnika ktory pali 15 litrow, nie wyciaga serii, i psuje sie po 50tys km. zenada. a samochod rx8 jest cudowny, ma dobry zawias, heble, odpowiednia roznicowke, piekne wnetrze i calkiem obszerne. wiec praktycznie same zalety. oprocz tego g...nego silnika.
Ostatnio edytowano 28 sie 2013, 20:20 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez ravie » 28 sie 2013, 19:09

piwo napisał(a):
piwo napisał(a):moim zdaniem kupno auta z uszkodzonym silnikiem i swap na jakikolwiek inny silnik jest duzo rozsadniejszym rozwiazaniem, niz kupno zdrowej rx8 z silnikiem igla i remontami co 50tys km. koszt pierwszej opcji bedzie nizszy a mocowo tez nie musi byc duzo lepiej. ja nie wiem jak mzona bronic silnika ktory pali 15 litrow, nie wyciaga serii, i psuje sie po 50tys km. zenada. a samochod rx8 jest cudowny, ma dobry zawias, heble, odpowiednia roznicowke, piekne wnetrze i calkiem obszerne. wiec praktycznie same zalety. oprocz tego g...nego silnika.

Opinia godna mechanika folksfagena <spoko>
Think Fast. Drive Faster. Don't Blink
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 21:33
Posty: 166

Postprzez otiks » 28 sie 2013, 20:40

piwo, chyba następnym razem muszę Cię zabrać na przejazd po OESie na MS CUP tym RX-8 z silnikiem który ogólnie jest słaby ;) ....w Czaplinku naprawdę niewiele mi brakowało do Twojego speedstera a to zupełnie inna liga :P
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez piwo » 28 sie 2013, 22:28

czemu inna liga?
http://www.zeperfs.com/en/duel1077-274.htm
--------------rx8-------speedster
0-200km/h----27,8s-------31,7s
hockenheim--1m19.60----1m19.50
vairano------1m24.55----1m26.15

to ze Mateusz byl na slikach i gwincie to troche wypaczylo rywalizacje, nie ujmujac oczywiscie jego umiejetnosciom kierowcy , ktore niewatpliwie posiada (dostal sie do finalu kia racing lap; a na gokartach opykal mnie w ostrowie wielkopolskim o ponad 0,5sekundy ) :)

co do silnika nawet nie uwazam ze jest slaby. skoro ma ponad 200 kucy to nie ma tragedii. chodzi o wady tego silnika, ktore sie podwaza jakby ich nie bylo.
wady:
spalanie oleju
krotka zywotnosc (na poziomie silnika malucha, ktory wytrzymuje troche ponad 100tys przy dbaniu o to czy jest olej :) )
emisja spalin
wysokie spalanie benzyny
nietrzymanie mocy

Mowienie o tym, ze ludzie katuja silniki jest niepowazne. auto jest do jazdy , a nie do zastanawiania sie czy rozgrzalem silnik, czy wlalem olej itd. sa auta, w ktorych od przegladu do przegladu nic sie nie robi i sie jezdzi. i to uwazam za normalne. takie sa porsche boxster, takie sa nissany 350z czy wiele innych sportowych aut z tej samej ligi co rx8. z tej samej ligi cenowej w chwili kupna auta bo teraz przez swe wady rx8 jest tani jak barszcz, co jest niewatpliwa zaleta dla ludzi, ktorzy kupuja to auto wiedzac na co sie decyduja.


krotka pilka. k20 w rx8 przemy w trasie pali mu 10 litrow w miescie.
cyt"w tej chwili zrobiłem około 600km po miescie ze spalaniem około 9-10litrów"
viewtopic.php?f=49&t=146061
czy ktoras rx8 moze pochwalic sie takim spalaniem w miescie?
moc porownywalna osiagi tez.
http://www.youtube.com/watch?v=tmOGBS_Z8k8

dlatego tez uwazam ze nie warto kupowac rx8 z sprawnym wanklem tylko lepiej kupic z uszkodzonym motorem za 10tys a za pozostale 20-30tys swapowac na k20.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7