CX-3 2.0 się telepie

Mazda CX-3 (2015-2021)

Postprzez kalios » 28 maja 2020, 20:01

Auto za 90 tys zł....i się telepie w środku. W Oplu, Hondzie tak nie miałem. W Pugu 107 tak miałem, ale to było auto budżetowe za 35 tys zł

https://www.youtube.com/watch?v=WrJQxM3tnzc
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 16:12
Posty: 54 (0/1)
Auto: Mazda CX-3, 2.0

Postprzez krzychun » 28 maja 2020, 20:17

Mówisz o klamrze? U mnie się klamra nie telepie. Ze 2 razy ją usłyszałem podczas jazdy ale wtedy była zaklinowana jakoś w poprzek. Jak jest normalnie na pasie zawieszona to z tego co wiem to chyba się nie styka z niczym...
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez kalios » 28 maja 2020, 22:24

Tak, klamra często stuka o słupek, ale dlatego, że siedzenie się częsie na wolnych obrotach
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2014, 16:12
Posty: 54 (0/1)
Auto: Mazda CX-3, 2.0

Postprzez toruńczyk » 29 maja 2020, 06:24

Też ta klamra mnie wkurzała ...
Po zdjęciu pasa tak dziwnie się układa – opiera na boku oparcia pasażera i wtedy styka się z plastikową osłoną słupka :( Kombinowałem różne zabiegi ale po prostu trzeba ją ułożyć na oparciu !

...temat błahy choć denerwujący ale zatytułowany intrygująco (przepraszam za ten dopisek ale ogólnie "przeczulony" może jestem – to widać na co dzień czytając naszą prasę :( )
papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 20:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez andrep » 29 maja 2020, 07:56

Toruńczyku jak by wszyscy czytali forum nie "po łebkach" to by wiedzieli że ten temat poruszałeś i nie tylko Ty już dawno :), a tak w gąszczu nowych wątków za jakiś czas się znów ukaże temat pod tajemniczym tytułem :D :D .Najważniejsze że link do "dreszczowca" podany i teraz długa cisza nastąpi <oczko>
Może poniższy temat uchroniłby kogoś od zakupu Mazdy co telepie?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... ead#unread
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez krzychun » 29 maja 2020, 11:15

A jak macie ustawioną zapinkę? Bo moim zdaniem jeśli się zablokowała tak:

IMG_20200529_113031.jpg


To może hałasować, ale jeśli jest tak:

IMG_20200529_112830.jpg


To moim zdaniem nie może. Ruszałem fotelem (zresztą jest sztywny) i nic nie słyszałem.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez kozo » 29 maja 2020, 17:35

Panowie...tu nie chodzi o ustawienie pasa tylko o drgania całego nadwozia. Mam to samo co *kalios* + dodatkowo drgania (na)kierownicy szczególnie wyczuwalne w zakresie 100-120 km/h – wziąłem się za ten temat i to na ostro bo pomimo 2 lat nie jestem w stanie się przyzwyczaić – czas start – od przyszłego tygodnia zostawiam auto w serwisie i nie wiem co, ale mają coś z tym zrobić – na razie jest niewesoło gdyż słynne hasło TTTM ( te typy tak mają) jest na razie prawdziwie. Kierownik serwisu miał na stanie dwie cx3 tak samo wyposażone jak moja bo to ważne czyli : 18", AWD i automat. Jechałem swoją, później demówką (po faceliftingu) 2kkm przejechane, drugi raz roczną na sprzedaż 10kkm przejechane – i uwaga każda następna miała tylko GORZEJ niż moja!!!! Może dlatego że mam już inne opony (Michelin) i robiłem HUNTERA. Panowie nie chce nikogo obrażać ale.....wydaje mi się po tym, że każdy z Was ma to samo trochę bardziej trochę mniej tylko tego nie zauważa, nie wie o co chodzi, nie przeszkadza mu to (niepotrzebne skreślić). Te auto się cały czas "telepie" i doskonale wiem co autor miał na myśli. Nawet trochę na biegu jałowym bo na pozycji D jak stoimy to już drgania od silnika przenoszą się do kabiny tak, że trzęsie się fotel, pasy, sprzączka do pasów, hud, lusterko w osłonie przeciwsłonecznej – jest to naprawdę słabo zauważalne, ale TAK JEST. Ja to czuję na swoim organizmie i u mnie jeszcze dodatkowo ta kierownica i mam już dość – wpiszcie sobie "mazda drgania kierownica" w google to traficie na wątki w mazdzie 6 i cx5 począwszy od 2014 roku aż do dzisiaj i to jest przypadłość mazd niestety. Ile razy mam wyważać koła?? Testy drogowe, HUNTER – nic nie pomaga, trochę lepiej, a za miesiąc znowu to samo. Ja to zgłosiłem już gdzie mogłem i nie przyjmuję TTTM, a jeśli dostanę taką odpowiedź na piśmie, że to cecha to będę walczył jeszcze ostrzej bo to są k@#$% jaja i kpiny.

p.s zauważcie teraz co piszą w katalogach oficjalnie w nowej trójce i CX30 – inżynierom Mazdy udało się wreszcie usunąć drgania i wibracje..... <glupek2> normalnie nagroda Nobla dla Mazdy się należy
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 14:15
Posty: 137 (7/3)
Auto: CX3

Postprzez krzychun » 29 maja 2020, 18:45

kozo napisał(a):HUNTER


Co to?

Co ciekawe u mnie po zmienia opon na letnie pojawiły się dziwne powiedzmy takie pojawiające się i zanikające drgania (w sensie tak równomiernie) na łukach drogi powiedzmy 60km/h czuć też trochę na podłodze samochodu. Ale na rondach czy prostej nie czuć drgań. Wydaje mi się, że to może być coś z dyferencjałem przednim, tylnym albo sprzęgłem międzyosiowym. Ewentualnie jakoś nierównomiernie wyząbkowane opony. Ostatnio nawet chciałem trochę przetrzeć sprzęgło międzyosiowe i na mokrym pod górę but w podłogę i przód zaczął trochę kopać więc tył pomógł ale nie pomogło na drgania. Mazda 3 FWD to w tym miejscu nie chciała nawet przyśpieszać tylko obrotomierz poleciał prawie do końca...

Na postoju na D faktycznie są niekiedy (to zależy nie wiem od czego), ale np. na P albo N to nie doświadczyłem (czyli tak jak w manualu).
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez kozo » 29 maja 2020, 19:00

Hunter – niewiele gumiarzy ma ten sprzęt – zaawansowana maszyna do wyważania koł która przeprowadza na kole "test drogowy" polegający na zasymulowaniu jazdy – do koła przyciskany jest wałek z naciskiem 700 kg i wtedy pokazuje jakie i gdzie dać ciężarki dodatkwo pokazuje jak przekręcić oponę na feldze aby użyć jak najmniej ciężarków. U mnie na drgania szef serwisu ma pomysł idący w stronę poduszek silnika. Mówi żeby je oczywiście sprowadzić i poluzować na nich silnik aby się lepiej ułożył i dostkowo już MMPOL przysłał swoje wytyczne których jeszcze nie widziałem. W USA wymieniają np w cx5 i 6 półosie. Szczerze to może być wszystko – metoda prób i błędów :(
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 14:15
Posty: 137 (7/3)
Auto: CX3

Postprzez krzychun » 29 maja 2020, 19:02

Półosie? Ale to drgania podczas jazdy czy postoju?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez kozo » 29 maja 2020, 19:14

Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 14:15
Posty: 137 (7/3)
Auto: CX3

Postprzez krzychun » 29 maja 2020, 19:58

No dobra. Mówisz, że jeździłeś 2 innymi. Ja jeździłem 3 innymi (AT + AWD, AT + FWD i MT + chyba FWD) i drgań nie zauważyłem.

I teraz w tych 2 innych były drgania na postoju czy podczas jazdy? Jeśli jazdy to na wprost? Z jakimi prędkościami?

Bo w artykule jest dość klarownie, podczas przyśpieszania z prędkością ~50km/h to pasuje do półosi.

A tak swoją drogą robiłeś u siebie coś tak podstawowego jak pomiar bicia piasty? Najlepiej z założoną tarczą.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez krzychun » 10 lis 2020, 17:16

Tak tylko informacyjnie dodam, że moja aktualnie na zimówkach nie wykazuje żadnych drgań. Podczas postoju na D ani podczas jazdy. Chyba coś się dotarło albo po którymś przeglądzie zmienili może jakieś oprogramowanie i podnieśli obroty minimalne?

Osobny temat to opony letnie, ale to inny temat.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez boncio » 14 gru 2020, 15:21

Obroty biegu jałowego są bardzo niskie, jak dla mnie absolutne minimum, aby silnik nie zgasł i czuć wtedy telepanie na postoju. Żona oczywiście nic nie czuje...
Ja rzadko wsiadam w to auto, ale bardzo wkurza mnie jedno, kupiliśmy benzynę, a kultura pracy gorsza niż niejeden nowy diesel. Taki plastikowy klekot.
I nie piszcie proszę, że to przez wtrysk bezpośredni. Od dawna jeżdżę autem z wtryskiem bezpośrednim i kultura jest taka jak powinna być w benzynie.
Mam wrażenie, że znajomego trójka z 2014 roku pracowała znacznie ładniej, bo nie słyszałem tam klekotania.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2019, 16:47
Posty: 59 (0/3)
Auto: Mazda CX-3 2019, Soul Red Crystal, 2.0/121 KM, Sky Passion+Pakiet Safety

Postprzez krzychun » 14 gru 2020, 15:24

Ale AT czy manual? Bo w AT masz cały czas zapięty konwerter i on powoduje spore opory. Przecież jak sie piszcza hamulec to auto wyrywa do przodu.... Czyli tak jakbyś w manualu ciągle dusił auto na pól sprzęgle i wciśnietym hamulecem...

A obroty no musza być niskie bo konwerter działa bardzo agresywnie i tak sam lockup szybko się zapina. To wszystko świetnie działa przy ruszaniu, ale na postoju generuje spore opory.... Tak jak to widzę.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez boncio » 18 gru 2020, 21:58

Fakt, większość wpisów powyżej to AT, ale ja piszę o manualu.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2019, 16:47
Posty: 59 (0/3)
Auto: Mazda CX-3 2019, Soul Red Crystal, 2.0/121 KM, Sky Passion+Pakiet Safety

Postprzez krzychun » 19 gru 2020, 09:17

No to jak żona nic nie czuje to pewnie zwykłe telepanie się CX-3. Ja ostatnio znowu coś mi wibrowało (długo nic nie czułem), mam wrażenie, że jak prześcigam się po drodze szybkiego ruchu to nie ma, jak pojeżdżę po mieście albo ekonomicznie drogami lokalnymi to znowu jest.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez bumbinka » 15 lut 2021, 18:27

Temat jest, moim zdaniem rozwiązany. Nasze Mazdy z ręczną skrzynią mają ustawione wolne obroty na poziomie 500-600 obrotów, u mnie jest 570. I stąd drgania na biegu jałowym, są po prostu za niskie. CX3 z automatem mają ustawione wolne obroty na poziomie 600-700 obrotów. Tak niewielka różnica sprawia, że w automacie nie wyczuwa się drgań na biegu jałowym. Informacja z serwisu.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2019, 10:45
Posty: 18 (0/4)
Auto: CX3 2.0 121 KM 2018

Postprzez andrep » 15 lut 2021, 20:23

Dzięki bumbinka za informacje, z ciekawości sprawdzę na jakim poziomie wolne obroty ma moja staruszka? <oczko>
Dawno nie patrzyłem na obrotomierz :D
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez toruńczyk » 16 lut 2021, 10:45

Mnie to stwierdzenie też przekonuje...bo obroty silnika mam podwyższone jak wyżej wspomniano !
"Organoleptycznie" to też widzę po tym jak z "automatem" mogę ruszyć z miejsca bez dodania gazu , kiedy z manualem można ale tylko na "półsprzęgle".
A w obecnych autach wszystkie elementy z plastiku są podopinane za zatrzaski , spinki itp. co przy lekkich drganiach silnika czy jeździe po bruku efekt "telepania" występuje w każdej marce (czytam fora)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 20:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9