Koszty remontu silnika Wankla
Witam serdecznie!!!
Mam problem z niską kompresją w komorach spalania. Oznacza to że czas już ma remont silnika. Chciałbym się dowiedzieć jakie są to koszty i gdzie ewentualnie można dokonać naprawy. Auto zaprowadziłem do autoryzowanego serwisu Mazdy Voyager Club w Poznaniu, ale nie są w stanie dokonać naprawy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem z niską kompresją w komorach spalania. Oznacza to że czas już ma remont silnika. Chciałbym się dowiedzieć jakie są to koszty i gdzie ewentualnie można dokonać naprawy. Auto zaprowadziłem do autoryzowanego serwisu Mazdy Voyager Club w Poznaniu, ale nie są w stanie dokonać naprawy.
Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 4 maja 2012, 10:52
- Posty: 19
- Skąd: Wilkowyja
- Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.
Mylę ze 10.000 to jest minimum jakie trzeba mieć aby zacząć myśleć coś o remoncie , szczegółów pewnie udzielą zaraz posiadacze rexów wiec poczekaj cierpliwie 
-
Lantis 89
Niska kompresje, znaczy jaka??? Dzwon tutaj http://kojot.attim.pl/ .
Przerywanie pierwszego rotora może być spowodowane uszkodzonym jednym z elementów:
1. świeca
2. kabel
3. cewka
Ogólnie zacząć powinieneś od wymiany świeczek, kabli i cewek
1. świeca
2. kabel
3. cewka
Ogólnie zacząć powinieneś od wymiany świeczek, kabli i cewek
No niestety, ani elementy układu zapłonowego, ani rozrusznik nie poprawią kompresji. Jeśli samochód jeszcze jeździ, to podejrzenia ASO wydają się prawdopodobne – kompresja spada w pierwszej kolejności z powodu nagaru, który zaczyna blokować uszczelniacze, które przestają pracować. Nim szybciej otworzysz silnik, tym lepiej, bo zmniejszysz ryzyko wyłamania apex-u (chociaż oczywiście wcale nie jest na 100% powiedziane, że to jego wina). Przy odrobinie szczęścia kupisz komplet potrzebnych części za ~5 tys. złotych.
the right man in the wrong place...
Paweł niestety po wizycie w serwisie nie można uruchomić silnika. Mam tylko nadzieję że nie doszło do poważniejszych uszkodzeń o których wspomniałeś i że 10 000 zł wystarczy na regeneracje jednostki.
- Od: 4 maja 2012, 10:52
- Posty: 19
- Skąd: Wilkowyja
- Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.
A więc po wykonaniu kilkudziesięciu telefonów i rozważeniu kilku opcji postanowiłem powierzyć Mazdę Kojotowi. W czwartek dostarczam mu autko i wtedy będę mógł podzielić się newsami do jakich uszkodzeń doszło.
- Od: 4 maja 2012, 10:52
- Posty: 19
- Skąd: Wilkowyja
- Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.
Na razie czekam na info od Kojota co i jak z silnikiem. Mogę jeszcze dodać że oprócz postawienia na nogi silnika zostanie wymienione sprzęgło wraz z osprzętem. A co do kosztów remontu to sam zestaw naprawczy to koszt 8 tys. zł sprowadzany ze Stanów. Cała impreza to koszt 12 – 15 tys. zł zależy jeszcze od uszkodzeń silnika.
- Od: 4 maja 2012, 10:52
- Posty: 19
- Skąd: Wilkowyja
- Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.
Nie lepiej by było zakupić w ASO nowy silnik i wymienić np u Kojota? Niewiele większe pieniążki by wyszły raczej....
Szykuje się na zakup RX-8 i rozważam zakup nowego silnika jeśli stary okaże się mocno do pupy.
Szykuje się na zakup RX-8 i rozważam zakup nowego silnika jeśli stary okaże się mocno do pupy.
Pewnie że było by lepiej i rozważałem taką opcję aby wsadzić nowy silnik tylko że zakup nowej jednostki przekracza znacznie mój budżet. A ja mam niestety ograniczone fundusze. Ale tak jak napisałem w powyższym poście wszystko zależy od uszkodzeń silnika. Jeśli będą one niewielkie to wiadomo koszty spadną.
- Od: 4 maja 2012, 10:52
- Posty: 19
- Skąd: Wilkowyja
- Auto: Mazda RX8 1.3 Wankel 192 KM 2004r.
13 tyś netto za nowy silnik ( wg sugerowanych cen Mazdy ) a myślę, że z 10% rabatu można wytargować
A jak byś to kupił z pomocą jakiegoś Rosjanina, który by to niby wywiózł za granicę, to byś dostał zwrot VAT-u ( TAX FREE ).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość