Strona 1 z 1

Szarpnięcie powyżej 4000 obrotów

PostNapisane: 12 cze 2019, 18:16
przez Friday
Dziś z racji że mojej Mazdzie stuknęło na liczniku 2000 kilometrów zdecydowałem, że już czas, silnik się ułożył i można trochę go przegonić. Do dnia dzisiejszego starałem się nie przekraczać 3500 obrotów.
Zaobserwowałem, że jak mocno przyspieszam -pedał gazu w podłogę- i mazda przekracza 4000 obrotów (4200-4500) czuć takie lekkie pojedyncze szarpnięcie (utyk -lekkie zmulenie) potem idzie dalej. Tak jest na 4,5 oraz 6 biegu. Jak wyłączę klimę objaw tez nie występuje. Więc myślę, że to szarpnięcie pochodzi od klimatyzacji. Włącza się lub wyłącza. Czy tak ma być (znaczy TTTM)?

Re: Szarpnięcie powyżej 4000 obrotów

PostNapisane: 13 cze 2019, 13:38
przez Carpasja
jest to możliwe, w momencie załączenia kompresora lub w momencie uruchomienia wiatraków. Taki objaw może sugerować problemy z akumulatorem lub ładowaniem, przerabiałem taki objaw w jednym GH przedliftowym. Obciążenie jakie w chwili uruchomienia układu jest przy słabym aku lub problemie z ładowaniem może powodować chwilową utrace mocy i wrażenie krótkiego "zamulenia" auta. Przy małych prędkościach obrotowych lub przy wolniejszym przyśpieszaniu nie jest to odczuwalne, ale przy wchodzeniu na wysokie obroty kiedy dochodzimy od maksymalnej wartości momentu obrotowego da się odczuć to co opisałeś.

Re: Szarpnięcie powyżej 4000 obrotów

PostNapisane: 16 cze 2019, 16:56
przez dareme89
Masz wersje 120 czy 150?

Re: Szarpnięcie powyżej 4000 obrotów

PostNapisane: 16 cze 2019, 21:06
przez Friday
Posiadam wersję 120 km

Re: Szarpnięcie powyżej 4000 obrotów

PostNapisane: 17 cze 2019, 22:36
przez dareme89
Ok 4 tys obrotów masz założony kaganiec na program. Czyli moc rośnie do 4tys a później jest stała, jadąc ma się wrażenie ze coś się przytkało. Natomiast szarpnięcia nie powinno być tylko takie zmulenie. Może to to takie wrażenie Ci robi?

Re: Szarpnięcie powyżej 4000 obrotów

PostNapisane: 5 lip 2019, 11:51
przez bumbinka
To normalny objaw, kiedy serwuje się but w podłogę i wysokie obroty przy włączonej klimatyzacji. Elektronika wyłącza wtedy klimatyzację zwiększając w ten sposób moc silnika. Chodzi o przedłożenie bezpieczeństwa nad komfortem np. przy wyprzedzaniu

PostNapisane: 5 lip 2019, 23:32
przez Engineer
bumbinka napisał(a):To normalny objaw, kiedy serwuje się but w podłogę i wysokie obroty przy włączonej klimatyzacji. Elektronika wyłącza wtedy klimatyzację zwiększając w ten sposób moc silnika. Chodzi o przedłożenie bezpieczeństwa nad komfortem np. przy wyprzedzaniu

To spekulacja czy jest to gdzieś opisane? <co?>

Re: Szarpnięcie powyżej 4000 obrotów

PostNapisane: 15 lip 2019, 21:09
przez bumbinka
U mnie, w półrocznym samochodzie, występuje taki objaw przy łączonej klimatyzacji, jeśli nie jest włączona, to szarpnięcie, delikatne zresztą, nie występuje. Jest sporo informacji w internecie na ten temat i objaw dotyczy większości nowych samochodów. W moim CX3 szarpnięcie występuje w okolicy 4 tys. obrotów.

Dopisano 16 lip 2019, 19:53:

dla jasności sytuacji proponuję obejrzeć
https://www.youtube.com/watch?v=7NsfJH2fJRA
i nie martwić się na zapas
Pozdrawiam wszystkich ! :)