Wankel zimą

Wszelkie problemy i naprawy silników Wankla (13B-MSP RENESIS)

Postprzez Yoshi323 » 8 lip 2005, 04:24

Zastanawiam się, jaki wpływ na pracę i wytrzymałość silnika wankla w RX-8 mają bardzo niskie temperatury. Czy takie auto w ogóle mozna eksploatować przy -30 stopniach ? Wiem, że szczególnie w tym silniku ważny jest odpowiedni poziom oleju, a przy dużym mrozie smarowanie zaraz po odpaleniu auta jest słabiutkie, więc moze jednak RX-8 lepiej jeździć po ciepłych krajach?

Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez cwaniaq » 8 lip 2005, 08:50

Ja tam się nie znam. :P Ale myślę, że jeżeliby tak było to ten samochód niebyłby sprzedawany w dużej ilości krajów europy i ten silnik nie mógłby trafić do seryjnej produkcji, no ale ja się nie znam. ;P
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 13:47
Posty: 193
Skąd: Białystok

Postprzez Tajfun » 8 lip 2005, 12:13

Yoshi323 napisał(a):Zastanawiam się, jaki wpływ na pracę i wytrzymałość silnika wankla w RX-8 mają bardzo niskie temperatury. Czy takie auto w ogóle mozna eksploatować przy -30 stopniach ? Wiem, że szczególnie w tym silniku ważny jest odpowiedni poziom oleju, a przy dużym mrozie smarowanie zaraz po odpaleniu auta jest słabiutkie, więc moze jednak RX-8 lepiej jeździć po ciepłych krajach?

Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?



SKORO DOPUSZCZONO TEN SAMOCHÓD NA RYNEK NORWESKI I SZWEDZKI BEZ ŻADNYCH OGRANICZEŃ TO I W POLSCE NAWET Z NAJSROŻSZĄ ZIMĄ SOBIE PORADZI.
Tajfun – niech moc Wankla będzie z wami na wieki , wieków!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2004, 17:28
Posty: 19
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F,BG, 1.6 16V

Postprzez as... » 6 sie 2005, 21:51

da się tylko kwestia jaki jest wlany olej..
ludzie potrafią wlać "kisiel" 20w50 a w tym przypadku ciężko bedzie odpalić jakiegolwiek auto przy -30..
czemu leją taki gęsty sami chyba wiecie... <czytaj>
fd
Początkujący
 
Od: 2 lut 2004, 23:14
Posty: 15
Auto: polo, m3@optic316i lpg sleeper

Postprzez Janusz » 9 wrz 2005, 23:02

Zgadzam się z przedmówcami........
Pokuszę się o stwierdzenie, że teraz olej mineralny 15W40 jaki sam stosuję ma takie własności smarne i dodatki uszlachetniające jak parę lat wcześniej syntetyki...... i z roku na rok dostępne oleje są coraz lepsze. Poza tym silnik wankla szybko się rozgrzewa do temp. roboczej więc myślę, że bez obaw i w zimie można śmigać......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez Andre » 18 paź 2005, 20:05

as... napisał(a):da się tylko kwestia jaki jest wlany olej..
ludzie potrafią wlać "kisiel" 20w50 a w tym przypadku ciężko bedzie odpalić jakiegolwiek auto przy -30..
czemu leją taki gęsty sami chyba wiecie... <czytaj>

Nie zgadzam się z tą opinią! "czemu leją taki gęsty sami chyba wiecie..." Chyba jednak nie wiecie...! Jeżdżę tymi autami od trzech lat we wszystkich warunkach atmosferycznych! Olej 20w50 spisuje sie doskonale! Nic bardziej mylnego że trudno ją odpalić w mrozy. Te silniki są nisko oporowe a miska jest niewielkich rozmiarów więc gęsty olej nie stawia dużego oporu! W lato jeżdżę na 20w50 zimą na 15w40. Gęsty olej jest lepszy bo poprawia szczelność silnika – kompresję. Te samochody mają oddzielne wtryskiwacze oleju bezpośrednio do cylindrów. Pracują na mieszance olejowo paliwowej coś w stylu dwusówa więc olej wtruskiwany do komory spalania polepsza smarowanie tłoka(rotoru) i dodatkowo go uszczelnia! Więc logiczne jest to, że jeśli wlejemy gęstszy olej to daje on lepsze uszczelnienie cylindra i rotoru co ma zasadniczy wpływ na kompresję. Jeśli ktoś chce dowiedzieć się coś więcej na temat tych ciekawych aut to zapraszam! pozdro Andre z Łodzi
Naprawiam wszystkie modele RX-7! z powodzeniem :)
Początkujący
 
Od: 18 paź 2005, 19:44
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda RX-7 FD 1.3 Twin T 300ps

Postprzez Janusz » 21 paź 2005, 23:47

Andre!! W końcu zapisałeś się do klubu :P Co tak to długo trwało?
Pomyśl o fajnej sesji do działu nasze mazdy i opisz co zmieniłeś w silniku dla lepszych osiągów. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez grzmot » 27 paź 2005, 20:35

o witam kolege z opolsiego
sory za OT
pozdrowiena ze strzelec op
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez ZK33 » 21 lis 2005, 00:11

Jeżeli chodzi o RX- 8 to należy stosować olej 5W30. Taki jaki zaleca MAZDA, nie ma znaczenia czy to zima czy lato.
Jeżeli chodzi o temperatury ujemne to po pdpaleniu nie można "katować" silnika.
Sam mam RX-8 i zimą stawiam ją do garażu.
Pozdrawiam Wszystkich <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez MKG » 28 lis 2005, 09:04

Moja niestety tez w garażu :( – ostatnio oglądałem testy Rx-8 na torach pod kołem biegunowym wiec śmigać w zimie można ale na pewna sa potrzebne dwie rzeczy
1. – opony zimowe (w Polsce jak chciałem zamówić trzeba czekać miesiąc i cena to 1000 za szt. (a jeszcze felgi :) )
2. – suchy asfalt albo droga zaśnieżona ale równa jak stół – bez kolein – w Polsce nieosiągalne!!

wic tez juz dałem sobie spokój i stoi w garażu :( <killer> – tylko w łeb sobie strzelić
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez DEVIL » 18 gru 2005, 01:56

witam uwazam tak jak koledzy od rx-ow ze te silniki sa tak skonstruowane ze niskie temperatury nie maja wplywu na odpalanie moja ma starsza generacje silnika 1146 ccm bez wtrysku oleju ale i tak w zime bez problemu dawala rade( dopoki niestety przez nieuwage badz przez glupote poprzedniego wlasciciela ktory nie dolewal oleju i spowodowal zatarcie silnika ).uwazam ze ludzie ktorzy nie znaja tych silnikow z samodoswiadczenia maja bledne opinie jakies tam stereotypy na ten temat tak samo jesli chodzi o ilosc kilometrow bez remontu ja uwazam ze co uzytkownik wankla to inna opinia nie ma norm .ja niestety w tej chwili zbieram kase i dokumentacje do remontu swojego silniczka
DEVIL
META SYSTEM – AUTOALARMY – GPS -KENWOOD MAGNAT AUDISON HERTZ – MONTAŻ , SPRZEDAŻ
696 442 463
RX 7 SA2 -było , 323 F BG 1992– jest , 626 Cronos 2.0 – jest
Chrysler leBaron 2,2 Tintercooler – jestPontiac TS 3,8 – jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:42
Posty: 384
Skąd: Warszawa , Gocław
Auto: Mazda 626GW 2,0FS było Pontiac TS3.8 , Chrysler leBaron2,2T intercooler , Mazda RX7 SA2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7